De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bibliotheken in beweging Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bibliotheken in beweging Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen."— Transcript van de presentatie:

1 Bibliotheken in beweging Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen

2 Bibliotheken in beweging Nadelen : Geen structurele registratie Geen uniforme opvolging Geen garantie van continuïteit ‘Interupt driven’ => niet effectief Klant Cipal Gebruikers CD (300) Service Desk 2nd line support Helpdeskproces: situatie tot 08/2012 (Vanaf 08/2012 reeds centrale registratie door Cipal consulenten)

3 Bibliotheken in beweging Gebaseerd op ITIL verzameling van best practices van de Britse overheid Basisprincipe CIPAL Helpdesk : – Centrale registratie – Geen rechtreeks contact tussen klant en CIPAL consulent – Aanvullingen voor PBS Helpdeskproces: nieuw opzet

4 Bibliotheken in beweging CIPAL - PBS Helpdesk Servicedesk+ als een extra dienstverlening Service portaal (Topdesk) voor het aanmaken en opvolgen van meldingen door Power Users van de bibliotheken. Gebruikers (bibliotheekmedewerkers) kunnen nog steeds rechtstreeks terecht bij de Service desk (+ consulenten) met hun vragen. Gebruikers Klant Cipal Service portal Servicedesk 2nd line support Uw meerwaarde : Gedocumenteerde tickets met bijhorende historiek Online serviceportaal met mogelijkheid van 24/24h registratie, opvolging en feedback Snelle en kwalitatieve dienstverlening

5 Bibliotheken in beweging /4 : bevestiging definitieve lijst Power users 29/4 – 10/5 : aanmaken users in Topdesk door CIPAL >10/5 : start nieuw helpdesk proces Introductieplanning


Download ppt "Bibliotheken in beweging Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen."

Verwante presentaties


Ads door Google