Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGreta Linda Groen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht: Betrokkenheid Vindbaarheid Bereikbaarheid Community bouwen Zichtbaarheid Mensen Werk Organisatie
3
De groei van Social Media
4
Social media gebruik naar leeftijd Leeftijd Facebook LinkedIn Twitter YouTube Google+ 15-19 jaar87%10%54%82%23% 20-39 jaar76%48%33%71%15% 40-64 jaar54%29%21%48%15% 65-79 jaar33%10%8%30%13% 80 jaar en ouder 25%5%8%18%0%
5
Voorbeeld WK 2014 350 miljoen mensen interactief op sociale media Hebben 3 miljard interacties (o.a. posts, comments en likes) De kracht van Sociale media: Groei van 678% voor een Rising Star: Memphis Depay (PSV)
6
Social media - WoM
8
Fish where the fish are Social media speelt een belangrijke rol in de tijdsbesteding van mensen. Als organisatie wil je daar zijn waar je doelgroep actief is, in dit geval dus social media.
14
Voordelen? Snelheid Speel in op de actualiteit: niets is zo snel als social media. Wanneer er tegenwoordig iets gebeurd, lezen we dat als eerste op Twitter en zien de eerste foto’s op Facebook. Pas daarna komen de andere media, waarbij de krant de volgende ochtend het laatste woord heeft. Maak hier gebruik van! Interactie Rechtstreeks contact leggen is mogelijk, gemakkelijk en ook nog eens heel goedkoop. Tevens kan de organisatie goed in de gaten houden wie er wat over óns merk gezegd wordt. Bereik Via de verschillende social media kanalen kunnen we zelf onze doelgroep bepalen of selecteren. En of het nu om onze eigen volgers gaat of een gerichte campagnes: er is weinig waste in het bereik van social media.
15
Gemakkelijk, goedkoop en veel bereik! DOE JIJ OOK MEE?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.