De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Training voor beheerders Uitdaging • Het systeem dient te worden geconfigureerd • Het systeem is nieuw en onbekend Uitdaging • Het systeem dient te worden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Training voor beheerders Uitdaging • Het systeem dient te worden geconfigureerd • Het systeem is nieuw en onbekend Uitdaging • Het systeem dient te worden."— Transcript van de presentatie:

1

2 Training voor beheerders Uitdaging • Het systeem dient te worden geconfigureerd • Het systeem is nieuw en onbekend Uitdaging • Het systeem dient te worden geconfigureerd • Het systeem is nieuw en onbekend

3 Training voor beheerders Oplossing: • Selecteer de slimste medewerkers • Geef een globale instructie over Carerix – Structuur – Terminologie • …en volg de configuratie-training Oplossing: • Selecteer de slimste medewerkers • Geef een globale instructie over Carerix – Structuur – Terminologie • …en volg de configuratie-training

4 Doelstelling van de training Na deelname in staat om te beheren: • Gebruikers (-rollen en rechten) • Vestigingen • Keuzelijsten/ Tabellen (pull down menus) • Fases (Workflow) • sjablonen Na deelname in staat om te beheren: • Gebruikers (-rollen en rechten) • Vestigingen • Keuzelijsten/ Tabellen (pull down menus) • Fases (Workflow) • sjablonen

5 Rol van de beheerder • Configureren van de opgeleverde applicatie • Actueel geconfigureerd houden – Aanpassen aan veranderende omstandigheden, werkwijze en procedures • Centraal contactpersoon voor gebruikersvragen • Interface naar de Carerix helpdesk • Configureren van de opgeleverde applicatie • Actueel geconfigureerd houden – Aanpassen aan veranderende omstandigheden, werkwijze en procedures • Centraal contactpersoon voor gebruikersvragen • Interface naar de Carerix helpdesk

6 Rol van de beheerder • Filtert vragen, beantwoordt vragen die direct behandeld kunnen worden • Geeft vragen door aan de helpdesk, die hij/zij niet kan beantwoorden • Ontvangt meldingen over beheer, upgrades en updates etc. • Voert Campagnes uit • Filtert vragen, beantwoordt vragen die direct behandeld kunnen worden • Geeft vragen door aan de helpdesk, die hij/zij niet kan beantwoorden • Ontvangt meldingen over beheer, upgrades en updates etc. • Voert Campagnes uit Carerix Beheerder Carerix Helpdesk Gebruiker vraag antwoord

7 Rol van de beheerder De beheerder is in staat om de vragen te beantwoorden omdat hij/zij … • deze training heeft gevolgd; • de beschikking heeft over een online manual; • ervaring heeft (configuratie); • toegang heeft tot de helpdesk. De beheerder is in staat om de vragen te beantwoorden omdat hij/zij … • deze training heeft gevolgd; • de beschikking heeft over een online manual; • ervaring heeft (configuratie); • toegang heeft tot de helpdesk. Carerix Beheerder Carerix Helpdesk Gebruiker vraag antwoord

8 Structuur van Carerix Start allereerst met • Bestuderen van de Carerix terminologie • Bestuderen van de Carerix structuur Start allereerst met • Bestuderen van de Carerix terminologie • Bestuderen van de Carerix structuur

9 Structuur en basis terminologie van Carerix

10 Schermoverzicht • Voor nu, alleen een globaal overzicht van de navigatie

11 • Snel Zoeken • Menu • Activiteiten • Dossiers • Overig • Onderhoud • Context balk • Tabs • Zoekregels • Overzichten • Actie Menu Schermoverzicht

12 Het menu • De belangrijkste onderwerpen van vandaag met een pijl • De andere onderwerpen van het menu doorlopen we globaal

13 Het menu Activiteiten • Activiteiten, verzamelnaam voor: – Taken – Notities – Afspraken – s • Activiteiten zijn gekoppeld aan een kandidaat, contactpersoon of ander dossier – Door het dáár te maken • ‘Systeem activiteiten’ alleen zichtbaar voor beheerders

14 The menu Taken • Commerciële taken • De meeste taken, behorende bij het sollicitatieproces, worden vastgelegd met de fasen en matches. – Meer details hierover later…

15 Het menu Afspraken (Agenda) • Interviews met kandidaten • Bezoekafspraken met prospects/ klanten

16 Het menu Notities • Telefoon notities • De meeste activiteiten behorende in het kandidaat volg systematiek worden vast gelegd met de fasen en matches. – Meer details hierover later…

17 Het menu • Complete mailbox – Uitgaand, inkomend (POP) • Mail automatisch gekoppeld aan de relevante dossiers – Ook inkomende mail(!) • Recruiters gebruiken Outlook niet meer

18 Het menu Match • Een Match is de koppeling van 1 Kandidaat met 1 Vacature; • De Basis van het Kandidaat Volg Systeem (“ATS”) • De status van een match is de Fase

19 Het menu Vacature • Opdracht • Vacature • (Interim) project • ….

20 Het menu Contactpersoon • Altijd gekoppeld aan 1 Opdrachtgever – Kan ook gekoppeld worden aan een andere opdrachtgever

21 Het menu Opdrachtgever • In de zin van een relatie • Klant • Prospect, suspect, lead • Non-Profit • ….

22 Het menu Publicatie • Publicatie van een vacature op – Eigen website/ recruitment portal – Vacature site / jobboard – Print advertentie • Alleen als registratie

23 Het menu Plaatsing [Staffing editie] • Detacheringscontract • Altijd gekoppeld aan een Match – En daarmee aan een kandidaat en vacature Weekstaat [Staffing editie] • Online weekstaat in te voeren door kandidaat • Export mogelijkheid naar betalingssoftware

24 Het menu Rapporten • Rapporten worden door de Carerix helpdesk gemaakt

25 Het menu Campagnes • Groep Kandidaten of Contactpersonen in Campagnes • Wordt gebruikt voor mailings, belacties, evenementen • De status van elk Campagne item kan bijgehouden worden • In de praktijk wordt veelal het eenvoudiger ‘Groepen’ mechanisme gebruikt

26 Het menu Gebruikers • Gebruikers kunnen zelf een aantal velden beheren: – Menu > Mijn gegevens • Gebruikers zien het overzicht van gebruikers maar kunnen niets wijzigen • [demonstreer]

27 Het menu Online Help • Help is voor alle gebruikers • Manual alleen voor beheerders – CxSCript scripting taal – Cx ‘Tags’ voor gebruik in sjablonen

28 Het menu Uitloggen • Logt uit – Zonder waarschuwing • De browser afsluiten werkt ook

29 Het menu Vestigingen • Gebruikers (recruiters) behoren tot een vestiging • TIP: upload een route beschrijving als bijlage van een vestiging. Deze is dan in iedere als bijlage beschikbaar

30 Het menu Instellingen • Applicatie instellingen • Zoals: sessionTimeOut, passwordExpirationPeriod, publicationPeriod. • Klik op de ‘i’ voor uitleg en informatie • Bij twijfel: don’t change!

31 sjablonen Naam (zichtbaar op scherm) Instellingen; >Opmaak HTML >Beschikbaar in Lijst Zorgt ervoor dat beschik- baar wordt bij juiste dossier Afzender van e- mail. (Cx of met eigen domein) Variabele Velden beschikbaar met Cx script Tags

32 Het menu Sjablonen, Fasen, Tabellen • Worden behandeld in verschillende documenten • sjablonen en Fasen: Cx Workflow • Tabellen: Cx Tabellen

33 Einde • Einde van deze presentatie • Over naar de documenten: – Cx Tabellen – Cx Workflow • Dank u! • Einde van deze presentatie • Over naar de documenten: – Cx Tabellen – Cx Workflow • Dank u!


Download ppt "Training voor beheerders Uitdaging • Het systeem dient te worden geconfigureerd • Het systeem is nieuw en onbekend Uitdaging • Het systeem dient te worden."

Verwante presentaties


Ads door Google