De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het LAB in de Johannapolder 10 april 2013. Het BSR ® model geeft inzicht in: normen, waarden, motieven, behoeften en interesses van consumenten en daarmee.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het LAB in de Johannapolder 10 april 2013. Het BSR ® model geeft inzicht in: normen, waarden, motieven, behoeften en interesses van consumenten en daarmee."— Transcript van de presentatie:

1 Het LAB in de Johannapolder 10 april 2013

2 Het BSR ® model geeft inzicht in: normen, waarden, motieven, behoeften en interesses van consumenten en daarmee in de beleving De Rode wereld Vitaliteit Energieke, relatief jonge mensen. Leven met passie en “gaan ervoor”. Zijn creatief, eigenzinnig en soms tegendraads, willen vooral vrijheid De Gele wereld Harmonie Gericht op gezelligheid in sociale omgeving “Bewust genieten” Actief levend, aandacht moet worden verdeeld De Blauwe wereld Controle Dynamische mensen, gericht op controle. Zij geven niet graag de leiding uit handen. Hechten waarde aan kwaliteit en luxe producten. Zij zijn intelligent en met een wat zakelijke houding De Groene wereld Zekerheid Sociaal gerichte mensen Meer op zoek naar zekerheid en veiligheid in de eigen omgeving. Zij handelen vaker vanuit routine, en beschrijven zichzelf als rustig, nuchter en traditioneel Extravert / Naar buiten gericht open houding tov omgeving Introvert/ Naar binnen gericht gesloten houding tov omgeving Psychologische dimensie Omgang met emoties Individu oriëntatie Groeps oriëntatie sociologische dimensie Hoe stelt men zich op ten opzichte van de omgeving

3 Dagrecreatiemodel voor de Johannapolder?

4 Waarom komen mensen naar de Johannapolder? -Buiten / binnen bezig zijn in het groen -Sociaal, maar wel met eigen groep/gezelschap. -Actief, in spelende vorm

5 Voor wie eigenlijk? Gekozen doelgroepen: Uitbundig geel met toef inspirerend rood (Lime is ook flink vertegenwoordigd op Ijsselmonde en deel openbaar aanbod past hier ook bij, maar past niet bij de nieuwe programmering). IJsselmonde: rood10 % en geel 27 % = samen 37% Albrandswaard: rood11% en geel 29% = samen 40% Motivatie: -Onderscheidend van de concurrenten, meer uniciteit -Geel vooral in de omgeving aanwezig en rood hoger dan Ndl gemiddelde aanwezig -Trends en ontwikkelingen: men wil een belevenis (geel) die ook betekenis (rood) heeft -Geel/rood past bij programma en de voorgestelde uitstraling voor het gebied

6 Geel met een toef rood Geel : bruisend, fun, actief, gezinnen, samen Rood betekenisvol, leerzaam en sportief = Belevenis + Betekenis

7

8 Gele wereld spontaanopenvriendschappleziergemakcomfortmakkelijkgewoonprijsbewustwaar voor je geld gezelliggenieten

9

10 Rode wereld lifestyletrend vooruitgang vernieuwingimpulsief initiatief vrijheid onafhankelijkheid individueeldesignvastberadendoelgericht

11 Advies gebiedsontwikkeling EENHEID Wel eenheid creëren, dus niet hier en daar wat ontwikkelen Geen hekken, algemene entree maken, TOP of poort Link haven-dorp/achterland is er niet Toegangsweg aantrekkelijk maken met dukdalven die ook in het gebied worden gebruikt (verbindt visueel gebied met dorp) Gebiedsmarketing / promotie: Eenheid creeren door Johannapolderspel met integratie beeldverhaal. Overal 1 vrolijke Johanna als integraal beeldmerk Een algemene website waar alles op staat App / augmented reality: mobiele telefonie inzetten, verhalen laten lezen, foto’s tonen, competatief, echte en virtuele spellen. Mogelijkheid om natuureducatie, cultuurhistorie, spel, etc. te combineren.

12 Advies deelgebieden Klimbos met uitdagingen Elkaar helpen Samen grenzen verleggen Hoeft niet heel hoog Gezinnen met kinderen Gemiddelde verblijfsduur 2 uur 2 e horecapunt: pannenkoekhuis / kinderrestaurant met speeltuin (geel) Placemats / qr-codes met weetjes, layaspelletjes, puzzeltjes, (rood) Spelletjes link naar stadslandbouw (rood) Parkeerplaatsen behouden Streekproductenmarkt/open theater/ evenementen rondom sport en cultuur (geel-rood)

13 Advies deelgebieden Grand Café Abel Restaurant bedient nu meer kleuren, heeft ‘blauwe’ inrichting (wordt met kinderrestaurant waarschijnlijk meer blauw) terras is goed, kan ook met nieuw kinderrestaurant meer kleuren blijven bedienen (geel-rood) Zwembad terrein Plannen van Van Gameren speelpolder is goed (geel/rood) Kinderen naar buiten om te spelen, klauteren en vies worden Overdekt multifunctioneel centrum kruisboogschieten, luchtbuksschieten, paintball, binnenspeeltuin (Polderspeeltuin maar dan binnen). Bootcamps: groepen volwassenen / jongeren. Training voor kinderen met overgewicht? Tipi’s: groepen (geel, type kampeeruitrusting bepaalt hoe rood het wordt)

14 Advies deelgebieden Tijdelijke oplossing verwaarloosde delen zwembadterrein: Nog te ontwikkelen gebieden afschermen met doeken/schilderijen/canvas, om te laten zien wat er gaat komen of in de vorm van thema’s. Bijvoorbeeld fotowedstrijd voor organiseren voor de foto’s die op de doeken gaan komen. Voorbeelden te zien in Breda.

15 Advies deelgebieden Pitch en putt: Ouderen, loop van de dag jongere mensen Veel in groepsverband Door de week bedrijfsuitjes, familieuitjes footgolf is een interessante sport voor de omgeving (veel voetballers) Past prima Punt aan de haven: Strandstoelen (bv van metaal zoals in Parijse Parken), hangmatten, prullenbakken overkapping, half open blok met picknickstoelen voor regen en schaduw veel hout, natuurlijke uitstraling nachtelijk vissen Koffiebus/mobiele koffiebar met lekkere koffie, ijs

16 Advies deelgebied Haven Zichtlijn verbeteren, dukdalven plaatsen, boulevard creëren Zomer: marktkraampjes die verbinding vormen tussen dorp en Johannapolder, lichtjes, wandelen met ijsje, gezelligheid Zichtlijn vanaf haven naar het restaurant

17 Toppers (geel + rood) -Klimbos -Kampvuur + bbq -Natuurspelen -Binnen-outdoor -Natuurbeleving/ leerpad (speurtocht)

18 Toppers a.d.h.v. doelgroep -Algemeen beeldmerk Johannapolder -Eenheid uitstralen -Meer horeca locaties -Fototentoonstelling: betrokkenheid creëren

19 Ideeën brainstorm -Verhalenboek -Routing met verhalenpalen door gebied (op zonne- energie) -Inzet streekproducten (2e verkooppunt Buitenhof) -Bbq, streekproducten, kookworkshop -Workshops cultuur, natuureducatie, etc. -Gewas kweken om grond te reinigen (hennip) -Kampvuurverhalen -Studentenprogramma: combi outdoor/sport/sportquiz -Geocaching / gamification -Online dagboek / ervaringen delen -Kinderboerderij -Trekkershutten nieuwe stijl (Trek-in) -Poweryoga / ochtendgym / Pilates

20 Bijlage: toets programma onderdelen

21 Bijlage: toets programma- onderdelen ProgrammeringsonderdeelLeefstijl Geel of RoodMotivatie 1 *Geel + Rood 2GeelTe weinig gericht op Rood) 3GeelTe weinig animo, weinig markt voor, past niet bij geel/rood 4 *Geel + RoodSport, cultuur, muziek 5XVerplicht 6 *Geel + RoodKampvuurverhalen 7Geel + RoodVoor Rood meer avontuur creëren 8XTe breed, niet te kleuren 9RoodWel oppimpen 10 *Geel + RoodEducatief, competitie 11RoodUitdaging, die-hard voor Rood 12 *Geel + Rood 13Rood 14XBreed, niet te kleuren

22 Bijlage: toets programma- onderdelen 15XBreed, niet te kleuren 16Geel 17XBreed, niet te kleuren 18Rood 19Geel 20XAfrader, wellness blauw en al veel aanbod, duur, niet uniek 21Rood 22 *Geel + RoodSpeurtocht 23Geel + RoodVooral rood. Wel vader/zoon arrangementen 24GeelGroepsactiviteit 25XGroen 26XTe breed, niet te kleuren 27R


Download ppt "Het LAB in de Johannapolder 10 april 2013. Het BSR ® model geeft inzicht in: normen, waarden, motieven, behoeften en interesses van consumenten en daarmee."

Verwante presentaties


Ads door Google