De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Publiek in zicht? En u bent…? 19/09/2016 Nele haalde in 2002 haar masterdiploma Geschiedenis aan de UGent en volgde daarna de aanvullende opleiding.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Publiek in zicht? En u bent…? 19/09/2016 Nele haalde in 2002 haar masterdiploma Geschiedenis aan de UGent en volgde daarna de aanvullende opleiding."— Transcript van de presentatie:

1

2 Publiek in zicht?

3

4

5 En u bent…? 19/09/2016

6 Nele haalde in 2002 haar masterdiploma Geschiedenis aan de UGent en volgde daarna de aanvullende opleiding Culturele Studies aan de KULeuven. Werkervaring: inventarisatie van het oorlogserfgoed in de Westhoek COMEET: samenwerkingsverband van 13 gemeentebesturen in het Meetjesland op vlak van erfgoed, bibliotheken, kunsten en sociaal-cultureel werk het Vlaamse Steunpunt voor Lokaal Cultuurbeleid LOCUS beleidsmedewerker Cultuur-Communicatie bij Provincie Oost-Vlaanderen Haar hobby’s zijn dansen, naar muziek luisteren, tentoonstellingen bezoeken, reizen en winkelen. Deze staan echter op een lager pitje sinds de geboorte van Tilly (°2012) en Lou (°2014). In de weekends spreekt ze nu vooral af met familie en vrienden.

7 Dit is iets voor u! 7

8 Foto-gelegenheid 8 Plantentuin Meise: reuzenwaterlelies Texture Kortrijk (Vlasmuseum): doopjurken

9 Winkel-gelegenheid 9 Gezinsbond tweedehandsbeurs kinderspullen Combinatie glasramen + glaskunst + glasjuwelen

10 Kinderactiviteit 10 Halloween wandeling op het kerkhof Intrede van de Sint Levende kerststal

11 Culturele kinderactiviteit 11 Voorlezen Glasramen tekenen Orgel spelen

12 Niet te missen, uniek, pop-up sfeervol event 12 Valentijnsdiner van topchef bij kaarslicht Hedendaagse kunst Reveil 1 november 2015: ingetogen fanfaremuziek op begraafplaatsen Erfgoeddag 24 april 2016: thema rituelen …

13 Idealiter 19/09/201613 Tijdstip: weekend ca. 15u30 Plaats: dichtbij, maar wel parking voor auto Plaats voor buggy’s Iets (non-) alcoholisch om te drinken Iets om te eten Mogelijkheid om flesje op te warmen Mogelijkheid om baby te verversen

14 19/09/201614 Dagelijks: Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram (Facebookevenement > vrienden uitnodigen, foto’s van opbouw achter de schermen) Studio Brussel Leest: gemeentelijk informatieblad (voer in op www.uitdatabank.be)www.uitdatabank.be magazine van de Gezinsbond ‘Brieven aan jonge ouders’ Bereiken

15 19/09/201615 Wat Wanneer Waar Prijs Inschrijven Meer info Parking Catering Kinderanimatie en -faciliteiten Boodschap

16 19/09/201616 Vorm

17 19/09/201617 Rust niet op je lauweren Op je programma(boekje): Wat is de code voor ev. gratis WiFi? > er kan live extra reclame gemaakt worden door de reeds aanwezigen in hun netwerk Wat is jouw Facebook-, Twitter-, … naam? Zal je foto’s van het evenement posten op je website en/of sociale media? Hoe kunnen mensen die hier toevallig beland zijn op de hoogte blijven van je volgende activiteiten? Voorbeeld Facebookpagina: Vrienden van de Sint-Maartenskathedraal Ieper

18 19/09/201618 Doe deze oefening nu zelf voor jouw doelpubliek: toeristen, verenigingen, potentiële vrijwilligers, senioren, medioren, kinderen, armen, migranten, collectioneurs… 1.Wie zijn die mensen? Wat zijn hun interesses? Wat doen ze in hun vrije tijd? 2.Hoe kunnen we ze bereiken: welke communicatiekanalen gebruiken ze? 3.Wat zijn voor hen belangrijke randvoorwaarden? Wat moeten we hen dus zeker zeggen? 4.Welke vormgeving zou hen aanspreken? 5.Hoe kan je ze aan jou binden?  Als je geen voorbeeldpersonen in je eigen kennissenkring hebt, baseer je dan op:  Gepubliceerde onderzoeken over het vrijetijdsgedrag en mediagebruik van die doelgroep bijv. Apestaartjaren over mediagebruik van jongeren  Intermediairen: verenigingen die wel voeling hebben met die doelgroep bijv. Vereniging waar armen het woord nemen, Minderhedenforum

19 Heiligen door het oog van de naald: -Tentoonstelling liturgisch textiel in de Sint-Nicolaaskerk in Sint-Niklaas, met aantal bruiklenen -Pakket voor scholen -Mooie publicatie bij de tentoonstelling -Gidsen ter beschikking van groepen -Workshop textiel bewaren voor erfgoedbeheerders Ghesellen van Sint-Pieter: -Werkgroep met archeologen, softwarespecialist, schrijnwerkers, fotograaf… -Onderzoeken en restaureren de Sint-Pieterskerk in Bazel -Tentoonstelling over onderzoeksresultaten In het spoor van Gudula: -H. Gudula wandelde dagelijks van kasteel Herdersem naar kerkje Moorsel -Een wandelkaart brengt die route opnieuw tot leven = toeristisch product -Samenwerking heemkundige kring, erfgoedcel, stad, … 19/09/201619 Nog wat inspiratie voor activiteiten

20 19/09/201620 Netwerken is zilver, samenwerken is goud Maakt websites Kinderverzorgster Maakt en verkoopt juwelen Maakt cupcakes Timmerman Bestuurslid Heemkundige Kring Werkt in Cultureel Centrum Fotograaf Schrijft voor lokale krant Bestuurslid Gezinsbond Verzamelt oude postkaarten van de gemeente

21 Voordelen van samenwerken Ze brengen hun ‘kunde’ mee: organiseren, communiceren, koken, kinderen animeren, … Ze brengen hun ‘achterban’ mee: vrienden, familie, vaste klanten, … 19/09/201621

22 Vragen? Suggesties? Hulp nodig? Nele Bogaert Transversale cel cultuur Provincie Oost-Vlaanderen nele.bogaert@oost-vlaanderen.be

23


Download ppt "Publiek in zicht? En u bent…? 19/09/2016 Nele haalde in 2002 haar masterdiploma Geschiedenis aan de UGent en volgde daarna de aanvullende opleiding."

Verwante presentaties


Ads door Google