De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Micromanagement Generation Y Individuality Participation Confident Convergence Collaboration Open Opportunity Wireless Online Mentoring Leadership Social.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Micromanagement Generation Y Individuality Participation Confident Convergence Collaboration Open Opportunity Wireless Online Mentoring Leadership Social."— Transcript van de presentatie:

1 micromanagement Generation Y Individuality Participation Confident Convergence Collaboration Open Opportunity Wireless Online Mentoring Leadership Social Movements Blogs iPod Video Mobility RSS Google Data Driven Productive Diverse Adaptable Instantaneous Facilitation Mobile Associative lifestyle family passion problem solvers technology continuous partial attention dream job value systems interactive internet easily bored environment seeks mentors be respectful conform soccer camp myspace“just be yourself” job environment guitar hero personal planner uncertainty expectations karate credibility bureaucracy safety equality determination “stand up for yourself” impacting college feedback piercings “respect yourself” opportunity cell phones feedback two incomes american idol reality TV “you can do anything” global high school “express yourself” american international facebook famous “pursue happiness” wikipedia mac vs pc sportsiTunes basketball adolescence relationships dating automation competition team orientated online government web 2.0 instant praised Characteristics Direct democracy terrorism Bakkers Vlaanderen/Oost-Vlaanderen Generatie Y - 24 Sept. 2012

2 Agenda  Generation Y, wablief?  Puntjes op de “i”  Gen Y, de uitdaging!  Gen Y, van waar komen ze?  Gen Y, wie zijn ze?

3 Generation Y Millennium generation Gen Y Generation Next Net Generation The new me generation Trophy generation digital natives Millennials generation Einstein Gen Y, wablief? Generation Why

4 “Generation Y”?  Leeftijd  De politieke, sociale en economische omstandigheden waarin ze opgroeiden “Als je wil weten hoe een man denkt, beeld je de wereld in wanneer hij jong was”. Napoleon  Gen Y: Geboren tussen 1980/ /2003  Dus nu tussen ongeveer 13 tot 30 jaar

5 Geboren Kenmerken Stille Generatie Geboren voor 1945 Harde werkers, conservatief, Conformistisch, Oorlog Waarden: familie, zekerheid, comfort Baby Boomers Succes, iets bereiken, ambitie, tegen autoriteit maar voor structuur, loyaal en plichtsbewust Hippie, Vietnam oorlog Waarden: iets bereiken, erkenning Generatie X Werk/leven balans, resultaatgericht, carrièregericht, pragmatisch, loyaal, flexibeler, Prince, Aids, MTV Waarden: vriendschap, geluk Generatie Y Groot Zelfvertrouwen, Vriendschap, niet conformistisch, relaties, NU, Individualistisch Internet, 9/11, oorlog, Al Gore, gepamperd Waarden: eerlijk, rijk Generatie Z Egoïstisch Generatie Alpha Vanaf nu

6 Generation Y Millennium generation Gen Y Generation Next Net Generation The new me generation Trophy generation digital natives Millennials generation Einstein Eventjes de puntjes op de “i” Generation Why

7 “Iedere generatie heeft kennis en wijsheid: we kunnen veel van elkaar leren!”

8 Generation Y Millennium generation Gen Y Generation Next Net Generation The new me generation Trophy generation digital natives Millennials generation Einstein GEN Y, De Uitdaging Generation Why

9

10  Ze zijn ongeduldig en willen alles nu  Ze hebben geen respect voor autoriteit  Ze begrijpen niet dat het belangrijk is regels en reglementen te volgen  Ze voelen niet hoe ver ze kunnen gaan  Ze zijn nog maar net begonnen met hun job en ze willen al een auto en baas worden  Ze werken het minimum aantal uren en willen naar huis  Ze begrijpen niet dat ze hun leergeld moeten betalen  Ze hebben een ongelofelijke zelfdunk over hun eigen mogelijkheden  Ze zijn soms te los gekleed  Ze kunnen bij niets hun aandacht houden  …

11 Een waar gebeurd verhaal  Haaai Annick, Ik weet dat ik dat werkske moet indienen. Maar het is gedaan met mijn lief. Het zal niet gaan. Het zal voor een andere keer zijn. Doei,P.

12 • Die ouwe zijn bang van computers • Ik wil niet heel de dag hetzelfde doen • Mijn baas praat nauwelijks met mij • Wat ik kan, wat ik echt graag doe, daar is nooit echt naar gevraagd • Niemand vraagt me wat ik denk • Niemand erkent wat ik doe • Niemand zegt dat ik het zeer goed doe • Ik kan het beter dan mijn baas • Mijn baas verstaat me niet • Mijn baas is zo stijf • Mijn baas denkt dat hij de koning is • Al die (dwaze) regels hangen mijn voeten uit • …

13 Twee visies  Ze verwachten te veel, zijn te veeleisend en ongeduldig: dus ze moeten zich maar aanpassen aan de eisen van het werk  Ze zijn getalenteerd, geïnteresseerd en energiek: ze zullen het werk veranderen en innoveren

14 De uitdaging!  Gen Y is “echt” anders  Reeds 51 % van de werkgevers geeft aan “problemen” met deze generatie te hebben  In de overheid: 77 %*  Nieuwe soort diversiteit  Gen Y is de toekomst  De huidige werkgevers hebben Gen Y nodig  Haal er uw concurrentievoordeel uit  Lange termijn: strategische opportuniteit *Onderzoek in Vlaanderen door SD worx (2006)

15 Generation Y Millennium generation Gen Y Generation Next Net Generation The new me generation Trophy generation digital natives Millennials generation Einstein GEN Y, verleden Generation Why

16

17  Digital natives  Geboren en grootgebracht met technologie -Het is “hun” wereld  Hierdoor denken ze anders:  Ze antwoorden sneller  Ziften informatie  Onthouden minder  Lezen anders  => goed in multi-tasking, minder structuur, reactie ad hoc  “Continuous Partial Awareness”  Digital immigrants  Hebben het moeten “leren”  Vertalen oude gewoontes naar de technologie  Minder snelle reacties  Analyseren  Meer getraind op onthouden  Lezen van links naar rechts  => analyse, structuur, planning

18 Hun verleden  Internet: 2de en 3de generatie  GSM revolutie  Oorlogen (bvb. Iran-Irak)  De eerste zwarte president in USA  Globalisatie  9/11, aanslagen in London metro..  Veiligheid?  Klimaatsverandering (Al Gore)  Natuurrampen  Grote schandalen (Clinton, Enron, World.com…)

19 Hun verleden  Hun ouders: de Baby Boomers – geboren tussen 1945 en 1964  Ouders carrière belangrijk, twee verdieners  Meestal kleine families (1 à 2 kinderen)  Inkomen behoorlijk groot  Vaak “opvang”  Pampering - Helikopter Ouders  Hotel mama  “Goede” consumenten

20 Relatie met ouders

21 Generation Y Millennium generation Gen Y Generation Next Net Generation The new me generation Trophy generation digital natives Millennials generation Einstein GEN Y, kenmerken Generation Why

22 Technologie  Digital natives  Ze verwachten dan ook dat de deze technologie op werk/school aanwezig is  Ze kunnen niet zonder  Ze kunnen complexe problemen aan  Multi tasking  Ze plannen niet, maar coördineren

23

24 Hun relaties met anderen  Netwerken, met wie ze maar willen, waar ze maar willen, wanneer ze maar willen  Ze hebben veel “virtuele” vrienden die ze vertrouwen  Ze zijn mondig  Hun wereld is een groot sociaal netwerk, geen hiërarchie  De wereld is globaal - open voor etnische afkomst en cultuurverschillen  Samenwerken is voor hen de regel, niet competitiviteit  Ze zijn heel team georiënteerd

25 Communicatie  Ze communiceren voortdurend over wat ze NU doen en denken  Sms, blog, Twitter, Facebook, Netlog...  Ze kunnen KIEZEN wat ze willen weten en wanneer  Internet, nieuwssite, films.. Zij nemen wat ze willen - convenience  Ze verwachten een onmiddellijk antwoord  Ze houden niet van “formele” stijl

26 Werkstijl  Belangrijkste is dat “de zaak gedaan wordt”  Wanneer ze het doen? Wie gaat dat aan? Hoe?  Het moet snel gebeuren  Doen alles tegelijkertijd  Ze houden niet van regels en voorschriften van wanneer en hoe.  “No hierarchy”  Ze coördineren  Alles wordt instant pede aangepast

27 Hun ambities  Snel rijk worden  Satus en stijl zijn belangrijk..  Maar ze willen er niet alles voor doen  Niet zo lang en hard werken als hun ouders  Work-life balans  Snel en NU => jobhopping

28 Waarden  Samenwerken  Eerlijk, direct  Sociaal ingesteld, MVO  Individualistisch qua stijl  Vriendschap  Multi-cultureel, inclusie  Vertrouwen  Snel, verandering  Extrinsieke motivatie  Hoge verwachtingen van de toekomst  Ze kunnen alles aan

29 Ongeduldig Skeptisch Mondig => Vaak onbeleefd “Seen it all, done it all look” Eigen leefwereld met hun peers Ze willen zelf werkuren bepalen Hoog salaris, life style, technologie, leuke job Niet loyaal, niet levenslang werken “Partial attention” Onmiddellijke bevrediging “Always on” Zeer veeleisend Groot zelfvertrouwen, hoge zelfdunk Trekken zich weinig aan van hiërarchie Job hopping Trophy generation Chaotisch Weinig structuur Work:life balans Niet te veel/hard werken

30 Passen zich gemakkelijk aan Technology skills Staan open voor nieuwe zaken Leren graag Multicultureel Houden van diversiteit Team georiënteerd Zelfvertrouwen Ambitieus Open Wired & wireless Zeer toegankelijk Mobiel Werken overal, on the move Associatief Alles is “a google search away” Meertalig Mondig Respect voor kennis

31 Enkele bronnen  Baldonado, A., M. (2008). 25 ways to motivate Generation Y. Bloomington: iUniverse.  Bibb, S. (2010). Generation Y. London: Marshall Cavendish.  Howe, N., & Strauss, W. (2000). Millennials rising: The next great generation. New York: Vintage.  LLC, B. (2010). Cultural generations: Generation X, Lost generation, Baby boomer generation, Generation Y, Beat generation, Generation Gap, Issei. Memphis: Books LLC.  Wilson, M., & Gerber, L., E. (2008). How generational theory can improve teaching: Strategies for working with the "Millennials". Currents in Teaching and Learning, 1(1),

32  Hope You had FUN!  Hope You have learned!  !!!!!!Success!!!!!!


Download ppt "Micromanagement Generation Y Individuality Participation Confident Convergence Collaboration Open Opportunity Wireless Online Mentoring Leadership Social."

Verwante presentaties


Ads door Google