De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux."— Transcript van de presentatie:

1 Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux

2 Inleiding Broodje Brussel is een project van Onthaal en Promotie Brussel (OPB) dat sinds 1 oktober 2003 een kwaliteitsvol aanbod van vrije tijdsactiviteiten tijdens de middag van werkdagen voor (Vlaamse) pendelaars in Brussel in kaart brengt.

3 Dagelijks komen zo’n mensen uit alle hoeken van Vlaanderen in Brussel werken. Werving: direct (via communicatie) indirect via werkgevers (bedrijven/instellingen) Het beeld dat deze pendelaars van hun werkplek hebben is vaak negatief. Doel(publiek)

4 OPB wil de Vlaamse pendelaars een positiever beeld van Brussel geven door hen via middag- en vooravondactiviteiten een leuke middagpauze te bezorgen kennis te laten maken met de talrijke culturele en vrije tijdmogelijkheden. herhalingsbezoeken te bevorderen

5 Programma Inhoud Maandelijks worden er een 50-tal activiteiten met een brede waaier aan thema’s georganiseerd. Kenmerken:  concept, geen agenda  evenwicht van thema’s die in vier categorieën werden opgedeeld:

6 Programma Inhoud  podium (theater, muziek)  cultuur (film, literatuur & stadsverhalen, tentoonstellingen)  volg de gids (bezoeken, wandelingen)  actief ( sport, workshops) maandthema themadagen (met kleur aangeduid in communicatie)

7 Programma Inhoud Het aanbod is een mix van bestaande initiatieven van culturele organisatoren nieuwe activiteiten van culturele organisatoren, geïnitieerd of gestimuleerd door OPB eigen OPB-aanbod

8 Programma Tijd van september (na Boterhammen in de Stad) tot december en van februari tot en met juni (met uitloper naar De Gulden Ontsporing- Feest van de Vlaamse Gemeenschap) elke werkdag, van maandag tot en met vrijdag op de middag, tussen 12 en 14u., soms in de vooravond duur van een activiteit: ca. 1u.

9 Programma Locaties afstand tussen bedrijven/instellingen en organisatoren mag niet te groot zijn: voornamelijk in het centrum (Vijfhoek) Prijs De prijs mag geen drempel zijn en varieert van gratis tot € 5.

10 Promotie Communicatiedragers A. brochure maandelijks (9x per jaar) 6-luik in vierkleurendruk foto’s als ‘eye-catcher’ exemplaren B. website activiteiten (met zoekfunctie op basis van kalender en thema)

11 Promotie Communicatiedragers uitgeschreven wandelparcours wedstrijden inschrijven op elektronische nieuwsbrief C. Elektronische nieuwsbrief wekelijks (twee weken op voorhand)

12 Visibiliteitsmateriaal logo T-shirts en jassen voor personeel/medewerkers zelfklevers brochurehouders affiches (voor infozuilen) roll up Promotie Communicatiedragers

13 Promotie Distributie Het is belangrijk dat er gebruik gemaakt worden van de specifieke communicatiekanalen naar pendelaars toe. A.Folder bedeling aan de Brusselse treinstations door studenten- vrijwilligers verdeling via infozuilen van culturele partners en participerende bedrijven/instellingen

14 Promotie Distributie B. Via partners aan de culturele partners wordt gevraagd om hun activiteiten in het kader van Broodje Brussel via hun eigen kanalen (programmabrochure, website, nieuwsbrief…) bekend te maken met vermelding met het logo aan de participerende bedrijven/instellingen wordt gevraagd het aanbod via hun eigen kanalen (intranet, personeelsblad, valven, bedrijfsrestaurant …) aan hun werknemers bekend te maken

15 Promotie Media A. Radiocampagne met spot bij start van het seizoen via Radio 1 en Studio Brussel B. Pers maandelijks bericht naar nationale en regionale pers (met regelmatige telefonische opvolging)

16 Promotie C. Media-deal Metro krant: elke maandag het weekaanbod en regelmatige redactionele aandacht in ruil voor een maandelijkse gratis ticket-actie Zone 02: elke woensdag het weekaanbod Acties gratis tickets via telefoonacties of wedstrijden

17 Uitdagingen Aantal deelnemers verhogen en vernieuwen door * samen te werken met steeds meer bedrijven * aanbod geografisch uitbreiden Kwaliteitsbewaking, regelmatige vernieuwing en evenwichtige programmering van activiteiten Promotie * bedeling van de folder aan invalswegen

18 Uitdagingen * grotere aanwezigheid in nationale en ‘business’-pers * vast promoteam voor bedeling en opvolging activiteiten * actiever marketingbeleid via website en elektronische nieuwsbrief Publieksonderzoek


Download ppt "Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux."

Verwante presentaties


Ads door Google