Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEsther van den Berg Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Les 2 People-Centric Process Management
2
De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The customer is King, he can fire everyone in the organization from the CEO down – simply by spending his money elsewhere” (Wal Mart founder Sam Walton)
3
1. Strategisch Managment: Vroeger: Organisatie structuur van verticaal Optimalisatie per afdeling (schakel) “Over de muur aanpak” = not Smart Working Nu: Organisatie structuur horizontaal Optimalisatie per proces (integraal ketenbeheer) Klantgericht = Smart Working
4
Aangrijpingspunten procesverbetering
5
Strategische keuzes (naar Tracey & Wiersma)
6
Het duivelse vierkant
7
Overzicht consequenties: Hoe kan een organisatie zich aanpassen aan de omgeving en zijn strategische doelen
8
Consequenties van strategische keuzes
9
2. Kwaliteits Management ≈ Proces Prestatie Methodieken Six Sigma Lean Thinking Theory of Constraints INK-Model Balanced Scorecard ISO 9001:2000
10
3. Verandermanagement Portfolio- Programma- Project management
11
BPM veranderingen (hiërarchie) Strategie transformatie Business Proces transformatie ICT transformatie Diagnose-visie-ontwerp-bouw-implementatie-feedback
12
Van groot naar klein
13
Portfolio: De samenhang van programma’s
14
The process of change
15
BPM live cycle van Software Ag (Aris)
16
Workshop People-Centric Process Management M McGregor & I Gotts Isbn 978-1-907453-01-4 www.Smart-Questions.com
17
Workshop (2)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.