De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1.Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport? 2. Voorbeelden van conceptpresentaties •Opbouw Kernboodschap begin of eind? •Enthousiast teamlid •Ondersteuning.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1.Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport? 2. Voorbeelden van conceptpresentaties •Opbouw Kernboodschap begin of eind? •Enthousiast teamlid •Ondersteuning."— Transcript van de presentatie:

1 1.Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport? 2. Voorbeelden van conceptpresentaties •Opbouw Kernboodschap begin of eind? •Enthousiast teamlid •Ondersteuning 3. Tentamenstof; Vragen? Vandaag:

2 Marketing Propositie Marktontwikkelingen 4 marketing P’s Communicatie Doelgroep Boodschap off-/ online media Techniek/design Functionaliteiten Stijl – identiteit content Cultuur Actuele ontwikkelingen in maatschappij, in IAM, onder de doelgroep Doelstellingen Briefing Jullie werk tot op heden

3 Per concept Werktitel Wat is het idee Hoe werkt het - Visuals - content - scenario Onderbouwing -onderzoek -Strategie Doelstellingen Briefing Presenteren van je concept(en)

4 - Kern vd briefing - onderzoek resultaten – Conceptmap - Strategisch model - Propositie 3. Presentatie materiaal •Strategische visie •Persona’s •Programma format •Bestaande concepten / apps •Spel concept/format •Functionaliteiten •Moodboards •Banners – ing •Advertentie - posters e.d. •story board •Interactie ontwerp •Communicatieplan •Businessplan •Concept identiteit •Campagne voorstel •Mediaplan…offline en/of online •Operationeel plan •Design voorstel •Schermontwerpen •Flowchart - wireframes •User scenario  In elk geval een VISUALISATIE van het concept + CONTENT en USER SCENARIO

5 •Wat is interessant voor de toehoorders –Schrijf een verhaal niet voor jullie maar voor hen •…maak verschil tussen doc. voor de opleiding en onderbouwing Concept!! •Presentatie-strategie –Wat presenteren we in welke volgorde? –Wanneer en hoe presenteren we concept(en) –Hoe gaan we de argumenten onderbouwen (beeld, geluid, vraag aan de zaal enz.) •WAT je niet weet of niet helder hebt •Beloof je niet •Check professionele standaarden bij vakdocenten!  Zorg voor onderlinge afstemming en overeenstemming Waaraan moet je denken!

6 Conceptpresentatie 1 ING Bank “concept research” 2. Van concept naar presentatie

7

8

9

10

11 Conceptpresentatie 1 ING Bank “extreme concepts” 2. Van concept naar presentatie

12

13

14

15

16

17

18 Conceptpresentatie 3 Concept applicatie 2. Van concept naar presentatie

19

20

21

22 Conceptpresentatie 4 Brand Bier: schermontwerpen 2. Van concept naar presentatie

23

24

25

26

27 Ara Gear Door Andrew Karijodimedjo en René Dawson KernIAM Interactieve Media.HvA Case: SportmerkThe Moving KlantDuo: Jelle en Guus

28 Presentatie inhoud  Case opdracht en Debriefing  Onderzoek: Aanpak, Resultaten  Strategisch model  Doelgroep: Beschrijving en Visualisatie  Propositie  Conceptuitwerking: Merk ID, Designvoostel  Communicatieplan  Creatief campagne voorstel  Mediaplan: Mediavoorstel, Mediamix

29 Case opdracht  Een concept bedenken voor de reclamecampagne van The Moving.  The Moving te promoten.  Dit concept moet een online aspect hebben (website).  Andere soorten media voorstel: mobileadvertenties, posters etc.  Het doel is om de naamsbekendheid en de huidige afzetmarkt te vergroten.

30 Organisatie: The Moving  Nieuw, revolutionair, grootschalig bedrijf uit Haarlem.  Maakt sportkleding specifiek voor mensen van Arabische afkomst.  Eén vestiging in Nederland en 3 fabrieken in verscheidene Arabische landen. Visie  The Moving staat voor Sportiviteit, modieusheid met respect voor culturele normen. Missie/doel  Een moderne uitstraling voor hun organisatie creëren waarmee mensen van Arabische afkomst zich kunnen identificeren, zonder dat zij in conflict komen met culturele waarden en normen. Debriefing.part1

31 Marketing doelstellingen en Positionering  Volgens statistieken ongeveer Arabieren in Nederland. The Motion wil bij 30% bekend zijn  ongeveer mensen, ongeacht leeftijd, sekse etc.  Dit wil The Motion dus voor februari volgend jaar bereiken.  Er is rekening gehouden met degenen die geen internetverbinding hebben. Debriefing.part2

32 Onderzoek aanpak Onderzoeksvragen Markt:  Welke concurrenten zijn er ? Doelgroep:  Wat zijn hun interesses ? Communicatie  Hoe bereik je de doelgroep ? Onderzoeksmethoden  Desk Research  Mondeling interview  Schriftelijk interview

33 Onderzoek resultaten Analyse Markt:  Meest gedragen merken Nike, Adiddas en Puma. Doelgroep:  Sportieve producten, stijlvol, goede kwaliteit, prijs mag hoog, origineel design Communicatie  Via t.v. reclames, billboards, celebrities die het merk ook dragen Conclusie Met ons concept kunnen wij een origineel en stijlvol product op de markt brengen. De vraag naar iets nieuws is er,  nu een strategie bedenken hoe wij een effectief campagne kunnen voeren.

34 DOEL Succesvol reclamecampagne voeren – SportkledingMarkt Concurrentieanalyse – Doelgroepbepaling (Arabische) jongeren; open voor andere culturen – Creatief campagne voorstel Arabian Nights (shoppen op uitnodiging) – Online/print campagnes Banners op jongeren gerelateerde websites, Billboards bij bus/tramhaltes/treinstations/winkelcentra – Catalogus op verschillende media Websites, Cd-rom, Collectie boek – OPLOSSING Naamsbekendheid is vergroot, vertrouwen is opgebouwd en de afzetmarkt is vergroot Strategisch model

35  Jongeren (11-25 jaar) met een Arabische afkomst, wonend in NL.  Bewust van Arabische normen en waarden, maar hebben ook een hoge interesse in de hedendaagse westerse mode.  Ook andere bevolkingsgroepen zijn vrij in het dragen van Aragear.   Bevorderend voor het merk en de verkoopcijfers.   Arabische cultuur en mode beter geïntegreerd en geaccepteerd in wordt in de westerse samenleving.   Kan een Hype worden. (“Bollywood hype”)  Steeds meer Indiase elementen te zien op de catwalk in Parijs. Doelgroep beschrijving

36 Doelgroep visualisatie

37 Propositie

38 Conceptuitwerking Merk ID.part1  Identiteit: voornamelijk Arabish, maar ook voor andere groepen.  Merk Imago: sportief, modieus, respectvol, vrijheid, vrede.  Product Imago: lekker zittende kleding en schoenen voor een betaalbare prijs.  Users Imago: stadsmensen, sportief, modebewust, open voor andere culturen.

39 Conceptuitwerking Merk ID. part2  Identiteit: voornamelijk Arabish, maar ook voor andere groepen.  Merk Imago: sportief, modieus, respectvol, vrijheid, vrede.  Product Imago: lekker zittende kleding en schoenen voor een betaalbare prijs.  Users Imago: stadsmensen, sportief, modebewust, open voor andere culturen.

40 Conceptuitwerking Designvoorstel website.part1

41 Conceptuitwerking Designvoorstel website.part2.1

42 Conceptuitwerking Designvoorstel website.part2.2

43 Doelstellingen Kennis  Overtuiging bij klanten van goede kwaliteit product.  Ons imago: sportief en modieus.  Waarvoor wij staan: respect voor culture waarden. Houding  Goede banden met de doelgroep ontwikkelen  duurzame vertrouwensbasis. Gedrag  Meer aankopen van het merk door steeds meer nieuwe klanten te ontvangen. Communicatieplan

44 Creatief campagne voorstel Arabian Nights  “Happy hour” shoppen via uitnodiging/afspraak.  Als eerste de nieuwste collectie te koop.  Speciale korting bij bepaald aantal van aankopen.

45 MediaPan Voorstel/Mix. part1  Internet Banner Doelstellingen  Bereik: Websites die te maken hebben met: jongerencommunities, sport, kleding, uitgaan, school, cultuur.  Mediakosten: 10 € voor 1000 bannerviews  Contact: Jongeren die regelmatig tot vaak op Internet zitten.  Communicatiefvermogen: hoog, bereikt een groot gedeelte van de doelgroep, vrijwel niet te vermijden.

46 MediaPlan Voorstel.part2.1  Print Advertenties

47 MediaPlan Mix. part2.2 Doelstellingen Print advertenties  Bereik: open, algemene omgevingen zoals bus/tramhaltes, treinperrons.  Mediakosten: via JC Deaux, € voor 130 vlakken in winkel/stadscentra.  Contact: (11-25) jongeren, die modebewust zijn, sportief, open voor andere culturen.  Communicatiefvermogen: heel hoog, vrijwel onvermijdbaar, bijna de hele doelgroep kan bereikt worden

48 Ara Gear Door Andrew Karijodimedjo en René Dawson KernIAM Interactieve Media.HvA Case: SportmerkThe Moving KlantDuo: Jelle en Guus


Download ppt "1.Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport? 2. Voorbeelden van conceptpresentaties •Opbouw Kernboodschap begin of eind? •Enthousiast teamlid •Ondersteuning."

Verwante presentaties


Ads door Google