De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INTERCULTURELE TRAJECTBEGELEIDING UITGAANDE STUDENTEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INTERCULTURELE TRAJECTBEGELEIDING UITGAANDE STUDENTEN."— Transcript van de presentatie:

1 INTERCULTURELE TRAJECTBEGELEIDING UITGAANDE STUDENTEN

2 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 2 Visie ISBI Het project wil een systeem ontwikkelen waarbij zowel inkomende als uitgaande studenten optimaal begeleid worden voor, tijdens en na hun uitwisselingsprogramma. Daarbij is er ook een bewust streven naar “internationalisering at home” voor de thuisblijvende studenten. Het project wil daartoe gebruik maken van Buddy- en PAL-technieken.

3 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 3 Details project •OOF project, d.i. het Onderwijsontwikkelingsfonds van de associatie K.U.Leuven dat innovatieve en demonstratieve samenwerkingsprojecten ondersteunt die passen in het meerjarenplan (OOF2010/16)

4 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 4 Projectpartners •Hogeschool voor Wetenschappen en Kunst – Architectuur en beeldende kunsten •Katholieke Hogeschool Sint-Lieven •Katholieke Hogeschool Leuven •Groep T •K.U.Leuven, Faculteit wetenschappen en bio- ingenieurswetenschappen •Katholieke Hogeschool Limburg •Katholieke Hogeschool Kempen •Katholieke Hogeschool Zuid-West Vlaanderen

5 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 5 Uitgangspunt Internationale ervaring zal jullie, als student: -persoonlijk verrijken -zal van pas komen op een arbeidsmarkt die steeds internationaler wordt -zal jullie helpen functioneren in een maatschappij die steeds multicultureler wordt Een groot deel van wat jullie op uitwisseling leren, is onbewust.

6 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 6 Interculturele trajectbegeleiding •Studenten op uitwisseling: “the big black hole”? •Een groot deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de “ontvangende instelling”?

7 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 7 Waarom deze begeleiding? -Jullie, als uitgaande studenten, bewuster maken van de ontwikkeling van internationaal- interculturele competenties -Als “zendende instelling” inspelen op vragen en problemen -Ervaringsuitwisseling tussen en leren van elkaar als uitgaande studenten

8 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 8 Hoe verloopt het traject?

9 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 9 Voorbereiding •Indeling in groepen (over opleidingen heen) •Kennismaking via mindmap •We organiseren een oefenskype sessie (met de mindmap als basis) •Individueel invullen en doorsturen van vragenlijst, interculturele achtergrond en vreemde talenkennis

10 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 10 Begeleiding tijdens •We beschrijven per periode minimaal 3 ervaringen •We posten dit als word-document op de Toledo community (Interculturele trajectbegeleiding uitgaande studenten) •We lezen elkaars ervaringen voor de Skype- sessie •We zijn aanwezig op de Skype-sessie en nemen actief deel

11 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 11 Concrete afspraken •Je wordt hierover gecontacteerd voor vertrek •We geven je extra info over het gebruik van Skype (in groep) •We geven je extra info over het aanmaken van de mindmap •We overlopen het document “de ontwikkeling van internationaal-interculturele competenties” •We spreken een reeks exacte data af

12 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 12 VEEL SUCCES MET JE ERVARING!!!

13 met de steun van het Onderwijsontwikkelingsfonds Associatie K.U.Leuven 13 Contactinformatie Promotor: Agnes Dillien Projectcoördinator: Inge Vervoort


Download ppt "INTERCULTURELE TRAJECTBEGELEIDING UITGAANDE STUDENTEN."

Verwante presentaties


Ads door Google