De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WELKOM.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WELKOM."— Transcript van de presentatie:

1 WELKOM

2 Achterban overleg Commissie Brabant Oost Divisie 4,5 en 6

3 Voorstellen Commissieleden
Corina van Beurden Voorzitter Wilma van de Sanden secretaris Meerthe Schoofs Juryzaken Marianne Toonders wedstrijdzaken Carola Karnebeek wedstrijdzaken organisatie verenigingen Robbert Beekmans wedstrijdzaken opbouw controle

4 Belangrijke veranderingen
We hebben dit achterbanoverleg naar voren gehaald omdat we een aantal belangrijke wijzigingen hebben t.o.v. van vorige seizoenen. 6e divisie Competitie Clubteam wedstrijden Toestelfinale Wedstrijd overzicht seizoen 2017 – 2018 (Div.4, 5, 6, D1, D2, D3) Wedstrijd overzicht seizoen 2018 – 2019 (Div.4, 5, 6, D1, D2, D3) Jurybijscholing nieuwe cyclus

5 Divisie 6 Geen regio wedstrijden meer voor de 6e divisie. WAAROM?
Moeilijk om een vereniging te vinden die deze wil organiseren. Geen animo/veel afmeldingen Geen juryleden Wel clubteams

6 Competitie Komt te vervallen WAAROM?
Al jarenlang geen vereniging voor het organiseren van de finale. ht’35 heft enkele jaren hun turnhal ter beschikking gesteld maar heeft de commissie de wedstijd georganiseerd. Afgelopen seizoen weinig aanmeldingen/onderlinge wedstrijdjes

7 Clubteam wedstrijd In plaats van competitie 8 categorieën
D3 – D2 – D1 – N3 Divisies 6 – 5 – 4 – 3 Jeugd 1 mag inschrijven maar moet dan Jeugd 2 oefenstof turnen. 5 turnsters inschrijven 3 turnen 1e ronde start team 1 met 3 minuten inturnen en wedstrijd en daarna team 2, 3 minute inturnen en dan wedstrijd. 2e ronde start team 2 en daarna team 1 enz. Jurylid voor deze wedstrijd leveren: 1 team jury Tot 3 teams 2 juryleden 4 of meer teams 3 juryleden. NIET VOLDOENDE JURYLEDEN MAG TEAM NIET TURNEN.

8 toestelfinales We gaan niet meer met reserves werken.
Vanuit de regiovoorwedstrijden gaan er 10 turnsters per toestel/categorie door, bij meerdere voorwedstrijden worden deze naar ratio bepaald door de commissie. Prijsuitreiking na elke toestelronde 5 minuten w.u en 10 minuten inturnen op het toestel. Dit zal in het draaiboek aangepast worden,

9 Wedstrijdoverzicht 2017 - 2018 datum Soort wedstrijd Divisie (BB)
D (OB) organiserende vereniging 3 en 4 februari voorwedstrijd 4 D1 De Meere 10 en 11 maart 5 D2 De Molenwiek 24 en 25 maart 2018 Regiofinale Tonido zw en limburg Districtsfinale 4 en 5 7 en 8 april 2018 toestelfinales 4,5 D1, D2 Ars clubteams 3 t/m 6 D1, D2, D3, N3

10 Wedstrijd overzicht 2018 - 2019 datum Soort wedstrijd Divisie (BB)
D (OB) organiserende vereniging voorwedstrijd 4 D1 5 D2 Regiofinale Dioscuri Districtsfinale 4 en 5 toestelfinales 4,5 D1, D2 Clubteams 3 t/m 6 D1, D2, D3, N3 aanmeldingen van Sine Cura en Tonido zij hebben eerste keus als de data bekend zijn.

11 Juryzaken Alles via Meerthe. Regelt juryleden voor divisie 1 tm 5
Maakt juryindeling Schaduwjureren Ieder jurylid verplicht om minimaal 3 dagen te jureren meer mag altijd, graag zelfs. Juryleden leveren voor alle categorieën waarin je turnsters hebt Ook bij lagere divisies en einde seizoen Eventueel uitsluiting verenigingen bij wedstrijden bij niet leveren jury

12 Aanpassingen oefenstof 2017 - 2020
Aanpassingen in zowel verplicht als keuze oefenstof Per 1 juli op kngu.nl  juryzaken Bijscholingen TD2 en TD3 in najaar met kennistoets (geen examen!) Helaas is er in brabant maar 1 dag voor TD2 en 1 dag voor TD3 ingepland. TD2 is op 11 november 2017 TD3 is op 7 oktober 2017 We hebben ons hard gemaakt voor meer mogelijkheden maar helaas gaat de KNGU hier niet in mee. Zelf nieuwe reglement printen vanaf de site of daar bestellen. TD1 via de module op de campus. Bijscholing verplicht voor brevetverlenging.

13 Nog vragen?

14 ACHTERBANOVERLEG TURNEN DAMES Districten 2017

15 Reorganisatie KNGU Business unit Sporters & Fans 15

16 Klanttevredenheidsonderzoek
In de nieuwe strategie wil de KNGU vraaggericht werken. Om dit te kunnen doen moeten we onze sporters, clubbestuurders, kaderleden en fans beter leren kennen en op de hoogte zijn van hun ervaringen, meningen en wensen ten aanzien van onze dienstverlening. Bestuursleden en kaderleden hebben vorig jaar, in aanloop naar de nieuwe strategie, via bijeenkomsten, de sportaanbiedersmonitor en andere vragenlijsten al veel input kunnen geven. Daarom richten we ons nu met name op sporters en ouders/fans. Turnen dames is de grootste groep sporters binnen de KNGU met het grootste aantal wedstrijdsporters. Daarom is gestart met deze discipline en dit gaat voorlopig plaats vinden na elk wedstrijdweekend. Daarnaast ook onderzoeken naar klanttevredenheid over nijntje Beweegdiploma en KNGU opleidingen + bijscholingen De resultaten van het onderzoek onder wedstrijdsporters worden gedeeld met LTC’s en DTC’s, zodat zij inzicht krijgen in de tevredenheid over regionale-, districts- en landelijke wedstrijden. 16

17 Klanttevredenheidsonderzoek (2)
De inzichten die de onderzoeken ons geven, willen we samen met de commissies omzetten in verbeteringen bij de wedstrijden. Sporters die deelnemen aan het onderzoek maken kans op 2 gratis kaarten voor het NK in Ahoy Rotterdam. Het verzoek aan de organisatoren van KNGU-wedstrijden in het district en regio is om speakers tijdens de wedstrijd de sporters en ouders te informeren over het Klanttevredenheidsonderzoek. De resultaten worden anoniem verwerkt. De resultaten van de onderzoeken worden gebruikt: Om richting te geven aan de strategie en het beleid van de KNGU Om het effect van onze nieuwe strategie te meten Om onze wedstrijden voor turnen dames te verbeteren Om het beweegdiploma verder te ontwikkelen Om KNGU opleidingen en bijscholingen te verbeteren 17


Download ppt "WELKOM."

Verwante presentaties


Ads door Google