De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wad jij?! Van wij naar jij op het Wad Mediaproject Waddenland VOORSTEL MEDIA PROJECT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wad jij?! Van wij naar jij op het Wad Mediaproject Waddenland VOORSTEL MEDIA PROJECT."— Transcript van de presentatie:

1 Wad jij?! Van wij naar jij op het Wad Mediaproject Waddenland VOORSTEL MEDIA PROJECT

2 WADDENLAND, het land aan de Groninger Kust Leven met en aan het Wad. Historie, water, natuur. Proeven, zien, ervaren. Creativiteit en cultuur

3 Van wij (inwoners) van het Wad Naar jij (toeristen) op het Wad

4 Eens in je leven moet je het Groningse Waddenland meemaken, een ervaring voor het leven! Proef, ontdek en ervaar deze unieke regio gelegen aan de Waddenzee, in 2009 door UNESCO uitgeroepen tot Werelderfgoed. Van Lauwersoog tot Noordpolderzijl, van verse oesters tot een Noord Gronings biertje, van wadlopen tot kitesurfen. Dit is het land van weidse vergezichten, de hoge wolkenluchten, de stilte, ruimte en oprechte gastvrijheid. Hier kun je je hoofd leegmaken! Dat is wat we iedereen willen laten voelen en ontdekken! En wie kan dat beter vertellen dan de mensen van Waddenland zelf. In een serie filmpjes kunnen zij als geen ander laten zien wat het Waddenland voor hen betekent en wat dit gebied zo uniek maakt. Van wij van het Wad naar jij op het Wad. Wad jij?!

5 Het Waddenland, het land aan de Groninger kust

6

7 Media Project “Wad jij?!” Tweeledige doelstelling 1.De Groninger waddenkuststreek op de kaart zetten! a.Toonaangevend gebied in Groningen b.Meer mensen (locals en toeristen) een wadden(land)beleving bieden. c. Economische impuls 2.50% toename aantal toeristen de komende 5 jaar a.Langer verblijf, meer besteden b.Verlengen seizoen

8 Jij naar het wad!

9 Vier iconen Natuur Gastronomie Cultuur Avontuur

10 Activatie Vanuit de belofte: van Wij naar Jij op het wad, hebben wij op dit moment 3 hoofd activaties voor ogen. 1.De Waddenfilms: films die letterlijk via verschillende media en ‘hoort zegt het voort’ kunnen reizen 2.De multimediale W-foodtruck: de reizende W van Waddenland gaat heel Nederland, Noord Duitsland en België door en laat mensen genieten van alle iconen van het Waddenland. 3.De Waddenboxen: arrangementen op basis van de 4 iconen.

11 1. WADDENLAND FILMS De vier iconen Natuur, Gastronomie, Avontuur en Cultuur zullen het Waddenland als aantrekkelijke vakantiebestemming neerzetten. En wie kunnen dat beter doen dan de Waddenlanders zelf (Wij op het Wad). Vol passie en authenticiteit vertellen zij uit eerste hand wat het Waddenland voor hen zo mooi maakt. Zeker weten dat de toekijker daar door geïnspireerd raakt en overweegt om een weekendje Waddenland te boeken. Of om er zelfs de volgende vakantie van te maken(Jij op het Wad). Deze films kunnen viral via online media gaan reizen. Kunnen gebruikt worden op vakantiebeurzen. En vanzelfsprekend kunnen de filmpjes ook letterlijk gaan reizen doordat inwoners van het Waddenland via Facebook en Twitter de filmpjes doorsturen naar hun vrienden en kennissen enzovoorts.

12 1. WADDENLAND FILMS - Media inzet Daarnaast realiseren we bereik voor de films door de doelgroep gericht te bereiken via online media. De sociale platforms zijn hier een goede basis voor omdat we daar over veel targetcriteria beschikken en de films dan ook verder gedeeld kunnen worden. Zo zorgen we er voor dat de juiste film (natuur, gastronomie, cultuur en avontuur) bij de juiste persoon onder de aandacht komt en dus de meeste impact heeft. Dus de avontuur film bij het meer sportieve deel van de doelgroep en de gastronomie film bij de mensen die van lekker eten houden.

13 Waddenland film: Gastronomie Chef-kok Wicher Werk neemt ons mee op het wad, het wad op met vissers – oesters eten bij ‘t Ailand – op safari in NP Lauwersmeer en zoek de zeearend – diner in Restaurant ‘Korensant Verhildersum– excursie bio boerderij (voorbeeld, de uiteindelijke invulling bepalen we later) Inwoners spelen mee in de film. Waddenland film: Cultuur Kluizenaar Broeder Hugo wandelt met met gids langs de kwelder – bezoekt Borg Verhildersum met beeldentuin - route langs Groninger wierdendorpen en kerken – galeriebezoek (voorbeeld, de uiteindelijke invulling bepalen we later) Inwoners spelen mee in de film.

14 Waddenland film: Natuur Harm Post ontmoeten we op de dijk. We lopen op de bodem van de zee, doen een vogelexcursie Lauwersmeer, wandel- fietsroute kiek-over-diek, bezoek Menkemaborg –(voorbeeld, de uiteindelijke invulling bepalen we later). Inwoners spelen mee in de film. Waddenland film: Avontuur Arjen Robben vertelt wat hij allemaal wel niet in zijn jeugd uitspookte op en om het Waddenland. Hij gaat met een rib het wad op en uit zijn dak bij Waddenfun. Op de mountainbike naar de paarden (waar hij bang voor is) en zeilt mee op een platbodem-–(voorbeeld, de uiteindelijke invulling bepalen we later). Inwoners spelen mee in de film.

15

16 2. W-FOODTRUCK Wij van het Wad gaan naar Jij op het Wad. We komen met de multimediale Waddenland Food Truck naar stations en pleinen als de Dam in Amsterdam of de Grote Markt in Antwerpen. In en om de foodtruck kun je Waddenland beleven. Je hoort de kokmeeuwen en ruikt de zilte zee. Op de truck worden prachtige beelden geprojecteerd en de eerder beschreven filmpjes. Je geniet van een oester en een glaasje Fladderak. Middels Google Cardbox, een doosje waarmee je je Iphone omtovert tot 3D bril, kun je ter plekke het Waddenland ontdekken. En na het Waddenland geproefd te hebben kun je meteen een reisje boeken, of een informatiepakketje meenemen. De bus wordt in samenwerking met de kunstacademie Minerva ontwikkeld.

17 2. W-FOODTRUCK – Media inzet De W-Foodtruck levert mooie beelden en reacties op. Dat filmen we om vervolgens weer online te verspreiden. 1-2 weken vooraf in de regio van de stad waar de W- Foodtruck komt, zodat men via de impressie een idee heeft wat men kan verwachten en ook op de hoogte is van de komst van de W-Foodtruck. Achteraf in de regio van de stad waar de W-Foodtruck heeft gestaan. Om het bereik te vergroten en ook de mensen te bereiken die niet zelf aanwezig zijn geweest. Bijkomend voordeel is dat mensen die wel aanwezig waren getagd kunnen worden waardoor het bereik verder wordt verhoogd. Eventueel kan via diverse social media ook live verslag worden gedaan.

18

19 3. WADDENLAND BOXEN (arrangementen) Waddenland boxen zijn arrangementen die je een ander cadeau kunt doen. Je kunt het arrangement zelf samenstellen op basis van een aantal keuzemogelijkheden. Altijd zitten de 4 iconen: natuur, gastronomie, cultuur en avontuur in een box. Op deze wijze krijgen de bezoekers een optimale beleving van het Waddenland De Waddenboxen zijn online verkrijgbaar, in de VVV en ANWB winkels maar ook in diverse shops op de Waddeneilanden. Ook in Duitsland en België zijn de Waddenboxen op diverse plaatsen te koop.

20 3. WADDENLAND BOXEN (om een idee te geven) 1 Voeten in de klei: lopen over de bodem van de zee, vogelexcursie Lauwersmeer, wandel-fietsroute kiek-over-diek, bezoek Menkemaborg en heerlijk genieten in een bed&breakfast (bijvoorbeeld) 2 Vers van het land, het wad op met duurzame vissers – oesters eten bij ‘t Ailand – op safari in NP Lauwersmeer en zoek de zeearend – logeren en dineren in Korensant – excursie bio boerderij of garnalenkotter, high tea in de Theefabriek (bijvoorbeeld) 3 Wind in je haar, met rib het wad op – uit je dak bij Waddenfun – mountainbiken – paardrijden –zeilen op platbodem - logeren en dineren bij Het Klooster (bijvoorbeeld) 4 Snufje cultuur, kwelderwandeling met gids – bezoek Borg Verhildersum met beeldentuin route langs Groninger wierdendorpen en kerken – galeriebezoek - logeren en dineren bij Hotel Restaurant de Oude Smidse (bijvoorbeeld)

21 3. WADDENLAND BOXEN - Media inzet Omdat de Waddenboxen ook online verkrijgbaar zijn, kunnen we deze op relevante momenten online onder de aandacht brengen van de doelgroep. Denk aan een aantal weken voor vakantieperiodes, moederdag, lange weekenden etc. Naast online inzet gericht op zichtbaarheid en bekendheid voegen we hier ook Google Adwords aan toe om mensen te bereiken die gericht op zoek zijn naar bijvoorbeeld een last- minute vakantiebestemming of moederdag cadeau. Deze laag kan op een meer continue basis lopen waarbij we de uitingen gericht op de brede doelgroep in flights toevoegen.

22 3. WADDENLAND BOXEN - Media inzet Daarnaast kunnen de Waddenboxen gebruikt worden voor social activaties. Bijvoorbeeld Friday Fan Foto: Stuur je mooiste foto van het Waddenland in en elke vrijdag kiezen we een weekwinnaar. Deze wordt de komende week de coverphoto van de social media kanalen en elke maand wint 1 van de weekwinnaars een Waddenbox of een foto workshop in Waddenland Of een treasure hunt waarbij een aantal Waddenboxen worden verstopt als Geocache en er gedurende een bepaalde periode via social media aanwijzingen worden gegeven om de juiste Geocache te vinden. Zo blijven de volgers op social media betrokken via relevante content.

23 Juni - juli Productie filmpjes Ontwikkelen en maken Waddenland experience (waddenland foodtruck) En samenstellen Waddenboxen Mei - juni Uitrol campagne: Filmpjes aanleveren bij media en waddenland boxes in de verkoop En start de campagne! Potentiële vakantiegangers boeken al in december. Eventuele artikelen, billboards etc. Tijdpad Voorbereiden en test bij doelgroep Opstellen marketingplan en kiezen juiste media Afspraken maken en offertes media Concepten uitwerken en schrijven scripts Vakantie September - oktober Oktober Augustus November 2017

24 De Stichting Promotie Waddenland is de indiener van het plan. De Stichting Promotie Waddenland is actief in de gemeente De Marne en de gemeente Winsum en heeft twee belangrijke doelstellingen: Meer toeristen naar de Groninger Waddenregio, die daar langer laten verblijven De toeristen vervolgens van meer informatie voorzien als ze in het gebied zijn Het bestuur van de Stichting Promotie Waddenland hecht aan een goed onderzoek op basis waarvan plan vormgegeven kan worden. Graag werken we het voorstel verder uit met de Top van Groningen, Marketing Groningen, de programma manager Toerisme van de Economic Board en mogelijk met andere partners als Waddenzee Werelderfgoed, Nationaal Park Lauwersmeer. Het Waddenfonds biedt wellicht mogelijkheden om mee te financieren. Het project richt zich met name op de Nederlandse, de Noordduitse en de Belgische toerist. In het plan Wad Jij?! heeft Stichting Promotie Waddenland gekozen voor het “in de markt zetten” van het Groninger Wad en de Groninger Waddenkustregio. Op basis van een branding onderzoek dat twee jaar geleden is uitgevoerd samen met Marketing Groningen en het communicatie bureau G2K. kwam naar voren dat Wad – Wadden – Waddenkust de meest tot de verbeelding sprekende karakteristieken van het gebied zijn. De Waddenzee s niet voor niet tot Werelderfgoed uitgeroepen door UNESCO. We willen het mediaplan graag uitrollen in november, dan begint de toerist na te denken over de vakantie in het volgende jaar! Voor aanvullende informatie over deze projectaanvraag, kan contact opgenomen worden met: Anneke Sijpkens - voorzitter Promotie Waddenland – 06-10164615 Rens Kalsbeek – coördinator Promotie Waddenland – 06-21217440


Download ppt "Wad jij?! Van wij naar jij op het Wad Mediaproject Waddenland VOORSTEL MEDIA PROJECT."

Verwante presentaties


Ads door Google