De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Facilitaire regie. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Facilitaire regie. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl."— Transcript van de presentatie:

1 Facilitaire regie. Tyyli.BV.

2 Professionalisering van regie
Facilitaire regie Professionalisering van regie De toenemende populariteit van regie-organisaties heeft geleid tot verdere professionalisering van regievoering. Regievoering is inmiddels een specialisme geworden. Steeds meer organisaties beseffen dit en hebben plannen om de regiefunctie professioneel in te richten. Tyyli.BV.

3 REGIE Wijze van uitvoeren van publieke of particuliere werken onder toezicht en voor rekening van de opdrachtgever ; soms wordt iets dergelijks ook toegepast bij de exploitatie van openbare diensten of bedrijven Men spreekt van regie als werkzaamheden worden opgedragen voor een vast bedrag per uur. De eindprijzen staan dus niet van tevoren vast. De rekeningen van toeleveranciers worden apart opgevoerd. Kan verwijzen naar: media centrale (bedrijf), regisseren van een optimale reclame mix, filmregisseur, regisseren van films, televisie regisseur, regisseren van televisie series, toneelregisseur, regisseren van toneelstukken Tyyli.BV.

4 Competenties Beheerorganisatie  Regieorganisatie
Operationeel  Strategisch / Tactisch Interne focus  Externe focus, klant-Leverancier Specialisten  Generalisten Reactief  Pro-Actief Ad Hoc  Gepland Basis competentie niveaus  Hogere competentie niveaus Taakgericht  Resultaatgericht Tyyli.BV.

5 Cultuur-kenmerken regie
Naar buiten gericht Meedenken met klant Zakelijk en formeel op orde, werken binnen de afgesproken en vastgelegde kaders Transparant in bedrijfsvoering en dienstverlening, focus op klant en leveranciers, stimuleren verbeteren dienstverlening, resultaat voor de klant coördineren en realiseren, transparante dienstverlening en bedrijfsvoering (helder afgesproken en controleerbaar), “NEE” zeggen buiten de kaders, controle van leveranciers, gaan voor het beste resultaat. Tyyli.BV.

6 Managementstijl Sturen op resultaat, medewerkers en klant
Aandacht voor samenwerking Managen van verwachtingen Weet wat er speelt bij belanghebbende Afstemmen diverse belangen Coachend richting medewerkers Aansluiten op klant en leveranciers ontwikkeling Zwaardere professionals Tyyli.BV.

7 Meningen, “regie is hot”
De FM’ers Elly Cornel, Gitte Bosman en Frank Voss met elkaar in gesprek. over de voor- en nadelen van het organisatiemodel Enkele uitspraken: Cornel (eigen beheer):‘Ik heb twintig dienstverleningsprocessen in het ziekenhuis, maar ik ben nog nooit een dienstverlener tegengekomen die ze allemaal van me zou kunnen overnemen’. Bosman (regie): ‘Cruciale processen houd ik echt in eigen hand. Als er iets gebeurt staan mijn medewerkers, ook als ze in het weekend vrij zijn, hier direct op de stoep om te helpen. Van een dienstverlener moet ik dat nog zien.’ Voss (totale uitbesteding): ‘Ik profiteer nu van de slagkracht van mijn provider waardoor ik inkoopvoordelen behaal die voor mij als kleine partij nooit mogelijk waren.’ Tyyli.BV.

8 Op naar de regie organisatie
Standpunt CvB Hardheidsgraad? Hoe vertaald ? Juist vertaald? Is inhoud van de presentaties van vanochtend passend bij “regie”? Tyyli.BV.

9 Tegen regie? Kosten ontwikkeling van geleverd product
Kosten van regie voering? Hoe kritisch blijf je op kwaliteit sturen Kwaliteit instabiel door winst verwachting Wel de lusten niet de lasten? Is er grip? Tyyli.BV.

10 Voortgang projecten Aan wie koppelen wij de project leiders van vanochtend Waar controleren wij de voortgang? Hoe voorkomen we dat projectleiders; Verzuipen Geen voortgang boeken Te zwaar belast zijn waardoor mens en werk vastloopt. De verwachtingen slecht geregisseerd worden Tyyli.BV.

11 De knip Tyyli.BV.

12 Wat willen we bereiken? Niemand komt ’s morgens uit zijn bed met de gedachte op welke manier hij nieuwe problemen kan creëren. Het geloof van een ieder in gedeelde doelstellingen is het belangrijkste startpunt en de basis voor samenwerking. Tyyli.BV.

13 Vertrouwen Dat is de basis voor samenwerking tussen personen die samen ergens voor verantwoordelijk zijn. Vertrouwen begint bij het geloof dat de ander zijn werk goed probeert te doen. Tyyli.BV.

14 Eigenaarschap Het moet duidelijk zijn wie waarvoor verantwoordelijk is. Als jij verantwoordelijk bent, moet je zorgen dat de zaken goed komen, ook als een issue tijdelijk bij iemand anders ligt. Tyyli.BV.

15 Intensiveren Als je een probleem hebt, moet je niet escaleren maar intensiveren. Dus niet melden dat je niet krijgt wat je wilt hebben of geen antwoord krijgt op je mail, maar gewoon je counterpart opbellen en begrijpen wat het probleem is. Tyyli.BV.

16 Win-win De dienstverlening is uitbesteed bij het Facilitair bedrijf, “een leverancier”. Die leverancier is een bedrijf, dat “winst” zou moeten maken op de geleverde diensten. Door belangen te combineren komen we verder. Tyyli.BV.

17 Simon Vinkenoog Waar een begin is.
“Kan het niet lang duren of er is een vervolg. Waarmee lang niet alles gezegd is.” Tyyli.BV.


Download ppt "Facilitaire regie. Tyyli.BV. www.tyyli.nl +31611741323 info@tyyli.nl."

Verwante presentaties


Ads door Google