De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De SelectaDNA Strategie. Agenda Geschiedenis Strategie Producten Referenties Marktpositie Prijzen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De SelectaDNA Strategie. Agenda Geschiedenis Strategie Producten Referenties Marktpositie Prijzen."— Transcript van de presentatie:

1 De SelectaDNA Strategie

2 Agenda Geschiedenis Strategie Producten Referenties Marktpositie Prijzen

3 SelectaDNA Markering/Inbraakpreventie In 2004 in Engeland als hightech marker geïntroduceerd als antwoord op bestaande, gedateerde technologie. Sinds 2008 in Nederland, 2009 in Duitsland (Bremen) en 2010 België (Dendermonde). Meer dan Kits geleverd. Inmiddels ondersteund door 21 van de 26 politieregio’s in Nederland. In België door alle politiezones in Provincie Antwerpen, interesse bij een groot aantal andere politiezones. SelectaDNA is het eerste en tot nu enige markeringsproduct op basis van echt DNA. SelectaDNA combineert als enige een hightech marker (DNA) met eenvoudig leesbare Microdots.

4 SelectaDNA 4 Bestandelen Een veilige (op waterbasis), zeer robuuste lak om de markering aan te brengen. Een onder UV oplichtende stof waardoor de Politie de markering makkelijk kan vinden Duizenden Microdots waarop een unieke code is aangebracht. Microdots kunnen door de Politie eenvoudig en zelfs op locatie met een handmicroscoop worden gelezen. Microdots maken laboratoriumonderzoek meestal overbodig maar niet niet onmogelijk. Verwijderen van de Microdots heeft geen zin want SelectaDNA bevat ook: Een unieke code van synthetisch (in een laboratorium geproduceerd) DNA. De Microdot- en de DNA-Code staan toe een gevonden voorwerp naar een geregistreerde eigenaar te herleiden.

5 De strategie: Preventie door geloofwaardige afschrikking Met SelectaDNA gemarkeerde voorwerpen zijn voor dieven en helers minder aantrekkelijk omdat ze meer risico gedurende lange tijd opleveren dan niet gemarkeerde voorwerpen. De preventieve werking wordt opgebouwd door media-aandacht, ondersteunende acties van Politie en het gebruik van stickers en borden op en rond deelnemende woningen.

6 Media aandacht ondersteunt de strategie

7

8 Rol van de Politie Bijdragen aan media-aandacht door: Contacten met de media Actief zoeken met UV lampen bij staandehouding en aanhouding Bezoeken ‘bekende’ helers, hierbij gebruik maken van UV-licht Gebruik UV-lampen bij (verkeers)-controles Opzetten van lokacties (SDNA-Gel, Trapcars) Uitrusting: UV-lampen (op bureau en/of voertuigen) Microscoop om Microdots uit te lezen Borden/posters op arrestantenverblijven Sporenafname volgens bestaande protocollen

9 Resultaat Dendermonde 2500 woningen, 1350 met kits 55% minder geregistreerde inbraken (voltooide feiten en pogingen) Als we inzoomen op het aantal voltooide inbraken stellen we in het projectgebied een daling van het aantal geregistreerde inbraken met 69% vast. Het aandeel van de ganse deelgemeente Sint-Gillis daalde in verhouding tot het totaal aantal inbraken in de stad (van 45% in 2009 naar 23% in 2011) Sinds de start vonden twee inbraken (een voltooide inbraak en een poging) plaats in woningen waar de voorwerpen met synthetisch DNA (SDNA) gemarkeerd waren. 2 inbraken onder 1350 deelnemende woningen. 18 inbraken bij 1150 niet deelnemende woningen.

10 Positie in de markt Grote bekendheid van SelectaDNA Synthetisch DNA is nieuwste techniek Mogelijkheid tot ter plaatse uitlezen (Contra)Analyse in Nederland en België, analysemogelijkheden NFI en NICC Online database, geen abonnementskosten. Database-registratie 3 jaar gratis, daarna vrijwillig tegen kleine bijdrage. Ervaring door bestaande projecten in NL en België Groot politienetwerk SDNA wint aanbestedingen Opsporingsprotocollen synthetisch DNA zijn gelijk aan humaan DNA

11 Effect van SelectaDNA tot nu toe Gemiddelde daling van inbraken in projectgebieden 50% Stijging veiligheidsbeleving bij gebruik SelectaDNA 39% Gemiddelde daling overvallen in projectgebieden 65% “Toch inbraak, geld terug”-garantie. Tot nu toe ruim verkochte kits, 0,1% claims (4 terugbetalingen ). Iedere aangifte en veroordeling is een incident waarbij preventieve werking van product niet heeft geholpen.

12 Distributiemodellen en Prijzen Met subsidie, gefinancierd door gemeente - Afhankelijk van projectomvang variërend tussen €45,- en €65,- ex BTW per SDNA Home Kit 50 Zonder subsidie, eigen bijdrage bewoners - Individuele aanschaf via webshop €89,25 incl. BTW - Collectief bewonersinitiatief, afhankelijk van omvang tussen €50,- en €75,- excl. BTW De SDNA Home Kit is tevens verkrijgbaar in kleiner formaat in het geval van projecten van zeer grote omvang of groter formaat bestemd voor ondernemers, scholen etc. SDNA kan ook projectmodellen aanbieden waarin zowel gemeente als bewoners een financiële bijdrage leveren. Ondersteuning SDNA Forensic Marking – Demomateriaal – Flyers – Projectondersteuning in de vorm van presentaties etc.

13 Samenvattend Modern, “media-geniek” product (DNA), aansprekende strategie Door toepassing Microdots voor Politie direct bruikbaar Meerjarige ervaring in Nederland, België en Duitsland (zeer veel activiteiten aan de Pools-Duitse grens) Aantoonbare effecten ook in België Flexibele distributie- en prijsmodellen Wij verheugen ons op verdere samenwerking!

14 Hartelijk dank voor uw aandacht Contactgegevens:

15 Back-up slides: SDNA-Spray Metaalmarkering

16 SDNA-Spray / Werking Controll-Unit voor max. 3 Spray-Units Spray-unit montage boven ingangen of plaatsen met diefstalgevoelige goederen. Na activatie wordt de Spray door een bewegingsmelder geactiveerd. De DNA-Spray bevat een unieke DNA code en een onder UV oplichtende stof. Deze markering blijft langere tijd op dader en kleding aantoonbaar. Waarschuwingsbord. Het doel is daders af te schrikken niet te verrassen. De Spray-unit wordt bij een overval of inbraak door een alarmsysteem, (draadloze) drukknop of “Money-Clip” geactiveerd en reageert pas dan op de bewegingsmelder.RFID trigger in ontwikkeling.

17 Strategie metaal- en koperdiefstal Selecta DNA Microdust® Bestendig tot 800 graden Celsius Makkelijk aan te brengen Uit te lezen met digitale microscoop UV oplichting Zonbestendig Waarschuwingen en publiciteit Borden (bij toegangen) Tags (aan bijvoorbeeld kabels) Media: eigenaren, Politie, SDNA Handelaren (Informatiepakket, waarschuwingsbordjes) Ingezet: o.a. ProRail, Deutsche Bahn,Vattenfall, Lyondell Basell, Thyssen Krup Interesse: Siemens, Infrabel, TKF, Cegelec HTM Infra, Keyrail Interesse Duitsland: Volkswagen,


Download ppt "De SelectaDNA Strategie. Agenda Geschiedenis Strategie Producten Referenties Marktpositie Prijzen."

Verwante presentaties


Ads door Google