De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kort Volgen Vincent Weeda. Aanleiding studiereis Veel treinen op weinig spoor, veilig, kostendekkend… dat willen wij ook! Maar wat is “Japan” precies?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kort Volgen Vincent Weeda. Aanleiding studiereis Veel treinen op weinig spoor, veilig, kostendekkend… dat willen wij ook! Maar wat is “Japan” precies?"— Transcript van de presentatie:

1 Kort Volgen Vincent Weeda

2 Aanleiding studiereis Veel treinen op weinig spoor, veilig, kostendekkend… dat willen wij ook! Maar wat is “Japan” precies? ProRail in Japan22

3  Eerst seinplaatsing, dan wissels en bovenleiding  Waar nodig elke 15 sec, voor, na, halverwege perron!  Gunstig voor ongehinderde opvolgtijd (“glijdend blok”), nog gunstiger bij filevorming (“indikken”): buffer! ProRail in Japan3 Seinen zijn sleutel tot succes!

4 “Een groen sein kun je niet stoptonend passeren”  Filosofie gericht op ‘groene’ seinen: sein niet bedoeld als ‘stoplicht’ maar als rijopdracht  Sein na overweg of wissel daardoor geen probleem! ProRail in Japan4 veel seinen goede doorstroming stilstaan is geen issue minder eisen aan seinplaatsing

5 “Links rijden doe je maar in Engeland” Geen seinen en wissels voor rijden in de tegenrichting:  Simpeler, overzichtelijker  Lagere kosten, minder storingen, minder onderhoud  Meer plaatsingsvrijheid voor seinen in de rijrichting! ProRail in Japan5 niet verkeerd-spoor rijden minder wissels nodig minder storingen minder onderhoud minder bijsturing simpel onderhoudsrooster

6 “Als je niet kunt kruisen, kun je ook niet botsen” Minder wissels betekent:  Minder kruisende bewegingen: minder vertraging  Minder kans op aanrijdingen: veiliger  Minder dwangpunten in de seinplaatsing  Minder onderhoud en storingen  Minder kosten en energieverbruik (wisselverwarming)  Voor bereikbaarheid onderhoud oplegwissel mogelijk ProRail in Japan6 Niet zo… … maar zo

7 Voorbeeld: perronopvolging ProRail in Japan7 t = 0 min Japan: 2 min Nld: >4 min seinplaatsing remtabellen buffertijd vertrek- procedure 2 min verschil (ongehinderd): vooral door seinen!

8 Nederland: 1. Meer seinen Hoe?  doelgericht ontwerpen “eerst de seinen, dan de rest”  remweg afstemmen op werkelijke trein (“kort volgen”)  zelfgecreëerde handicaps wegnemen: linkerspoorseinen, bovenleiding, “minder wissels → meer seinen” Simpel spoor8


Download ppt "Kort Volgen Vincent Weeda. Aanleiding studiereis Veel treinen op weinig spoor, veilig, kostendekkend… dat willen wij ook! Maar wat is “Japan” precies?"

Verwante presentaties


Ads door Google