De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Training voor beheerders

Verwante presentaties


Presentatie over: "Training voor beheerders"— Transcript van de presentatie:

1

2 Training voor beheerders
Uitdaging Het systeem dient te worden geconfigureerd Het systeem is nieuw en onbekend

3 Training voor beheerders
Oplossing: Selecteer de slimste medewerkers Geef een globale instructie over Carerix Structuur Terminologie …en volg de configuratie-training

4 Doelstelling van de training
Na deelname in staat om te beheren: Gebruikers (-rollen en rechten) Vestigingen Keuzelijsten/ Tabellen (pull down menus) Fases (Workflow) sjablonen

5 Rol van de beheerder Configureren van de opgeleverde applicatie
Actueel geconfigureerd houden Aanpassen aan veranderende omstandigheden, werkwijze en procedures Centraal contactpersoon voor gebruikersvragen Interface naar de Carerix helpdesk

6 Rol van de beheerder Filtert vragen, beantwoordt vragen die direct behandeld kunnen worden Geeft vragen door aan de helpdesk, die hij/zij niet kan beantwoorden Ontvangt meldingen over beheer, upgrades en updates etc. Voert Campagnes uit Gebruiker vraag Carerix Beheerder Carerix Helpdesk Gebruiker Gebruiker antwoord

7 Rol van de beheerder De beheerder is in staat om de vragen te beantwoorden omdat hij/zij … deze training heeft gevolgd; de beschikking heeft over een online manual; ervaring heeft (configuratie); toegang heeft tot de helpdesk. Gebruiker vraag Carerix Beheerder Carerix Helpdesk Gebruiker Gebruiker antwoord

8 Structuur van Carerix Start allereerst met
Bestuderen van de Carerix terminologie Bestuderen van de Carerix structuur

9 Structuur en basis terminologie van Carerix

10 Schermoverzicht Voor nu, alleen een globaal overzicht van de navigatie

11 Schermoverzicht Snel Zoeken Context balk Menu Tabs Zoekregels
Overzichten Actie Menu Snel Zoeken Menu Activiteiten Dossiers Overig Onderhoud

12 Het menu De belangrijkste onderwerpen van vandaag met een pijl
De andere onderwerpen van het menu doorlopen we globaal

13 Het menu Activiteiten Activiteiten, verzamelnaam voor:
Taken Notities Afspraken s Activiteiten zijn gekoppeld aan een kandidaat, contactpersoon of ander dossier Door het dáár te maken ‘Systeem activiteiten’ alleen zichtbaar voor beheerders

14 The menu Taken Commerciële taken
De meeste taken, behorende bij het sollicitatieproces, worden vastgelegd met de fasen en matches. Meer details hierover later…

15 Het menu Afspraken (Agenda) Interviews met kandidaten
Bezoekafspraken met prospects/ klanten

16 Het menu Notities Telefoon notities
De meeste activiteiten behorende in het kandidaat volg systematiek worden vast gelegd met de fasen en matches. Meer details hierover later…

17 Het menu E-Mail Complete mailbox
Uitgaand, inkomend (POP) Mail automatisch gekoppeld aan de relevante dossiers Ook inkomende mail(!) Recruiters gebruiken Outlook niet meer

18 Het menu Match Een Match is de koppeling van 1 Kandidaat met 1 Vacature; De Basis van het Kandidaat Volg Systeem (“ATS”) De status van een match is de Fase

19 Het menu Vacature Opdracht (Interim) project ….

20 Het menu Contactpersoon Altijd gekoppeld aan 1 Opdrachtgever
Kan ook gekoppeld worden aan een andere opdrachtgever

21 Het menu Opdrachtgever In de zin van een relatie Klant
Prospect, suspect, lead Non-Profit ….

22 Het menu Publicatie Publicatie van een vacature op
Eigen website/ recruitment portal Vacature site / jobboard Print advertentie Alleen als registratie

23 Het menu Plaatsing [Staffing editie] Detacheringscontract
Altijd gekoppeld aan een Match En daarmee aan een kandidaat en vacature Weekstaat [Staffing editie] Online weekstaat in te voeren door kandidaat Export mogelijkheid naar betalingssoftware

24 Het menu Rapporten Rapporten worden door de Carerix helpdesk gemaakt

25 Het menu Campagnes Groep Kandidaten of Contactpersonen in Campagnes
Wordt gebruikt voor mailings, belacties, evenementen De status van elk Campagne item kan bijgehouden worden In de praktijk wordt veelal het eenvoudiger ‘Groepen’ mechanisme gebruikt

26 Het menu Gebruikers Gebruikers kunnen zelf een aantal velden beheren:
Menu > Mijn gegevens Gebruikers zien het overzicht van gebruikers maar kunnen niets wijzigen [demonstreer]

27 Het menu Online Help Help is voor alle gebruikers
Manual alleen voor beheerders CxSCript scripting taal Cx ‘Tags’ voor gebruik in sjablonen

28 Het menu Uitloggen Logt uit De browser afsluiten werkt ook
Zonder waarschuwing De browser afsluiten werkt ook

29 Het menu Vestigingen Gebruikers (recruiters) behoren tot een vestiging
TIP: upload een route beschrijving als bijlage van een vestiging. Deze is dan in iedere als bijlage beschikbaar

30 Het menu Instellingen Applicatie instellingen
Zoals: sessionTimeOut, passwordExpirationPeriod, publicationPeriod. Klik op de ‘i’ voor uitleg en informatie Bij twijfel: don’t change!

31 E-mail sjablonen Naam (zichtbaar op scherm)
Instellingen; >Opmaak HTML >Beschikbaar in Lijst Zorgt ervoor dat beschik-baar wordt bij juiste dossier Afzender van . (Cx of met eigen domein) Variabele Velden beschikbaar met Cx script Tags

32 Het menu Sjablonen, Fasen, Tabellen
Worden behandeld in verschillende documenten sjablonen en Fasen: Cx Workflow Tabellen: Cx Tabellen

33 Einde Einde van deze presentatie Over naar de documenten: Dank u!
Cx Tabellen Cx Workflow Dank u!


Download ppt "Training voor beheerders"

Verwante presentaties


Ads door Google