De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Florecom en Internet bestel systeem Oktober 2003 Member of.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Florecom en Internet bestel systeem Oktober 2003 Member of."— Transcript van de presentatie:

1 Florecom en Internet bestel systeem Oktober 2003 Member of

2 Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.…… Inhoud

3 Introductie Hamiplant Opgericht in 1986 door Ard Wubben Inkoop alle veilingen Klanten verdeeld over drie segmenten: - groothandel - tuincentra - supermarkten Geografische spreiding:Europa

4 Feiten en cijfers Hamiplant 2003 Inkoop klok:20% Inkoop BB:80% Personeel:45 Bedrijfsruimte:5.000 m2

5 Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.…… Inhoud

6 Ontwikkelingen Hamiplant 2003 Omzet t/m periode 9:+ 8% Inkoop klok:20% Inkoop BB:80% IBS omzet:20001% 20012% ,5% 20039%

7 Florecom Ontwikkelingen 2003 Aantal orders via Florecom 2003: - 1 jan t/m 1 oct 15% van de totale BB omzet 40% van de daghandel via BB 40% van totaal aantal transacties - Tijdsbesparing: tussen 50 en 100 telefoontjes per dag

8 Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.…… Inhoud

9 Bedreiging was een wildgroei van systemen….. Situatie van voor 2003 Handelaren XYZW Kwekers en veilingen A B CD

10 Situatie 2003 Integratie kwekers en handel Florecom wordt ondersteund door alle partijen…. Kwekers en veilingen A B CD Handel Handel HAMIPLANT Florecom

11 Aandachtspunt: “Intergratie” Waarom Florecom intergreren? –“het wordt een verlengstuk van het bestaande bedrijfsproces” –“geen dubbele handelingen, dus minder fouten en minder tijdverlies. Stand-alone computer met Florecom?nee –“sluit niet aan op eigen bedrijfsprocessen” –“dus intern nog steeds veel dubbele handelingen : Integratie Florecom met bestaand systeem: –Investeren in maatwerk –Florecom moet naadloos aansluiten op intern ICT-systeem zodat personeel het als een onderdeel van het geheel ervaart!

12 Aandachtspunt: “De inkoper” Hoe werkwijze inkoper veranderen? –Toegevoegde waarde Florecom concreet aantonen door het “te doen!” –Vereenvoudiging routine handelingen –Besparing tijd (kortere inkooplijst voor de klok) –Niet minder inkopers nodig, inkoper kan zijn tijd efficienter besteden. kwekersbezoek, product- en marktinformatie. Dus inkopen i.p.v. orders verwerken –Gebruik Florecom voor de standaard bestellingen, blijf voor moeilijke zaken gewoon de kweker bellen.

13 Voordelen gebruik Florecom Florecom maakt de handel persoonlijker! –Bestelfrequentie klanten neemt toe en volume per bestelling af. Gevolg: toename routinematige handelingen (afroepen van zelfde orders). –Florecom automatiseert routine handelingen –Contact met de kweker wordt meer gericht en concreet over nieuwe handel c.q. ontwikkelingen (meer betrokkenheid!) –Kweker kan zich ook meer concentreren op nieuwe aanbiedingen (wordt minder vaak telefonisch gestoord)

14 Internet bestelsysteem Hamiplant Internet verkopen t/m periode 9: 9% Verhoging efficiency: verwerking orders Minder foutgevoelig Tijdbesparing: minder bellen Verhoging service: 24 u / dag bestellen Transparantie in keten: meer inzicht in bestelpatroon / assortiment

15 Selectie uit florecom aanbod

16 Specificatie product

17 Login pagina klanten

18 Bestellijst

19 Bestellijst met productfoto en specificaties

20 Order aanmaken / order bevestigen

21 FlorecomInternet Intern I.T.systeem Hamiplant

22 Informatie door de Hami-keten Actuele voorraad +LAB Order historie bevestiging Facturering Order Handling LAB EDI (Electronic Data Interchange)

23 Aanbevelingen Florecom Meesturen productfoto’s in het LAB: –pas op voor te grote bestanden en dus vertraging van systeem! Betrouwbaarheid en veiligheid: –Gebruik het beveiligde florinet netwerk en vermeng dit niet met internet verkeer. Denk hierbij aan virussen en spam!

24 Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.…… Inhoud


Download ppt "Florecom en Internet bestel systeem Oktober 2003 Member of."

Verwante presentaties


Ads door Google