De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inleiding instructie MijnSmile Welkom bij de instructie van MijnSmile. Deze instructie behandelt de volgende onderwerpen: •Wat is MijnSmile •Voordelen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inleiding instructie MijnSmile Welkom bij de instructie van MijnSmile. Deze instructie behandelt de volgende onderwerpen: •Wat is MijnSmile •Voordelen."— Transcript van de presentatie:

1 Inleiding instructie MijnSmile Welkom bij de instructie van MijnSmile. Deze instructie behandelt de volgende onderwerpen: •Wat is MijnSmile •Voordelen van MijnSmile •Hoe werkt MijnSmile

2 Wat is MijnSmile •MijnSmile is: –een online service –voor klanten van Smile

3 Wat is MijnSmile •MijnSmile biedt de mogelijkheid om 24 uur per dag en 7 dagen per week zaken rond change- en supportwerkzaamheden te volgen. U kunt: –nieuwe meldingen doorgeven, –de status van meldingen bekijken, –meldingen aanvullen en afsluiten en –meldingenoverzichten afdrukken.

4 Wat is MijnSmile •MijnSmile geeft u ook toegang tot smile.ideabuzz.nl. •Dit is een online community waar u: –ideeën kunt melden, –op ideeën van anderen kunt reageren, –op ideeën van anderen kunt stemmen en –de status van ideeën in uitvoering kunt inzien.

5 Voordelen van MijnSmile •Duidelijke statusoverzichten van alle openstaande meldingen •Snel en makkelijk nieuwe meldingen indienen •Samen met andere gebruikers meedenken over de ontwikkelingen van Smile •Gebruiksvriendelijk te hanteren •Betrouwbaar en veilig door gebruik van een persoonlijk account •24 uur per dag, 7 dagen per week - elk moment van de dag - beschikbaar •Geen rompslomp •Snellere reactietijd

6 Hoe werkt MijnSmile •Inloggen •Schermindeling •Change versus Support •Change melding indienen •Support melding indienen •Meldingoverzicht •Een melding aanvullen •IdeaBuzzing •Informatie

7 Inloggen De inlogpagina verschijnt Om MijnSmile te starten typt u in uw browser het adres: Om MijnSmile te starten typt u in uw browser het adres:

8 Inloggen Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in, klik vervolgens op Login om MijnSmile te openen. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in, klik vervolgens op Login om MijnSmile te openen. Heeft u nog geen gebruikersnaam en wachtwoord, dan kunt u deze bij Smile Services aanvragen via telefoonnummer

9 Schermindeling De menu structuur Het geselecteerde menu heeft een oranje achtergrond kleur. De menu structuur Het geselecteerde menu heeft een oranje achtergrond kleur. De functie Logout, waarmee u MijnSmile afsluit. De functie Logout, waarmee u MijnSmile afsluit. De submenu’s Het menu met een donkerblauwe tekstkleur is actief.

10 Change versus Support Onder Changes worden alle werkzaamheden verstaan die planmatig worden uitgevoerd. Changes zijn onder te verdelen in: -Projecten -Consultingopdrachten In het menu Change kunt u uw vragen en meldingen kwijt over projecten en consultingopdrachten. Ook vindt u hier een overzicht van al uw meldingen inclusief de meeste recente stand van zaken. Onder Changes worden alle werkzaamheden verstaan die planmatig worden uitgevoerd. Changes zijn onder te verdelen in: -Projecten -Consultingopdrachten In het menu Change kunt u uw vragen en meldingen kwijt over projecten en consultingopdrachten. Ook vindt u hier een overzicht van al uw meldingen inclusief de meeste recente stand van zaken.

11 Change versus Support In het menu Support kunt u uw vragen en meldingen kwijt over uw reeds in gebruik genomen Smile toepassing. Onder Support worden alle werkzaamheden verstaan, die op basis van de met u overeengekomen onderhoudsovereenkomst worden uitgevoerd. Het gaat met name om meldingen van het type ‘reactie (vraag of klacht) en ‘Storing’. Deze meldingen vallen onder de SLA normen. Ook vindt u hier een overzicht van al uw meldingen inclusief de meeste recente stand van zaken. In het menu Support kunt u uw vragen en meldingen kwijt over uw reeds in gebruik genomen Smile toepassing. Onder Support worden alle werkzaamheden verstaan, die op basis van de met u overeengekomen onderhoudsovereenkomst worden uitgevoerd. Het gaat met name om meldingen van het type ‘reactie (vraag of klacht) en ‘Storing’. Deze meldingen vallen onder de SLA normen. Ook vindt u hier een overzicht van al uw meldingen inclusief de meeste recente stand van zaken.

12 Change melding indienen Selecteer eerst het gewenste project of de gewenste consultingopdracht Het registratieformulier verschijnt. Hoe concreter u uw vraag kunt stellen of uw melding kunt beschrijven, hoe efficiënter deze opgepakt kan worden. Het registratieformulier verschijnt. Hoe concreter u uw vraag kunt stellen of uw melding kunt beschrijven, hoe efficiënter deze opgepakt kan worden.

13 Change melding indienen Wat voor een melding dient u in? 1.Reactie Een vraag of een klacht 2.Storing Iets wat in de applicatie niet functioneert zoals het hoort (zoals afgesproken in FTO of zoals vastligt in de standaard applicatie) 3.Wens Een verandering of aanvulling die u graag in de applicatie ziet Wat voor een melding dient u in? 1.Reactie Een vraag of een klacht 2.Storing Iets wat in de applicatie niet functioneert zoals het hoort (zoals afgesproken in FTO of zoals vastligt in de standaard applicatie) 3.Wens Een verandering of aanvulling die u graag in de applicatie ziet

14 Support melding indienen Het registratieformulier verschijnt wanneer u klikt op het submenu Registreer melding. Hoe concreter u uw vraag kunt stellen of uw melding kunt beschrijven, hoe efficiënter deze opgepakt kan worden. Het registratieformulier verschijnt wanneer u klikt op het submenu Registreer melding. Hoe concreter u uw vraag kunt stellen of uw melding kunt beschrijven, hoe efficiënter deze opgepakt kan worden.

15 Support melding indienen Ook hier wordt gevraagd wat voor een melding u indient? 1.Reactie Een vraag of een klacht 2.Storing Iets wat in de applicatie niet functioneert zoals het hoort (zoals afgesproken in FTO of zoals vastligt in de standaard applicatie) 3.Wens Een verandering of aanvulling die u graag in de applicatie ziet Ook hier wordt gevraagd wat voor een melding u indient? 1.Reactie Een vraag of een klacht 2.Storing Iets wat in de applicatie niet functioneert zoals het hoort (zoals afgesproken in FTO of zoals vastligt in de standaard applicatie) 3.Wens Een verandering of aanvulling die u graag in de applicatie ziet

16 Meldingoverzicht Het meldingoverzicht verschijnt wanneer u klikt op het submenu Bekijk meldingen. In het menu Change vindt u het meldingoverzicht van alle Change gerelateerde meldingen. In het menu Support vindt u het meldingoverzicht van alle Supportmeldingen In het menu Change vindt u het meldingoverzicht van alle Change gerelateerde meldingen. In het menu Support vindt u het meldingoverzicht van alle Supportmeldingen

17 Meldingoverzicht Het filter Open toont de openstaande meldingen. Het filter Afgesloten toont de meldingen die in de periode van de afgelopen 2 maanden zijn afgesloten. Het filter Open toont de openstaande meldingen. Het filter Afgesloten toont de meldingen die in de periode van de afgelopen 2 maanden zijn afgesloten. Openstaande meldingen kunt u verder filteren op: - de status: Graag uw reactie - de status: Door u te testen Dit zijn de meldingen waarvoor Smile een reactie van uw kant verwacht. Openstaande meldingen kunt u verder filteren op: - de status: Graag uw reactie - de status: Door u te testen Dit zijn de meldingen waarvoor Smile een reactie van uw kant verwacht.

18 Een melding aanvullen Hier kunt u uw reactie of vraag over een openstaande melding kwijt. Indien gewenst kunt u hier een bijlage koppelen aan de melding. Wanneer u in het meldingoverzicht een melding aanklikt, dan verschijnt dit detailscherm

19 IdeaBuzzing Dit is de link naar smile.ideabuzz.nl. Smile’s Ideeën Community. Hier kunt u uw ideeën over de Smile diensten en toepassingen laten horen, stemmen op andermans ideeën. Dit is de link naar smile.ideabuzz.nl. Smile’s Ideeën Community. Hier kunt u uw ideeën over de Smile diensten en toepassingen laten horen, stemmen op andermans ideeën. Hier opent u de IdeaBuzz, deze verschijnt in een apart venster. Log in en Buzz mee! Hier opent u de IdeaBuzz, deze verschijnt in een apart venster. Log in en Buzz mee!

20 Informatie Hier treft u release notes aan van MijnSmile.

21 Afsluiting instructie MijnSmile Via deze instructie heeft u kennis gemaakt met MijnSmile. U bent nu klaar om MijnSmile te gaan gebruiken. Wij wensen u veel gebruiksgemak toe! Het Smile team


Download ppt "Inleiding instructie MijnSmile Welkom bij de instructie van MijnSmile. Deze instructie behandelt de volgende onderwerpen: •Wat is MijnSmile •Voordelen."

Verwante presentaties


Ads door Google