De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitaal Sociaal Huis 21 januari 2013. Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitaal Sociaal Huis 21 januari 2013. Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van."— Transcript van de presentatie:

1 Digitaal Sociaal Huis 21 januari 2013

2 Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van zaken IPDC 14u1514u30Provincie Vlaams-Brabant: DSH producten in IPDC 14u3015u30CIPAL : Toekomst, planning en overlegmodel Digitaal Sociaal Huis na december 2013 15u30…Varia en vragen

3 Huidige situatie Bestek “Overname Digitaal Sociaal Huis” is gegund aan CIPAL Protocol van samenwerking met de besturen is opgezegd Sinds december 2012 : operationeel beheer in handen van CIPAL (perceel 1) Vanaf december 2013 : toepassing volledig in handen van CIPAL (perceel 2)

4 Opzeg besturen Opzegbrieven verstuurd op 27 november 2012 naar het bestuur dat het protocol heeft ondertekend Samenwerking met VERA stopt 30 november 2013 Model van raadsbeslissing dat kan gebruikt worden indien uw bestuur opteert om toe te treden tot de oplossing van CIPAL Document helpdeskprocedure CIPAL. Dit document kan u hier ook bekomen

5 Operationeel beheer CIPAL Tot 30 november 2013 Alles blijft zoals het is : – Toepassing – Servers – Prijzen – Onderleverancier XenIT die het technische beheer van de toepassing en infrastructuur onder zijn hoede neemt Enkel de helpdesk wordt overgenomen door CIPAL

6 Helpdesk CIPAL Technische zaken : – Melding van bugs – Aanpassen contactgegevens, gebruikers, rechten – Reset wachtwoord – Vragen over de werking (hoe doe ik dit ?) Via e-mail : help@cipal.be Telefonisch : 014/576.300

7 Loskoppeling gebruikersbeheer Begin 2012 door het wegvallen van AgendaWeb (oude mailomgeving) Voordeel : DSH is sindsdien stabieler en sneller Nadeel : Niet meer mogelijk zelf gebruikers en contactgegevens te beheren Merendeel van de helpdesk vragen gaat over gebruikersbeheer

8 Taak VERA Organisatorische vragen : – Nieuwe producten – Wijziging bestaande producten – Fouten in producten Vragen over de gunning, opzegbrief, … Klachten

9 Taak VERA (2) Overleg met IPDC om laatste versie van de producten over te dragen van DSH naar IPDC Overleg met CIPAL om overschakeling naar perceel 2 zo vlot mogelijk te laten verlopen

10 Evolutie Digitaal Sociaal Huis Bezoekersstatistieken van de verschillende DSH’s geanalyseerd Periode januari 2011 – december 2012 (2 jaar)

11 Bezoekersaantallen

12 Verkeersbronnen Grote verschillen : Veel zoekverkeer : geen link op gemeentelijke- of OCMW website Veel verwijzingsverkeer : duidelijke link of banner op website gemeente en/of OCMW Veel rechtstreeks verkeer : promotie via brochures…

13 Verwijzingsverkeer

14 Conclusie dataverkeer De Digitaal Sociaal Huis toepassing is nog steeds relevant gezien de stijgende bezoekersaantallen Daling november-december zelfde trend als vorig jaar Grote verschillen per DSH in bezoeken via zoekmachines, verwijzingen en rechtstreeks Deze verschillen geven ruimte tot verbeteringen van de bezoekersaantallen in de gebieden waar uw DSH slecht scoort Communiceer sociale dienstverlening op websites


Download ppt "Digitaal Sociaal Huis 21 januari 2013. Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van."

Verwante presentaties


Ads door Google