Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers."— Transcript van de presentatie:

1 Informatievaardigheden Lien Devos

2 Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers Shared care Zorg online

3 Achtergrondinfo social media Verzamelnaam online platformen waarbij gebruikers zelf inhoud verzorgen Wordt belangrijker Biedt mooie oplossingen: effeciënter en makkelijk organiseren Als zorg- en welzijnsorganisaties meegaan  kloof tussen hulpverlening en SL verkleinen 8 op 10 Nederlanders op social media

4 Geen hype Geen hype want kan niet meer genegeerd worden Niet meer uit door zonder smartphone Technologie sneller dan ooit ontwikkelt Info overal gedeeld en beschikbaar gemaakt Democratisering info: openheid, verbinding, samenwerking en kennisdeling

5 Nieuwe manier communiceren Info via Google of andere zoekmachine  Doelgroep is online  Mensen wisselen ervaringen uit  Mensen zoeken info online  Doelgroep verwacht toegankelijkheid  Weten wat er speelt  Mensen verenigen zich online  Effeciënter werken  Digitale maatschappij

6 Cliënt in controle Willen meer inspraak, anders naar andere arts Is mondiger Wil meer regie: minder zorg vergoed  op internet kijken naar mogelijkheden en behandeleningsmethoden Wil beste zorg die er te vinden is

7 Meer regie bij medewerkers Zorg: complex en onbetaalbaar & cliënt is mondiger en veeleisender Zorg op goedkopere en klantgerichtere manier zonder afbreuk kwaliteit Ambulante zorg i.p.v. intramurale zorg Traditionele wijze organiseren: duur  zorgorganisaties bewust omgaan met kosten Meer organisaties werken met zelfsturende teams

8 Shared care Ketenpartners werken samen in belang van behoefte cliënt Mogen meebeslissen over zorgbehandeling Vraagt om: -Open, contstructieve houding -Open manier van communiceren Belang van goede service Goede behandeling is basis cliënttevredenheid

9 Zorg online Verwachting cliënt deel zorg online Makkelijk om afspraak te plannen of vraag te stellen Maar is niet oplossing alle knelpunten  Bieden mogelijkheiden om problemen op te lossen

10 BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT! Informatievaardigheden - Lien Devos


Download ppt "Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers."
Ads door Google