De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan."— Transcript van de presentatie:

1 THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA

2 Kort over mijzelf: Claudia van der Laan

3 Jaren '90: Eerste stappen op het web, door websites te gaan maken voor het MKB.

4 1999: Aan de slag bij DataWire/PayperNews 100% dochter vanTMG

5 2005: Start moderatie voor telegraaf.nl

6 2007: Management buyout en verder als NoviaFacts BV

7 Moderatie van nieuwssites

8 Daarnaast op projectbasis moderatie voor interactieve reclame-acties.

9 Foto moderatie

10

11 Project van 8 weken 24/71,1 miljoen plaatjes realtime gemodereerd 20% afgekeurd Hoogtepunt van plaatjes Bijna 1 op 2 plaatjes verkocht

12 Video moderatie

13 Een duet met Alain Clark of Jacqueline Govaert via de webcam

14 Dansvideo's inzenden voor de Olympische Spelen van Londen

15 Tekst moderatie

16 Wenslot inzenden. Elke week een prijs

17 Doorlopend: Moderatie van nieuwssites: landelijk en lokaal nieuws

18 In totaal verwerken wij gemiddeld reacties per dag.

19 Anoniem of niet: het maakt voor het percentage verwijderde reacties niet uit. Er is daarbij wel een verschil tussen landelijke en lokale media.

20 Reageren op fora is vaak het posten van de eerst opkomende emotie. Het negatieve gevoel duidelijk sterker dan het positieve.

21 Elke krant heeft eigen Tone of Voice Iedere nieuwssite zijn eigen huisregels

22 Discriminatie en schelden, zijn de belangrijkste redenen om een reactie niet te plaatsen

23 Voorbeelden

24 Die hele overheid is gewoon een maffiaclub ze motte dat kabinet en alles eromheen tegen een muur zette en een 9mm regen geve

25 We hebben een nieuwe fuhrer nodig in dit land! Opschonen die buurten en wijken van dit tuig!!

26 elke buitenlander die zich zo gedraagd, de einige oplossing de kogel….hoop dat de moderator een buitenlander is ! wat een klootzakken zijn jullie

27 Daarom

28 Modereren wij 24/7 Werkt een moderator niet meer dan 4 uur per dag

29 Worden de meeste fora en online-acties vooraf gemodereerd Moet de reputatie van het merk worden beschermd.

30 Moderatie volgens NoviaFacts

31 -Discussie begeleiding - "Vervuiling" verwijderen - Geen censuur - Meer herhaalbezoek - Focus - Onafhankelijk

32 Dit doen we met een team van 30 moderators

33

34 Vragen?

35 See you online!! Claudia van der Laan


Download ppt "THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan."

Verwante presentaties


Ads door Google