Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThijmen Vos Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Digitalisering van kranten en magazines Tjitske de Jong
2
Wie leest er de papieren uitgave van kranten en/of magazines?
3
Waarom lees je dit op papier?
4
Veelgenoemde voordelen Onderzoek onder 100 studenten op verschillende faculteiten en hogescholen in Nederland. Iets in handen Leest gemakkelijker Geen afleiding Gewenning Ontspannender
5
“De papieren uitgave van nieuws en stories zal niet verdwijnen met de ontwikkelingen in het digitale tijdperk.” Startpunt Seminar Tjitske de Jong.
6
Wat betekent het digitale tijdperk voor het voortbestaan van kranten en magazines?
7
Probleem Het digitale tijdperk Bedreigingen Positionering van uitgevers Waarde van papier Waarom de papieren krant toch blijft
8
Probleem NOM Printmonitor 2014
9
Probleem
10
Het digitale tijdperk “Sinds de jaren zeventig is de technologie zo snel veranderd dat dit ook zijn invloed heeft op de maatschappij en de economie.” Paul Krugman- The Big Meh. Nobelprijswinnaar economische zaken. Paul Hudson – The Dawning of the Digital Age. 2015
11
2000 2015
12
Het digitale tijdperk Eigen identiteit Entertainment Vrijheid van informatie Helpen, controleren en enthousiasmeren. E. Schmidt & J. Cohen- The New Digital Age. 2013.
13
Bedreigingen “Bedrijven worden uitgedaagd hun producten relevant te houden. Veranderen is normaal en noodzakelijk in het digitale tijdperk.“ Paul Hudson- The Dawning of the Digital Age. CEO Intersperience.
14
Bedreigingen “Steeds vaker de vraag hoe betrouwbaar een medium is. Kritische jeugd zet vraagtekens bij alle mediavormen.“ E. Schmidt & J. Cohen- The New Digital Age. 2013.
15
2014 Waarom?
16
Bedreigingen Ontbrekende online strategie Verdienmodellen. Do Newspapers Need Paywalls to Survive in the Digital Age? WNPR News
17
Positionering van uitgevers “De massa bestaat niet meer, het wordt steeds belangrijker om je doelgroep te kennen.” Han-Menno Depeweg, uitgever NRC Digitaal
20
Positionering van uitgevers “Het vangen van tijd en aandacht van een mediagebruiker zal steeds lastiger worden. Alles moet steeds persoonlijker en beter.” Annemarie Plas namens Peter de Monnink, CEO Sanoma Uitgevers.
21
Waarde van papier Andere verwachtingen Oude en nieuwe media samen H. Jenkins- Convergence Culture 2006
22
Waarde van papier “Lezen op papier is makkelijker en spreekt meer tot de emoties.” A. Christensen, wetenschappelijk journalist bij ScienceNordic. 2013
23
“Nieuws wordt het meest digitaal gelezen, omdat dit actueler en sneller scannen is. Toch leest 55% van de HBO studenten liever papier dan digitaal.” Waarom de papieren krant blijft Onderzoek onder 100 studenten op verschillende faculteiten en hogescholen in Nederland.
24
Meer weten?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.