De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

07.12.2011De vlieger# 1 Het label van de stad Den Haag De vlieger.

Verwante presentaties


Presentatie over: "07.12.2011De vlieger# 1 Het label van de stad Den Haag De vlieger."— Transcript van de presentatie:

1 De vlieger# 1 Het label van de stad Den Haag De vlieger

2 De vlieger# 2 Inhoud 1)Onze stad Den Haag 2)De vlieger als label 3)Plaatsing 4)Verhouding 5)Varianten 6)Toevoeging 7)Inspiratie 8)Overige activiteiten

3 De vlieger# 3 1Onze stad Den Haag De vlieger is van onze stad, van Den Haag. Van de stad van vrede en recht. Een stad waar je fantastisch kunt wonen, werken, studeren en recreëren. Een stad waar je kwaliteit ervaart. Een stad die uitnodigt, de wereld welkom heet, die internationaal is, veelzijdig en inspirerend. De vlieger staat voor deze stad.

4 De vlieger# 4 De vlieger is het label van Den Haag. Het laat zien hoe trots we zijn om in Den Haag te wonen, werken, studeren en recreëren. 1Onze stad Den Haag

5 De vlieger# 5 1Wanneer gebruik je wat? •De vlieger Het label ‘de vlieger’ staat voor de stad Den Haag. Je gebruikt dit wanneer je de stad promoot of de relatie met de stad wilt versterken. Meer hierover lees je in de richtlijnen op •De ooievaar Het logo van de gemeente ‘de ooievaar’ gebruik je wanneer je de gemeentelijke organisatie kenbaar wilt maken. Bijvoorbeeld om aan te geven dat de gemeente sponsor of subsidieverstrekker is of bij samenwerkingsverbanden. Meer hierover lees je op de huisstijlpagina denhaag.nl/huisstijl.

6 De vlieger# 6 2De vlieger als label Door de vlieger te gebruiken zorg je voor herkenning en creëer je verbinding met onze stad Den Haag. De vlieger heeft altijd een grijze achtergond.

7 De vlieger# 7 2De vlieger als label ‘Den Haag werkt als stad van vrede en recht aan vrijheid. Vrijheid voel je in Den Haag als je de duinen en de zee opzoekt, de golven, de vrijheid van een vlieger. Voor mij was dit een inspiratie- bron, net als vrijheid voor Piet Mondriaan inspiratie was voor het schilderen van de “Victory Boogie Woogie” tijdens de Tweede Wereldoorlog.’ Anton Corbijn, ontwerper van het label van Den Haag. (1 november 2006)

8 De vlieger# 8 2De vlieger als label ‘Bij het maken van “de vlieger” heb ik geprobeerd om de typisch Haagse elementen waar we trots op zijn terug te laten komen. Wij in Den Haag zijn trots op de contouren van de stad Den Haag. Dit komt in het rood terug in “de vlieger”, evenals de typisch Haagse kleuren geel en groen. De duinen en de zee als golvende lijn en de ruit met de verticale en horizontale lijnen is de “Victory Boogie Woogie” van Piet Mondriaan.’ Anton Corbijn

9 De vlieger# 9 2De vlieger als label Het gebruik van de vlieger is geheel vrij, er is geen toestemming nodig. Veranderingen in het ontwerp van de vlieger zijn niet toegestaan en schenden het auteursrecht. Meer informatie hierover vindt u bij Bureau Citymarketing.

10 De vlieger# 10 3Plaatsing Uitgangspunten •Het label moet op een 1/2 hoogte vrij van de bovenrand staan. •Het label moet altijd tegen de rechter rand van de uiting worden geplaatst.

11 De vlieger# 11 3Plaatsing Uitgangspunten • Het label staat altijd los van de sponsor-beeldmerken. • Het label staat dus nooit in de sponsorbalk, maar altijd rechtsboven. • Mocht de gemeente Den Haag de activiteit of evenement subsidiëren, dan staat het logo van de gemeentelijke organisatie (de Ooievaar) in de sponsorbalk, de vlieger staat als het label van de stad rechtsboven.

12 De vlieger# 12 4Verhouding Formaten van het label • Het label heeft een verhouding van 3:1. • Het label mag vrij worden verschaald (vergroten en verkleinen), mits de hoogte- en breedteverhouding hezelfde blijft. • Het 100% formaat is 60 x 20 mm. • Het kleinste formaat is 30 x 10 mm.

13 De vlieger# 13 Staande uitingen • Het label is 1/4 van de breedte van het formaat van de uiting. • Bij het gebruik van een frame, verschuif het label naar juiste positie in zichtbare vlak. • Het label mag vrij worden verschaald (vergroten en verkleinen), mits de hoogte- en breedteverhouding hezelfde blijft. 4Verhouding

14 De vlieger# 14 4Verhouding Liggende uitingen • Het label is 1/6 van de breedte van het formaat van de uiting. • Bij het gebruik van een frame, verschuif het label naar juiste positie in zichtbare vlak. • Het label mag vrij worden verschaald (vergroten en verkleinen), mits de hoogte- en breedteverhouding hezelfde blijft. Vierkant en website • Bij vierkante en website uitingen is de keuze van 1/4 of 1/6 van de breedte van de uiting toegestaan.

15 De vlieger# 15 5Varianten Verschillende talen • Het label van Den Haag is beschikbaar in vier talen: – Nederlands > de vlieger – Engels > the kite – Frans > le cerf-volant – Chinees > the kite •Alle labels zijn te downloaden op

16 De vlieger# 16 5Varianten Vierkleuren label •Het vierkleuren label mag alleen voorkomen in de kleuren rood, geel, groen en zwart met een grijze achtergrond, zoals hier is afgebeeld. • Het label kent drie varianten: – Label donkergrijs – Label lichtgrijs – Label verloop • Het verloop gaat altijd van transparant naar grijs.

17 De vlieger# 17 5Varianten Zwartwit label • Het zwartwit label mag alleen in uitzonderlijke gevallen worden gebruikt. • Het zwartwit label wordt alleen gebruikt bij zwartwit uitingen en uitingen met een egale achtergrond. • Het zwartwit label kent drie varianten: – Label donkergrijs – Label lichtgrijs – Label verloop • Het verloop gaat altijd van transparant naar grijs.

18 De vlieger# 18 6Toevoeging Het label met blokje • Het oorspronkelijk formaat van het label met het gekleurde blokje is gelijk aan het formaat label. • Het formaat van het blokje is 1/3 van het formaat van het label. • Het gekleurde blokje wordt hier vervolgens naast gezet. • Neem altijd een van de voorgeschreven kleuren met de juiste kleuropbouw.

19 De vlieger# 19 6Toevoeging Kleurgebruik • De labels zijn kant en klaar en in de juiste kleuren. • Gebruik altijd één van de voorgeschreven kleuren met de juiste kleuropbouw. • Het verloop van het grijze vlak is transparant, deze neemt de kleur van de achtergrond en verloopt naar 23% niet transparant grijs.

20 De vlieger# 20 6Toevoeging Transparant verloop • Het verloop is transparant, deze neemt de kleur van de achtergrond en verloopt naar 23% niet transparant grijs. • Let op, wanneer het label met transparant verloop geplaatst wordt op een foto of kleur mag deze nooit naar wit verlopen.

21 De vlieger# 21 7Inspiratie

22 De vlieger# 22 7Inspiratie

23 De vlieger# 23 8Overige activiteiten Voor citymarketingactiviteiten bestaat een corporate stijl. Deze vindt u terug op de verschillende corporate uitingen van ‘de vlieger’. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: •telefoon (070)

24 De vlieger# 24 8Overige activiteiten Voor ondersteuning van citymarketing- activiteiten is promotiemateriaal en diverse merchandising-artikelen beschikbaar. Deze zijn direct uit voorraad leverbaar, maar kunnen ook op maat worden gemaakt. Brochures van merchandising-artikelen en promotiemateriaal kunt u vinden op: •www.denhaag.nl/citymarketing

25 De vlieger# 25 Contactgegevens Voor alle vragen over het gebruik van ‘de vlieger’ kunt u contact opnemen met: •Bureau Citymarketing •Telefoon (070) •www.denhaag.nl/citymarketing


Download ppt "07.12.2011De vlieger# 1 Het label van de stad Den Haag De vlieger."

Verwante presentaties


Ads door Google