De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers."— Transcript van de presentatie:

1 Informatievaardigheden Lien Devos

2 Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers Shared care Zorg online

3 Achtergrondinfo social media Verzamelnaam online platformen waarbij gebruikers zelf inhoud verzorgen Wordt belangrijker Biedt mooie oplossingen: effeciënter en makkelijk organiseren Als zorg- en welzijnsorganisaties meegaan  kloof tussen hulpverlening en SL verkleinen 8 op 10 Nederlanders op social media

4 Geen hype Geen hype want kan niet meer genegeerd worden Niet meer uit door zonder smartphone Technologie sneller dan ooit ontwikkelt Info overal gedeeld en beschikbaar gemaakt Democratisering info: openheid, verbinding, samenwerking en kennisdeling

5 Nieuwe manier communiceren Info via Google of andere zoekmachine  Doelgroep is online  Mensen wisselen ervaringen uit  Mensen zoeken info online  Doelgroep verwacht toegankelijkheid  Weten wat er speelt  Mensen verenigen zich online  Effeciënter werken  Digitale maatschappij

6 Cliënt in controle Willen meer inspraak, anders naar andere arts Is mondiger Wil meer regie: minder zorg vergoed  op internet kijken naar mogelijkheden en behandeleningsmethoden Wil beste zorg die er te vinden is

7 Meer regie bij medewerkers Zorg: complex en onbetaalbaar & cliënt is mondiger en veeleisender Zorg op goedkopere en klantgerichtere manier zonder afbreuk kwaliteit Ambulante zorg i.p.v. intramurale zorg Traditionele wijze organiseren: duur  zorgorganisaties bewust omgaan met kosten Meer organisaties werken met zelfsturende teams

8 Shared care Ketenpartners werken samen in belang van behoefte cliënt Mogen meebeslissen over zorgbehandeling Vraagt om: -Open, contstructieve houding -Open manier van communiceren Belang van goede service Goede behandeling is basis cliënttevredenheid

9 Zorg online Verwachting cliënt deel zorg online Makkelijk om afspraak te plannen of vraag te stellen Maar is niet oplossing alle knelpunten  Bieden mogelijkheiden om problemen op te lossen

10 BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT! Informatievaardigheden - Lien Devos


Download ppt "Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers."

Verwante presentaties


Ads door Google