De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie."— Transcript van de presentatie:

1

2 Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie Veenendaal

3 * Achtergrond * Promotie Veenendaal * Mediascan

4 Wat is het huidige imago van Veenendaal onder de Nederlandse bevolking?

5 Sleutelwoorden * Veenendaal ( naam van de gemeente * WERV (Veenendaal werkt sinds maart 2002 samen met de gemeentes Rheden, Ede en Wageningen, en vormt zo de WERV) * Veenendaaler ( inwoner van Veenendaal) Geselecteerde dagbladen * De Telegraaf * Algemeen Dagblad * NRC Handelsblad * De Volkskrant * Metro * Sp!ts * Trouw * DAG * Reformatorisch Dagblad

6 KeywordTelegraafADNRC Handelsblad De Volkskrant MetroSp!tsTrouwDAGReformatorisch Dagblad Totaal Veenendaal9515336492321880335800 WERV0000000011 Veenendaaler3130002202141 Totaal98166364923 900357842

7 * Level 1; Veenendaal is het hoofdonderwerp van het artikel. * Level 2; het sleutelwoord word genoemd maar is net het hoofdonderwerp van de tekst. Wel word en door het artikel een bepaald beeld gecreëerd over Veenendaal. * Level 3; het sleutelwoord word op zijn minst één keer genoemd, maar is niet leidend voor het artikel en vormt ook geen beeld over Veenendaal. * Level 4; er word meer dan één sleutelwoord gebruikt in het artikel. LevelTelegraafADNRC Handelsblad De Volkskrant MetroSp!tsTrouwDAGReformatorisch Dagblad Totaal Level 1614562960 62 Level 212224432100966 Level 3801252739189740322694 Level 40500030 1220 Total98166364923 900357842

8 * Word score * Page score * Newsscore * Categoriecodes * Onderwerpen * Mediabeelden

9 Aantal woorden Word score Aantal artikele n Aantal woorden Word score Aantal artikelen 0-100.00 551-6001.054 11-200.05 601-6501.10 21-300.101651-7001.151 31-400.15 701-7501.201 41-500.20 751-8001.25 51-600.254801-8501.301 61-700.301851-9001.35 71-800.351901-9501.40 81-900.402951-10001.45 91-1000.4521001-10501.50 101-1400.5051051-11001.55 141-1800.5571101-11501.601 181-2200.6081151-12001.65 221-2600.6551201-12501.70 261-3000.7041251-13001.75 301-3400.7541301-13501.80 341-3800.8031351-14001.85 381-4200.8511401-14511.90 421-4600.9021451-15001.95 461-5000.95 >15002.00 501-5501.004

10 * Categorie 1: voorpagina * Categorie 2: pagina 2 of 3 * Categorie 3: Verderop in de krant Page categoryTelegraafADNRC Handelsblad De Volkskrant MetroSp!tsTrouwDAGReformatorisch Dagblad Totaal Category 1120 030028 Category 239221300323 Category 3142578451601897 Total183691051116023128

11 De totale news score is opgebouwd uit de volgende deelscores: level score, newspaper score, word score en de page score. Top 20 individuele artikelen, gerangschikt naar news score Nr.KrantDatumTitel artikel Cat. code Level Woor den Page cat. News score 1Spits17-12-2010 Alarm na reeks brute berovingen --126017,93 2Spits5-7-2010 Veenendaal in de greep van loverboys -124117,92 3Spits29-3-2010 Rovers mogelijk uit Veenendaal -123317,92 4 Telegr aaf 17-9-2010 Burgemeester waatschuwd stappers in Veenendaal. -136127,80 5AD22-6-2010 Reconstructie tart automobilisten -17017,66 6 Telegr aaf 20-3-2010Signaal-121827,60 7Metro15-8-2010 Politie neemt dreiging serieus -130627,31 8Spits4-3-2010 Het is goed mis in Veenendaal -152127,27 9 Telegr aaf 6-6-2010 Veenendaal is op ergste voorbereid -152737,00 10AD8-4-2010Kort nieuws-1111436,96 11 Telegr aaf 12-8-2010 Weekeinde rustig in Veenendaal --120836,93 12AD21-4-2010 Nieuwe beelden van overvallers Veenendaal -118026,91 13Spits24-2-2010 Reeks geweldsincidenten in Veenendaal -119726,87 14 Telegr aaf 29-4-2010 Joyridertje doet stunts uit film na -111936,83 15 Telegr aaf 2-2-2010GVVV verplettert BFC 3-130536,75 16 Volksk rant 19-6-2010 Veenendaal lijdt aan tunnelangst -144226,70 17Spits3-5-2010 Tips Veenendaal druppelen binnen -18126,67 18AD22-6-2010Geen titel--184936,66 19NRC14-3-2010 "Heftig" maar geen wildwest in Veenendaal -151426,63 20AD19-3-2010Veenendaal zucht diep onder jongerenterreur -165336,51

12 Voor de artikelen zijn er categorieën, onderwerpen en mediabeelden gecreëerd. Een categorie is een subonderdeel van een onderwerp en een onderwerp is een subonderdeel van een mediabeeld. Dit ziet er als opbouw als volgt uit: 1.1.1 Categorie 1.1.0 Onderwerp 1.0.0 Mediabeeld

13 Top 20 van alle categoriecodes, gerangschikt naar news score Nr.Cat. CodeCat. Naam Aantal artikelen Total news score 12.2.1Verdachten530,49 21.2.1Wijk overlast530,11 39.2.1Geloof625,36 41.3.2Loverboys424,23 52.1.1Verscherping toezicht823,44 62.1.2 Voorbereiding toezicht 422,87 710.1.2Joyriden422,46 82.2.3Rechtszaken522,11 93.1.4Samenleving519,68 106.1.1Lokale ondernemers418,17 112.2.4Tips418,00 121.1.5 Overige geweldsberichten 417,99 135.1.1Docenten413,73 143.3.1Kabinet313,16 151.2.4Risico jongeren312,81 1610.2.2File veroorzakers212,72 1710.1.1Ongevallen311,77 184.2.1Eneco Tour211,42 191.1.3Vecht partijen210,72 203.3.2Raadsleden39,71

14 Top 20 van alle onderwerpen, gerangschikt naar news score Nr.Cat. CodeNaamAantal artikelenTotale News score 12.2.0Onderzoek23109,83 21.1.0Geweld1974,46 41.2.0Overlast1156,16 52.1.0Toezicht1246,31 610.1.0Ongelukken734,24 73.1.0Vraagstukken832,9 81.3.0Zedendelicten628,3 93.3.0Verkiezingen727,3 109.2.0Cultuur625,36 1110.2.0Wegwerkzaamheden319,13 126.1.0Ondernemers418,17 137.1.0Psychisch417,87 145.1.0Scholen413,73 154.2.0Sport evenementen211,42 164.1.0Uitslagen310,01 176.2.0Werknemers28,6 182.3.0Fraude25,82 199.1.0Kunst25,54 208.1.0Evenementen15,38

15 Top 10 van alle mediabeelden, gerangschikt naar news score Nr.Cat. CodeCat. NaamAantal artikelen Totale News score 12.0.0Politie37161,96 21.0.0 Maatschappelijke problemen 35158,92 33.0.0Politiek1766,7 410.0.0Verkeer1053,36 59.0.0Kunst & Cultuur830,9 66.0.0Bedrijven626,77 74.0.0Sport521,43 87.0.0Zorg417,87 95.0.0Onderwijs516,35 108.0.0Levensmiddelen15,38

16 Mediabeeldentabel gerangschikt op positiviteitsscore Cat. codeCat. naam Aantal artikele n Totale positiviteits score 12.0.0Politie3764.86 24.0.0Sport421.43 36.0.0Bedrijven618.17 48.0.0Evenementen15.38 53.0.0Politiek174.29 69.0.0Kunst82.82 77.0.0Zorg4-3.9 85.0.0Onderwijs5-4.25 910.0.0Verkeer10-53.36 101.0.0Maatschappelijke problemen36-64.02

17 Beeld over Veenendaal: neutraal (51,56% van alle artikelen word als negatief beschouwd en 48,44% als positief) De scores laten echter andere uitkomsten zien, zoals; * De top 20 van de nieuwsscore laat een positieve berichtgeving van 20% zien en een negatieve berichtgeving van 80%. * Binnen de groep categorieën is een positieve berichtgeving te zien van 25% en een negatieve berichtgeving van 75% Uiteindelijke conclusie: op het eerste gezicht lijkt het beeld over Veenendaal neutraal maar aan de hand van de scores kan er geconcludeerd worden dat het huidige imago van Veenendaal gebaseerd op de artikelen als negatief bevonden word

18

19

20


Download ppt "Quentin Parminter Hugo Bruijn Hicham Arian Kim Middelweerd 4 januari 2011 Project Destination marketing In opdracht van Hogeschool Utrecht en Promotie."

Verwante presentaties


Ads door Google