De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie."— Transcript van de presentatie:

1

2 Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie Veenendaal

3 * Achtergrond * Promotie Veenendaal * Mediascan

4 Wat is het huidige imago van Veenendaal onder de Nederlandse bevolking?

5 Sleutelwoorden * Veenendaal ( naam van de gemeente * WERV (Veenendaal werkt sinds maart 2002 samen met de gemeentes Rheden, Ede en Wageningen, en vormt zo de WERV) * Veenendaaler ( inwoner van Veenendaal) Geselecteerde dagbladen * De Telegraaf * Algemeen Dagblad * NRC Handelsblad * De Volkskrant * Metro * Sp!ts * Trouw * DAG * Reformatorisch Dagblad

6 KeywordTelegraafADNRC Handelsblad De Volkskrant MetroSp!tsTrouwDAGReformatorisch Dagblad Totaal Veenendaal WERV Veenendaaler Totaal

7 * Level 1; Veenendaal is het hoofdonderwerp van het artikel. * Level 2; het sleutelwoord word genoemd maar is net het hoofdonderwerp van de tekst. Wel word en door het artikel een bepaald beeld gecreëerd over Veenendaal. * Level 3; het sleutelwoord word op zijn minst één keer genoemd, maar is niet leidend voor het artikel en vormt ook geen beeld over Veenendaal. * Level 4; er word meer dan één sleutelwoord gebruikt in het artikel. LevelTelegraafADNRC Handelsblad De Volkskrant MetroSp!tsTrouwDAGReformatorisch Dagblad Totaal Level Level Level Level Total

8 * Word score * Page score * Newsscore * Categoriecodes * Onderwerpen * Mediabeelden

9 Aantal woorden Word score Aantal artikele n Aantal woorden Word score Aantal artikelen >

10 * Categorie 1: voorpagina * Categorie 2: pagina 2 of 3 * Categorie 3: Verderop in de krant Page categoryTelegraafADNRC Handelsblad De Volkskrant MetroSp!tsTrouwDAGReformatorisch Dagblad Totaal Category Category Category Total

11 De totale news score is opgebouwd uit de volgende deelscores: level score, newspaper score, word score en de page score. Top 20 individuele artikelen, gerangschikt naar news score Nr.KrantDatumTitel artikel Cat. code Level Woor den Page cat. News score 1Spits Alarm na reeks brute berovingen ,93 2Spits Veenendaal in de greep van loverboys ,92 3Spits Rovers mogelijk uit Veenendaal ,92 4 Telegr aaf Burgemeester waatschuwd stappers in Veenendaal ,80 5AD Reconstructie tart automobilisten ,66 6 Telegr aaf Signaal ,60 7Metro Politie neemt dreiging serieus ,31 8Spits Het is goed mis in Veenendaal ,27 9 Telegr aaf Veenendaal is op ergste voorbereid ,00 10AD Kort nieuws ,96 11 Telegr aaf Weekeinde rustig in Veenendaal ,93 12AD Nieuwe beelden van overvallers Veenendaal ,91 13Spits Reeks geweldsincidenten in Veenendaal ,87 14 Telegr aaf Joyridertje doet stunts uit film na ,83 15 Telegr aaf GVVV verplettert BFC ,75 16 Volksk rant Veenendaal lijdt aan tunnelangst ,70 17Spits Tips Veenendaal druppelen binnen ,67 18AD Geen titel ,66 19NRC "Heftig" maar geen wildwest in Veenendaal ,63 20AD Veenendaal zucht diep onder jongerenterreur ,51

12 Voor de artikelen zijn er categorieën, onderwerpen en mediabeelden gecreëerd. Een categorie is een subonderdeel van een onderwerp en een onderwerp is een subonderdeel van een mediabeeld. Dit ziet er als opbouw als volgt uit: Categorie Onderwerp Mediabeeld

13 Top 20 van alle categoriecodes, gerangschikt naar news score Nr.Cat. CodeCat. Naam Aantal artikelen Total news score Verdachten530, Wijk overlast530, Geloof625, Loverboys424, Verscherping toezicht823, Voorbereiding toezicht 422, Joyriden422, Rechtszaken522, Samenleving519, Lokale ondernemers418, Tips418, Overige geweldsberichten 417, Docenten413, Kabinet313, Risico jongeren312, File veroorzakers212, Ongevallen311, Eneco Tour211, Vecht partijen210, Raadsleden39,71

14 Top 20 van alle onderwerpen, gerangschikt naar news score Nr.Cat. CodeNaamAantal artikelenTotale News score Onderzoek23109, Geweld1974, Overlast1156, Toezicht1246, Ongelukken734, Vraagstukken832, Zedendelicten628, Verkiezingen727, Cultuur625, Wegwerkzaamheden319, Ondernemers418, Psychisch417, Scholen413, Sport evenementen211, Uitslagen310, Werknemers28, Fraude25, Kunst25, Evenementen15,38

15 Top 10 van alle mediabeelden, gerangschikt naar news score Nr.Cat. CodeCat. NaamAantal artikelen Totale News score Politie37161, Maatschappelijke problemen 35158, Politiek1766, Verkeer1053, Kunst & Cultuur830, Bedrijven626, Sport521, Zorg417, Onderwijs516, Levensmiddelen15,38

16 Mediabeeldentabel gerangschikt op positiviteitsscore Cat. codeCat. naam Aantal artikele n Totale positiviteits score Politie Sport Bedrijven Evenementen Politiek Kunst Zorg Onderwijs Verkeer Maatschappelijke problemen

17 Beeld over Veenendaal: neutraal (51,56% van alle artikelen word als negatief beschouwd en 48,44% als positief) De scores laten echter andere uitkomsten zien, zoals; * De top 20 van de nieuwsscore laat een positieve berichtgeving van 20% zien en een negatieve berichtgeving van 80%. * Binnen de groep categorieën is een positieve berichtgeving te zien van 25% en een negatieve berichtgeving van 75% Uiteindelijke conclusie: op het eerste gezicht lijkt het beeld over Veenendaal neutraal maar aan de hand van de scores kan er geconcludeerd worden dat het huidige imago van Veenendaal gebaseerd op de artikelen als negatief bevonden word

18

19

20


Download ppt "Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie."

Verwante presentaties


Ads door Google