De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe wordt mijn onderneming ( blijvend) meer innovatief Growth Masterclass High Growth Forum 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe wordt mijn onderneming ( blijvend) meer innovatief Growth Masterclass High Growth Forum 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe wordt mijn onderneming ( blijvend) meer innovatief Growth Masterclass High Growth Forum 2013

2

3 The process of translating an idea or invention into a good or service that creates value or for which customers will payprocess inventiongoodservice createsvaluecustomers pay High Growth Forum 2013  Innoveren wat verstaan we er onder? Alle activiteiten die gericht zijn op vernieuwing in een bedrijf. Bron: cbs.nlcbs.nl 1. something new or different introduced. 2. the act of innovating; introduction of new things or methods The three stages in the process of innovation: invention, translation and commercialization” (Bruce D. Merrifield) Joerg Gemuenden at Innovation.ccInnovation.cc “Innovation is then simply new technology, i.e. the systematic application of (new) knowledge to (new) resources to produce (new) goods or (new) services”

4 High Growth Forum 2013 Innovatie Het proces van succesvolle implementatie van vernieuwingen Het proces bestaat uit 3 fasen:  Inventie of idee  Translatie of maken  Introductie / commercialisatie

5 Klassieke planning, vanuit de inventie Inventie of idee Translatie of maken Introductie / commercialisatie Moderne planning, vanuit de business Inventie of idee Translatie of maken Introductie / commercialisatie High Growth Forum 2013

6 Innovatie loont. Maar het is maar de helft ! Niet alleen innoveren. Niet zonder meer focussen op efficiency. Maar beide. Dit is de moeilijkste uitdaging voor het hedendaagse management. Organisaties die innovatie en efficiency weten te verenigen binnen verschillende organisatie onderdelen behalen de beste financiele resultaten Hoeveel van UW tijd besteedt U aan: Efficiency ( kosten) Innovatie ( vernieuwing)

7 Innovatie leidt tot beduidend hogere resultaten Innovatieve organisaties behalen : meer dan een 25% hogere rentabiliteit, een 20% hogere omzetgroei en een 10% hogere winstgroei dan niet-innovatieve organisaties. Blijvend innoveren is de enige garantie op een hoge mate van kans op  Succes  Toekomst bestendigheid High Growth Forum 2013

8 “Sociale” innovatie veel belangrijker dan R&D Het innovatiesucces binnen Nederlandse organisaties wordt bepaald door 25% door: R&D investeringen, 75 % door: slim managen en innovatief organiseren

9 High Growth Forum 2013 De innovatieparadox: Uit onderzoek blijkt dat Nederlandse bedrijven veel kennis ontwikkelen. Het succes van innovatie wordt echter slechts voor 25% bepaald door R&D investeringen en voor 75% door factoren op het gebied van mens en organisatie. Volgens onderzoekers als prof. dr. H. W. Volberda zouden bedrijven meer moeten inzetten op organisatie- en managementvernieuwing.innovatieparadox

10 High Growth Forum 2013 “Innovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. When Apple came up with the Mac, IBM was spending at least 100 times more on R&D. It's not about money. It's about the people you have, how you're led, and how much you get it.” –Steve Jobbs, CEO Apple.

11 High Growth Forum 2013 TOYOTA spent more on research and development (R&D) than any other company in the world in 2011, according to "Global Innovation 1,000". This report compiled by Booz & Company, a consultancy, looks at the companies with the 1,000 biggest R&D budgets. Toyota increased its 2010 spending by 16.5%, and the car industry as a whole increased spending by $13.2 billion, largely to meet fuel economy standards and improve electronics. Two health-care companies, Roche and Pfizer, had topped the 2010 table, but dropped to third and fourth places after reducing spending in 2011. Yet the health-care industry still supplied three of the five biggest budgets, and accounted for 21% of the $603 billion spent on R&D by the 1,000 companies. It is not the most lavish-spending industry, though: that title goes to computing and electronics, whose firms spent 28% of the total R&D expenditure and also increased spending more than any other sector (by $13.4 billion). Overall R&D spending in 2011 grew for the second year running.report Hoeveel besteedt uw bedrijf aan R&D?

12 High Growth Forum 2013 Additional to product lines Additions to Existing PL Improvements to existing PL Business size Business maturity New to World Benchmark 16% (1)33% (2)50% (3) Break awayAdjacent Road map Hoe besteedt uw bedrijf het R&D budget?

13 improved product new to category new to company new to world emerging growth mature decline Market life cycle (Segment/geo) Innovation type (proposition is…) Hoe managed uw bedrijf het R&D proces High Growth Forum 2013

14 Herewith adding granularity and clarity to earlier innovation portfolio definitions improved product new to category new to company new to world emerging growth mature decline Market life cycle (Segment/geo) Innovation type (proposition is…) Roadmap Adjacent Break away High Growth Forum 2013

15 Key insights on the matrix (1) Business rationale for projects far out of the diagonal can be questioned improved product new to category new to company new to world emerging growth mature decline Market life cycle (Segment/geo) Innovation type (proposition is…) Can by definition not exist What is the business rationale for starting a new business in a (nearly) declining market? Why adding products to your category/product line in declining market? Is it to extend the market lifecycle? Focus on product renewal too early? High Growth Forum 2013

16 Key insights on the matrix (2) Different innovation purposes improved product new to category new to company new to world emerging growth mature decline Market life cycle (Segment/geo) Innovation type (proposition is…) Break away Defend market share and margin Grow market share and increase margin Adjacent growth opportunities fast growing segments Adjacent growth opportunities established businesses High Growth Forum 2013

17 Key insights on the matrix (3) Difference between ‘existing business’ and ‘new business’ innovation improved product new to category new to company new to world emerging growth mature decline Market life cycle (Segment/geo) Innovation type (proposition is…) Break away Defend market share and margin Grow market share and increase margin Adjacent growth opportunities fast growing segments Adjacent growth opportunities established businesses The ‘existing business’ innovation types are typically managed as normal development projects The ‘new business’ innovation types are typically managed as a separate activity. High Growth Forum 2013

18 Basis elementen voor innovatie succes: High Growth Forum 2013  De juiste mensen  Klanten  Samenwerking  Organisatie  Management  Geld  Kennis  Middelen  Mensen  Patenten

19 High Growth Forum 2013 De juiste mensen

20 High Growth Forum 2013 De juiste mensen Kennis, kunde, ervaring en attitude Samenwerking en diversiteit We select on competences, we hire on attitude Insights Discovery

21 High Growth Forum 2013 Klanten

22 High Growth Forum 2013 Klanten Maak klanten feedback een maandelijks thema:  Op management vergaderingen  Op afdelings vergaderingen  Bij groeps werkoverleg Bezoek regelmatig klanten en bekijk / bespreek het gebruik van uw product /service  Feedback van de verkoop organisatie is niet genoeg  Management moet zelf (mee)gaan  Luisteren en kijken naar het gebruik  Bezoek de meest kritische klanten En zet het om in concrete acties

23 End User Driven Innovation Toolbox Foresight & Strategy Insight & Concept Applications & Solutions Go to market Strategisch kader Snelle feedback uit de markt High Growth Forum 2013

24 Introductie door management Introductie EUDI Inzichten verzamelen Herhaling Waardepropositie KTV en loyaliteit Waardenetwerken Foresight & StrategyInsight & Concept Opportunity scan Aan de slag: Definieren trends, inzichten, technologie en concurrentie. > Selectie zoekveld - Lunch - Aan de slag: Waardenetwerk voor gekozen zoekveld Aan de slag: Klachtenanalyse Destilleren insights Herhaling Aan de slag: Beschrijven insights Wall of Insights Dag 2Dag 3 Aan de slag: Waardepropositie opstellen Dag 1 Interview betrokken managers: - Huidige werkwijze - Projectenportfolio Selectie: - Deelnemers - Intakegesprekken - Datums en locaties Strategisch kader bepalen Voorbereiding High Growth Forum 2013

25 End-User Driven Innovation Customer characterization Global consumer durables company Challenge Because of a radical shift in its product portfolio the Research unit of the company had identified several topic areas for potential growth including Personal Hygiene, Nutrition and Cleaning and Disinfection. For these it wanted to identify 3 to 5 potential opportunity clusters in each area. Approach Further scoped the three topic areas and with dedicated teams investigated various triggers such as market trends, consumer insights, competitor products and novel concepts and emerging technologies Multiple parallel ideation workshops with participants from various company and external organization Developed opportunity clusters which were screened and ranked for further enrichment and research proposals Results Over 300 triggers gathered and described in a Wall of Insights 2000+ ideas resulting in 130+ Opportunity Clusters created 15 Promising Opportunity Clusters were selected for a first wave of option creation Developing growth options for a consumer company High Growth Forum 2013

26 Three levers to turn End-user driven innovation Smart choices Lean development Development productivity

27 Organisatie High Growth Forum 2013

28 Organisatie De uitdaging is om een cultuur te scheppen waarin innovatief gedrag van medewerkers gestimuleerd wordt en herkenning en erkenning krijgt. Controle Structuur Hierarchie Discipline Financials Klantgerichtheid Samenwerking Flexibiliteit Spanning Creativiteit

29 High Growth Forum 2013 Structuur, processen en ruimte Hiërarchisch Plat Functioneel Product/ dienst/klant Basis grondslag van de organisatie

30 High Growth Forum 2013 Structuur, processen en ruimte Bedrijfsplan Innovatie plan  Innovatie deployment process  Innovatie doelstellingen per groep  Innovatie KPI’s  Innovatie bonussen  Innovatie Leaders Ideeën Input proces Ideeën generatie proces Focus Acties in een “pressure cooker” Feedback actie

31 High Growth Forum 2013 Structuur, processen en ruimte Geestelijke ruimte:  Leren van fouten  Omarmen van diversiteit. Ruimte in tijd:  Maak bewust en expliciet tijd vrij ( management Pit Stop) Fysieke ruimte:  Creëer een omgeving die uitnodigt om samen te werken ( met verschillende disciplines)

32 High Growth Forum 2013 Samenwerken Open Innovatie

33 High Growth Forum 2013 Samenwerking belangrijk voor innovatie AMSTERDAM - Samenwerking met grote bedrijven, in binnen- of buitenland, is belangrijk voor productinnovatie. Bij export heeft samenwerking met buitenlandse bedrijven invloed. Dat blijkt uit onderzoek van EIM. ©© Thinkstock MKB-bedrijven die samenwerken, innoveren meer dan bedrijven die niet samenwerken. Dat geldt met name voor samenwerking met grote buitenlandse bedrijven. Volgens het onderzoek zou dat kunnen impliceren dat buitenlandse bedrijven van belang zijn om toegang te krijgen tot kennis en technologieën die in Nederland niet voorhanden zijn.onderzoek zou dat kunnen impliceren dat buitenlandse bedrijven van belang zijn om toegang te krijgen tot kennis en technologieën die in Nederland niet voorhanden zijn.

34 High Growth Forum 2013 34 Closed and Open Innovation Increased Number and Mobility of Knowledge Workers Increased Availability of Private Venture Capital DevelopmentResearch Projects The Market Boundary Firm Control: Idea Generation, Development, Manufacture, Marketing, Distribution, Service. DevelopmentResearch Projects Current Market Boundary Firm New Market Commercialize: In- en Outside Ideas, Via pathways Outside Current Business. Fading Boundary between Company and Surrounding Closed Open Henry Chesbrough, Harvard The lab is our world The world is our lab

35 High Growth Forum 2013 Samenwerken Open Innovatie  Kosten  Kennis  Risico  snelheid

36 Suppliers OEM Klanten Samenwerking in de value chain Complementaire bedrijven Complementaire bedrijven Met andere oem’ers In de value chain:  Gemeenschappelijk belang aanwezig  Er wordt al samen gewerkt. High Growth Forum 2013

37 Management

38 High Growth Forum 2013 38 Potential value is not always valued!

39 High Growth Forum 2013 Management Werken aan innovaties Werken aan een Innovatieve organisatie

40 High Growth Forum 2013  Plan opstellen ( keuzes maken)  Randvoorwaarden creëren  Communiceren  Actief leiding nemen  Creatieve spanning opwekken

41 High Growth Forum 2013 Innovation Excellence Nine Power Questions Innovation Effectiveness Innovation Efficiency Management of Innovation Strategic Level Do you have an Innovation Strategy? Is your Innovation contributing to Business Growth? Have you organized your company around Innovation? Tactical Level Do you know your Innovation Playing Field? Are you innovating fast enough? Do you leverage Innovation Collaborations? Hands-on Level Do you know what your customers really want? Do you manage your Innovation Risks? Do you get the most out of your Innovation Teams?

42 High Growth Forum 2013 “To turn really interesting ideas and fledgling technologies into a company that can continue to innovate for years, it requires a lot of disciplines.” Steve Jobs

43 High Growth Forum 2013 43 “Knowing is not enough, we must apply. Willing is not enough, we must do” Goethe

44 High Growth Forum 2013 Copy, Paste, Innovate Afkijken mag Bedankt

45 High Growth Forum 2013


Download ppt "Hoe wordt mijn onderneming ( blijvend) meer innovatief Growth Masterclass High Growth Forum 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google