Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJanne Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding
2
Maandelijkse Job Crafting Maandelijkse bevlogenheid Maandelijkse hulpbronnen Roeping Chronische Burn-out + + + + Prestaties leerlingen Motivatie leerlingen – Match persoon- beroep Verzuim leerkrachten + Chronische Burn-out
3
Tijdlijn 2016 Cito-resultaten Middentoets per klas Vragenlijst vs 1 voor leerkrachten Januari of februari Vragenlijst vs 2 voor leerkrachten Vragenlijst LLN groepen 5 t/m 8 Februari of maart Vragenlijst vs 2 voor leerkrachten Vragenlijst LLN groepen 5 t/m 8 Maart of april Vragenlijst vs 2 voor leerkrachten Vragenlijst LLN groepen 5 t/m 8 April of mei Cito-resultaten Eindtoets per klas Vragenlijst vs 2 voor leerkrachten Vragenlijst LLN groepen 5 t/m 8 Verzuimcijfers LKR januari t/m juni 2016 Mei of juni
4
Wat vraag ik van jou? Met behulp van de aangereikte instrumenten data afnemen op je school, zoals beschreven in de methode. Data aanleveren op groepsniveau van Cito midden- en eindtoets en van verzuim leerkrachten januari t/m mei/juni. Toestemming ouders
5
Wat levert het je op? Het is de basis voor je onderzoek van leergang 2 of 3 en voor het afsluiten van module 2.1 of 3.2. Je krijgt een opzet voor je probleemstelling en deelvragen (mag je aanpassen). Je krijgt relevante literatuur aangereikt voor je theoretisch kader. Je krijgt het hoofdstuk methode voor in je onderzoeksverslag. Je krijgt alle instrumenten. Je krijgt de data terug in een Excelbestand, deels al geanalyseerd i.v.m. anonimiteit. Je kan je eigen school vergelijken met het gemiddelde van scholen binnen het onderzoek.
6
Wat levert het de leerkracht op? Indien de leerkracht dat wil: Krijgt hij / zij een overzicht met daarin zijn scores op de verschillende onderdelen en inzicht in de gemiddelde scores. De leerkracht krijgt ook inzicht in de motivatie van de leerlingen uit zijn klas in de maanden van het onderzoek.
7
Respondenten Leerkrachten die in de periode januari t/m juni 2016 op jouw school werken. Leerlingen in de groepen 5 t/m 8.
8
Mogelijke planning LG 3 Inleiding, inclusief de theoretische ondersteuning schrijven. Moduleopdracht 3.1 en 3.3 doen. Januari t/m mei Resultaten, conclusie en aanbevelingen schrijven. Juni / juli
9
Interesse?
10
Heb je vragen of wil je meedoen met dit onderzoek? Mail uiterlijk 18 december naar Odette Bunnik o.bunnik@c-lion.nlo.bunnik@c-lion.nl Het onderzoek start in januari 2016
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.