Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRoel Janssen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Welke uitdagingen ziet VDAB in de komende jaren bij het informeren van jongeren over werk?
2
Doelgroepen jongereninformatie 2 1. Doelgroep schoolgaande jongeren ifv studie- en loopbaankeuze ‘beïnvloeding’ -Tussen 10 en 14 jaar ifv STEM, maar ook later ifv verdere studiekeuze -Samenwerking Beroepenhuis, SID-IN’s. 29 oktober STEM dag 2. Doelgroep bijna werkzoekende jongeren ifv inschrijven/rechten&plichten -Aantal schoolverlaters (70.000) -Boodschap waarom inschrijven Centraal 3. Doelgroep onderwijsprofessionals -Inzetten op Train the Trainers, modulaire workshops 4. Doelgroep derden (ouders/jeugdwerkers/ … ) -Sid In’s, maar nog verder te exploreren … 5. Doelgroep werkzoekenden jongeren -Rechten & Plichten, Leren solliciteren, dossier in orde brengen 6. Algemeen ifv ervaring opdoen/competenties/vakantiejobs -Ervaring Werkt
3
3 UITDAGING 1: DE BOODSCHAP “ARBEIDSMARKT IS ZEER DYNAMISCH, en soms ook zeer ingewikkeld …” VDAB ALS TRUSTED ADVISOR?
4
4 UITDAGING 2 DE BOODSCHAP: “Informeren is niet hetzelfde als op de hoogte zijn”
5
5 UITDAGING 3 DE ONTVANGER: “effecten meten versus los laten & Het waarom tastbaar maken voor onderwijsprofessionals ” …
6
6 UITDAGING 4: DE ONTVANGER “Hoe jongeren op maat informeren en het relevant maken.”
7
7 UITDAGING 5: WIJZELF “Hoe eruit springen?”
8
8 UITDAGING 6: WIJZELF “Hoe maak je arbeidsmarktinformatie hapklaar en op maat”
9
Bedankt!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.