De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Docent: Guy Peeters Progress Sports vzw.  Filmpje opwarming: is dit leuk?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Docent: Guy Peeters Progress Sports vzw.  Filmpje opwarming: is dit leuk?"— Transcript van de presentatie:

1 Docent: Guy Peeters Progress Sports vzw

2  Filmpje opwarming: is dit leuk?

3

4 20 min Theorie 40 min Praktijk deel 1 10 min Pauze 40 min Praktijk deel 2 10 min Besluit & Evaluatie

5  Gericht naar kinderen tot 12 jaar  Voor trainers/coaches … die de kinderen begeleiden  in clubs (trainingen, stages, …)  Tijdens initiaties/sportdagen in scholen  Voor leerkrachten lichamelijke opvoeding in scholen

6

7 Stap 1 Breed/divers denken Stap 2 Keuze maken Stap 3 Breed/divers denken in de gemaakte keuze

8 Stap 1 Alle ideeën zijn goed - totale openheid geen ja-maar Stap 2 Durven kiezen Niet alles willen doen Stap 3 Alle deelideeën zijn goed geen ja-maar

9

10 Inhoud OrganisatieMethode WAT ? HOE ? WAAR ?

11 Wat gaan we de kinderen laten doen ? WAT ?

12 Diverse materialenRitmic warming – up Algemene – natuurlijke motoriek – sporttakoverschrijdend

13 Waar/Waarmee ga ik aan de slag met de kinderen ? WAAR ? WAARMEE ?

14 Van individueel naar kleine groepjes Iedereen op elk moment in beweging Opstelling in functie van kern

15 Hoe ga ik om met de kinderen ? HOE ?

16 Van makkelijk naar moeilijkVan gesloten naar openVan oefening naar spel

17

18  Diverse sporttakken  Diverse diploma’s (gediplomeerden/ A,B,C,aspirant- initiator)  Diverse ervaringen Iedereen is gelijk Leren van elkaar

19 Iedereen heeft goede ideeën

20 DocentJullie Geven Deel 1 praktijkDeel 2 praktijk Nemen Deel 2 praktijk (opnemen op video) Deel 1 praktijk Delen Oefeningen worden gedeeld met deelnemers van andere bijscholingen, oefeningen van vorige bijscholingen krijgen jullie ook!

21 Open mentaliteit Jullie als bron van creativiteit Concept- versterking Nemen – geven –delen Krachten bundelen Nemen – geven –delen Krachten bundelen Deelnemers vormingen

22 Consumeren

23 Inhoud 1.Ritmic warming – up Coördinatie in 4 tijden Voetenbewegingen Armbewegingen Rompbewegingen Met materiaal 2.Diverse materialen 3.Algemene – natuurlijke motoriek – sporttakoverschrijdend OrganisatieIedereen is altijd in beweging Straatvorm L-vorm Kruis-vorm Methode

24 Inhoud 1.Ritmic warming – up 2.Diverse materialen 1.Stok en bal 2.Kegel en tennisbal 3.Hoepel en stok 3.Algemene – natuurlijke motoriek – sporttakoverschrijdend OrganisatiePer 2, 3, 4 Methode

25 Inhoud1.Individueel : Lopen met tennisbal en oefeningen doen per 2 : idem en op signaal speler met bal tikt speler zonder bal per 4 : achter elkaar lopen en bal over hoofd doorgooien (voorste start met 2 ballen en achterste loopt naar voren) Organisatie 1.Van individueel naar kleine groepjes 2.Iedereen op elk moment in beweging (ster) 3.Opstelling in functie van kern Methode

26 InhoudSter (met 2 materialen) Dubbele cirkel (met 4 materialen) Organisatie 1.Van individueel naar kleine groepjes 2.Iedereen op elk moment in beweging (ster) 3.Opstelling in functie van kern Methode

27 Co-creëren Iedereen heeft goede ideeën

28 Materiaal is uitgangspunt Zoek creatieve oefeningen met maximum 5 verschillende materialen Algemene motoriek is uitgangspunt Kies minstens 5 motorische basiseigenschappen (lopen, klimmen, klauteren, zwaaien, kruipen, steunen, hangen, vangen en gooien, springen, draaien, ….) Methode is uitgangspunt Van makkelijk naar moeilijk Van gesloten naar open Van oefening naar spel

29  Inhouden  Varieer in materialen  Las regelmatig ritmische oefeningen in  Versterk de algemene motoriek  Organisatie  Begin individueel en eindig in kleine groepjes  Geef elk kind de kans om op elk moment in beweging te zijn  Win tijd door een opstelling te kiezen die je zoveel mogelijk kan laten staan de ganse training lang.  Methode  Begin makkelijk en maak het stap voor stap moeilijker  Begin met vaste oefeningen van uzelf en evolueer stap voor stap naar inbreng van de kinderen zelf, zo ontwikkel je de creativiteit van uw spelers  Spelen is leren, las dus spelvormen in… en kinderen vinden dit bovendien erg leuk.

30 Dank u voor uw co-creativiteit persoonlijke eigenheid geven-nemen-delen

31


Download ppt "Docent: Guy Peeters Progress Sports vzw.  Filmpje opwarming: is dit leuk?"

Verwante presentaties


Ads door Google