Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRoeland Abbink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
18/11/2008 Interpreteren van studietijd- resultaten
2
18/11/2008 Studietijd gemeten, en nu? Wat was de aanleiding, ‘onderzoeksvraag’? Herkenbaarheid / correctheid van resultaten? Interpretatie en contextualisering? Nood aan bijkomende analyses? Plannen i.v.m. opvolging? Ga even rustig zitten … en dan kan het échte werk beginnen
3
18/11/2008 Casus 1e ba Wetenschapsfilosofie Aanleiding Advies visitatiecommissie Meting Schatten achteraf (papieren vragenlijst) Bevraging tijdens les (februari, oktober 2007) OPO’s van truncus communis Resultaten Rapporten 1ste + 2de semester
4
18/11/2008 Interpretatie resultaten Eén Twee Drie Vier Vijf
5
18/11/2008 Interpretatie resultaten
6
18/11/2008 ▪ Schatting i.p.v. meting ▪ Wanneer te hoog of te laag? ▪ Responsgraad / representativiteit OK? ▪ Decreet: 25-30 uur studietijd / studiepunt. Interpretatie: vuistregels ▪ Interpreteer met intervallen: 95% betrouwbaarheidsinterval rond het gemiddelde overlap = aanvaardbaar geen overlap = problematisch
7
18/11/2008 ▪ Afwijkingen zijn niet noodzakelijk slecht en vice versa ▪ Een goed opgezet OPO kan een afwijkende studietijd hebben ▪ Een OPO met een studietijd binnen de grenzen is niet altijd een goed opgezet OPO Interpretatie: vuistregels
8
18/11/2008 Oefening 1 - Interpreteren van STM resultaten (35’) ▪ Analyseer en interpreteer in je groep de resultaten van de zonet voorgestelde studietijdmeting. ▪ Welk van de volgende conclusies trekken jullie in jullie groep: o Eenzelfde trend over alle OPO’s / OPL heen o Afwijkende OPO’s houden elkaar in evenwicht o Enkele OPO’s die eruit springen o Andere Welke actie zouden jullie ondernemen om de studietijdmeting resultaten op te volgen: o Aanpak op OPO-niveau o Aanpak op OPL-niveau o Evaluatie van studiepuntenverdeling o Andere aanpak
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.