De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

. Gertron BV vertegenwoordigd Automotive Ecology BVBA, een jong, dynamisch en innoverend bedrijf op gebied van brandstof besparende technologieën die daadwerkelijk.

Verwante presentaties


Presentatie over: ". Gertron BV vertegenwoordigd Automotive Ecology BVBA, een jong, dynamisch en innoverend bedrijf op gebied van brandstof besparende technologieën die daadwerkelijk."— Transcript van de presentatie:

1 . Gertron BV vertegenwoordigd Automotive Ecology BVBA, een jong, dynamisch en innoverend bedrijf op gebied van brandstof besparende technologieën die daadwerkelijk werken. Klik hier voor meer informatie..

2 Verbeterde brandstof efficiëntie Verlaagde emissies  Principe van het Systeem  Een specifiek elektrolyt wordt aan de generator toegevoegd via de reserve tank.  De gepatenteerde generator zet het specifieke elektrolyt om in Waterstof (H2) en Zuurstof (02) via elektrolyse.  Het gedroogde / lage druk waterstof gas wordt toegevoegd aan de luchtinlaat van de verbrandingsmotor.  Waterstof en zuurstof die via de luchtinlaat in de verbrandingskamer van de motor worden geïntroduceerd geven een verbranding die schoner en completer is.

3  Systeem Specificaties en Opbouw Het waterstof generator systeem bestaat uit 4 delen welke geinstalleerd worden op de vrachtwagen zonder aanpassingen of modificaties aan het voertuig.  InCab, een interface, met beveiliging dmv zekeringen, wordt in de cabine, in de buurt van het zekeringsbord, gemonteerd. De InCab wordt electrisch verbonden met de IDrive door bestaande ‘ducts’ van de vrachtwagen te gebruiken.  IDrive Het electronisch regelsysteem, wordt rechtstreeks op de vrachtwagen geplaatst en electrisch verbonden met de waterstof generator.  Het reservoir met electrolyt wordt bevestigd op de vrachtwagen met een bevestigingsprofiel. Er zijn geen aanpassingen aan de vrachtwagen nodig.  De Waterstofgenerator wordt met bevestingingsprofielen op de vrachtwagen bevestigd. Er zijn geen aanpassingen nodig. Het waterstof gas output wordt met flexibele buis en push fit connector met de luchtinlaat verbonden.    

4 Specificaties: Dit product voldoet aan de volgende Europese Richtlijnen: 89/336/EEC, 92/31/EEC (EMC Directives) en 93/68/EEC (CE marking Directive). Dit product voldoet aan de Europese Maatstaven EN 55022: 1998+A1:2000, Klasse A en EN , Klasse A en EN , Klasse A.

5 Reservoir; Inhoud 10L Waterstof Generator Waterstof gas output naar luchtinlaat van motor

6

7 Longinservices, Rotselaar Mercedes Actros

8 Installatie op DAF Truck type FTCF-85 BS-LD-46 Voor Transportbedrijf Brink in Hardenberg Transportbedrijf H. Brink & Zn in Hardenberg rijdt voor en schoner milieu

9 Dakwerken Derde, Wichelen

10 Wambacq Peeters N.V. Zellik 5L/min Mercedes Actros

11 Bevestigingsprofiel push fit connector naar luchtinlaat

12 Aanmaak Waterstof Filter Electrolyt tank 1.Automatische vulling van het electrolyt vanuit de reservoir tank. 2.Electrolyt naar reactor voor aanmaak waterstof 3.Waterstof aanmaak dmv electrolyse 4.Waterstofgas verloop 5.Filtratie van het waterstof gas 6.Output van droog waterstof gas naar luchtinlaat motor  Werking van het Systeem In de generator: De generator gaat d.m.v. electrolyse waterstof (H2) en zuurstof (O2) aanmaken. Dit waterstof- + zuurstofmengsel wordt toegevoegd aan de luchttoevoer van de motor. Hierdoor is het rendement van de verbranding beter en is er een lagere uitstoot van schadelijke emissies. Het systeem maakt enkel bij draaiende motor waterstof aan (“on demand”) en opereert onder lage druk. Wanneer de motor ongeveer 1 min. draait geeft het electronisch regelsysteem de toelating aan de generator om waterstof aan te maken. In de generator zit een electrolyt voorraadtank met een inhoud van 2,7 liter en een tank van 0,7 liter waarin zich de electroden bevinden voor de electrolyse (reactor). De aanmaak van waterstof gebeurt onder een maximale druk van 250 mbar. Op de electrolyt voorraadtank staat een veiligheidsoverdrukventiel ingesteld op 250 mbar. Waterstof dat enkel bij draaiende motor wordt geproduceerd gaat onmiddellijk naar de luchtinlaat van de motor. Er is geen opslag van waterstof, zodat er geen enkel ontploffings- of brandgevaar is.

13 • De generator neemt zijn electrische voeding van de 24V batterij die in het zekeringsbord van het voertuig toekomt. Via de InCab sluiten we het voertuig alternator- en 2de ontstekings signaal aan. • De generator zal enkel waterstof gas gaan aanmaken wanneer het 3de onstekingssignaal bereikt is. Dit is wanneer de motor draait (on demand). Er is een extra beveiling voor de waterstof generator door het plaatsen van een tijdsrelais zodat de toelating naar de generator om waterstof aan te maken vertraagt wordt met 1 minuuut. • Er is geen enkele verbinding tussen de generator en de electronische control unit (ECU) van het voertuig. (galvanisch gescheiden dmv relais) • De waterstof generator heeft een CE certificatie met klasse A en zal hierdoor geen electromagnetische emissies veroorzaken welke het voertuigmanagement systeem kan ontregelen. • Wanneer de generator zich in ‘save mode’ bevindt, wordt de productie van waterstof stop gezet. De motor van het voertuig zal gewoon normaal blijven verder werken. -> Hieruit kunnen we concluderen dat de werking van de waterstof generator geen inpact heeft op de werking van het voertuig. • De generator zal 5 liter waterstof en 2,5 liter zuurstof aanmaken per minuut. • Het waterstofgas en zuurstof worden gedroogd in een 2 stappen filter, om elke vorm van vocht en verontreining af te scheiden en ervoor te zorgen dat enkel gedroogd gas en zuurstof naar de luchtinlaat van het voetuig gaat. • Het waterstof gas wordt niet onder druk gezet en wordt onmiddellijk naar de lucht inlaat van de motor gebracht dmv een slang. -> Het geproduceede gas is gedroogd, hierdoor wordt er geen enkele vorm van vochtigheid in de verbrandingskamer gebracht  Various

14 • De toevoeging van een kleine hoeveelheid waterstof, in de interne verbrandingskamer van een motor, resulteert in een volledigere verbranding van de brandstof en een verbeterde thermische efficiëntie. De betrokken processen zijn als volgt: - De vlamsnelheid van waterstof is veel sneller dan andere brandstoffen zodat oxydatie met minder hitteoverdracht naar de cilinderwand overgaat. - Het waterstof gas heeft een zeer kleine doof afstand die de brandstof toestaat om vollediger te verbranden. • Deze factoren laten onverbrande koolwaterstoffen in de verbrandingskamer toe om vollediger te verbranden. De onverbrande koolwaterstoffen worden gecreërd door het volgende: - In gebieden van de vlam dichtbij de oppervlakten van de verbrandingskamer is het hitteverlies door de kamermuur groter dan de warmte die nodig is om de vlam te ondersteunen. Deze voorwaarde veroorzaakt gebieden van gedoofde vlam waar koolwaterstoffen onverbrand blijven. PACS polyaromatische chloor waterstoffen - De verbrandingskamer heeft vaak hiaten en spleten, hierdoor zal een vlam zich niet gelijkmatig verspreiden. Deze gebieden staan ook een opeenhoping van onverbrande Koolwaterstoffen toe. -> Conclusie: door introductie van een kleine hoeveelheid waterstof in de interne verbrandingskamer verbetert de thermische efficiëntie van een motor wat een positief effect op de motorprestaties zal hebben.

15 De generatoren zijn zeer veilig ontworpen. Om een nog hogere veiligheid aan te bieden zijn de volgende eigenschappen opgenomen: • Het waterstof wordt niet onder druk gezet. • Het waterstof wordt niet opgeslagen binnen de generator of het systeem. • De generatoren hebben een veiligheidsoverdruk ventiel (ingesteld op 250mbar) om de opeenhoping van gas in de generatoren, in het geval van misbruik, te verhinderen. • Overhitting van de generatoren wordt voorkomen door in twee stadia te koelen. • De generatoren zijn uitgerust met temperatuurschakelaars, deze sluiten de generatoren af, als de temperatuur boven een vooraf ingesteld niveau is bereikt. -> Conclusie: terwijl inherent veilig, zijn de generatoren uitgerust met hulpeigenschappen om een veilige werking in alle omstandigheden te verzekeren.  Veiligheid

16 Als we aannemen dat een liter diesel gemiddeld 8.5Kw aan energie heeft en veronderstellen dat de gemiddelde dieselmotor een efficiëntie heeft van 55%. Onze waterstofgenerator vereist 360 watts energie om een gemiddelde van 10% te besparen. (15 ampère bij 24V). * 1 liter diesel met een motor efficiëntie van 55% leverd een vermogen van 4675 watts (1liter diesel geeft een vermogen van 8.5Kw) * 10% brandstofbesparing = 468 watts * Energie die voor de waterstofgenerator wordt vereist = 360 watts. Er is dus een energie efficiëntie van = 108 watts Door Waterstof als supplementaire brandstof te introduceren kunnen wij onverbrande koolwaterstoffen bijna elimineren. De verbrandingskamer heeft vaak hiaten en spleten hierdoor zal een vlam zich niet gelijkmatig verspreiden. In deze gebieden zal er een opeenhoping van onverbrande koolwaterstoffen ontstaan.Omdat waterstof een zeer kleine doof afstand heeft zal die de brandstof toestaan om vollediger te branden.  Rendement Berekening Ga verder voor berekening van terugverdientijd voor Klanten.xls


Download ppt ". Gertron BV vertegenwoordigd Automotive Ecology BVBA, een jong, dynamisch en innoverend bedrijf op gebied van brandstof besparende technologieën die daadwerkelijk."

Verwante presentaties


Ads door Google