De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS. TENDENZEN Gigantische  VERGROTING VAN DE OMGEVING  VERSNELLING VAN DE ONTWIKKELINGEN  TOENAME VAN DE.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS. TENDENZEN Gigantische  VERGROTING VAN DE OMGEVING  VERSNELLING VAN DE ONTWIKKELINGEN  TOENAME VAN DE."— Transcript van de presentatie:

1 de TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS

2 TENDENZEN Gigantische  VERGROTING VAN DE OMGEVING  VERSNELLING VAN DE ONTWIKKELINGEN  TOENAME VAN DE COMPLEXITEIT  TOENAME VAN DE TURBULENTIE

3 stelling: “IEDEREEN KRIJGT ZO VEEL INFORMATIE VIA INTERNET, DAT BIJBLIJVEN NIET MEER MOGELIJK IS”

4 INFOBESITAS •verslaafd raken aan de toenemende informatiestromen •bombardement van mails, telefoon, sms => IQ: - 10 punten •gebruik marihuana => IQ: - 5 punten

5 BIJBLIJVEN IS KANSLOOS •onderzoek RUG: 1999: 2 miljoen medische artikelen verschenen •bijblijven = 6000 artikelen per dag •oplossing Wegman: kies voor een T- profiel: diep leren en breed leren •kies een specifiek onderwerp waarin je je echt wilt verdiepen en blijf daarnaast genoeg op de hoogte van de andere disciplines om je vakgenoten te begrijpen

6 HET GAT GROEIT •knapste professor weet: 0, % van alles (10 nullen) •gemiddelde consument: 0, % (19 nullen) •gevoel en intuïtie worden belangrijker (dat behoedt je voor stress en spanning) •EQ inzetten om IQ te managen •focus: hoofdzaken i.p.v. volledigheid

7 stelling: “WIJ MOETEN ONS AANPASSEN AAN DE KERNMERKEN VAN DE NIEUWE GENERATIE JONGE MENSEN”

8 SOCIAL MEDIA Onderzoek: social media op de Olympische Spelen in Londen: - sporters: uur per dag - coaches: minuten per dag hoezo een generatieverschil

9 DE SPELER VAN DE 21 e EEUW •hoger niveau van vaardigheden: langer, sneller, sterker •minder stabiele gezinssituatie •meer lifestyle problemen •gevoeliger voor conflicten •motivatie minder sterk en variabeler •onafhankelijker, minder volgzaam •loyaliteit: zaken eruit pikken

10

11 DE BELANGRIJKSTE INNOVATIE: HET MANAGEN VAN DE SPELER VAN DE 21 e EEUW & DE Y-GENERATIE (<35)

12 Y-GENERATIE (<35) •veel zelfvertrouwen (games geven positieve feedback): level 1 => level 2 •hang naar heroïsme • gericht op prestatie (prestatiebeloning) •wel veel delen, maar geen offers brengen (iedereen heeft zelf alles)

13 Y-GENERATIE (<35) •niet links of rechts, maar issue-driven •war for talent breekt uit •trouw aan persoonlijke ambities (minder trouw aan bedrijf) •antipathie voor: hard werken, doen wat de baas zegt, zelf je mond houden

14 Y-GENERATIE (<35) mentaliteit: gaat om wie je bent, eigenzinnig, uniek wil zijn (tattoo) leiden: authentiek leiderschap

15 Y-GENERATIE (< 35) •kortlopende projecten • herkenbare bijdrage • afwisseling • imago werkgever • > 40 uur = niet zo slim • vroeger: > 40 uur = betrokken

16 Y-GENERATIE (<35) conflicthantering: leven en laten leven soms geen oplossing

17 KWETSBARE KANTEN  te druk met alles:  agendaproblemen en  keuzestress  kunnen niet zonder een veilige omgeving met structuur, waar ze zich thuis voelen en zichzelf kunnen zijn  anderen moeten duidelijk en eerlijk zijn en de grenzen aangeven

18 SPELER van de TOEKOMST belangrijk is: •kansen krijgen •wil zich prettig voelen •wil behulpzaam zijn (foundations) niet belangrijk is:  spaarzaam zijn  macht uitoefenen  gewoon zijn

19 AANPAK  structuur en richting blijven nodig  gemeenschappelijke waarden zijn belangrijker dan planning en controle  werknemers willen een geloofwaardige missie en visie van de organisatie  korte lijnen in de organisatie  snelle feedback  geef ruimte (voor ondernemerschap)

20 MANAGEN VAN DEZE GENERATIE begrijp, accepteer en omarm de generatieverschillen een talentmagneet word je door: de motieven en ambities te begrijpen overleven en meegroeien door: aan te passen, zaken te veranderen, anders te gaan denken


Download ppt "De TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS. TENDENZEN Gigantische  VERGROTING VAN DE OMGEVING  VERSNELLING VAN DE ONTWIKKELINGEN  TOENAME VAN DE."

Verwante presentaties


Ads door Google