Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIrma van Dijk Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Pub Quiz Herfstcongres 2015
2
2slidenr. Generatie theorie Een groep die te identificeren is op gedeelde geboortejaren en significante levensgebeurtenissen tijdens de formatieve periode (10-25 jaar) Verschillen dankzij invloeden, later stabiel Leeftijdseffecten > levensfasen Longitudinale studies Kenmerken veranderen lineair
3
3slidenr. Generatie theorie 1940-1955Protestgeneratie babyboomers 1955-1970Generatie X verbindende generatie 1970-1985Pragmatische generatie 1985-2000Screenagers generatie Y 2000-2015Digital Natives Bontekoning
4
4slidenr. Generaties in organisaties Bontekoning (2007) Protestgeneratie (1940-1955)Fase 5: senior professional; 60 – 75 jaar Generatie X (1955-1970)Fase 4: leider; 45 – 60 jaar Pragmatische generatie (1970-1985)Fase 3: professional; 30 - 45 jaar Screenagers (1985-2000)Fase 2: leerling, junior professional; 15 – 30 jaar Digital natives (2000-2015)Fase 1: kind, jeugd; 0 – 15 jaar
5
5slidenr. Generatietheorie 1 miljoen screenagers! Welke invloed zal dat hebben op leren?
6
6slidenr. Generaties, uw organisatie en de toekomst! 1.Wat zou er gebeuren wanneer de screenagers in één klap de plek van generatie X in een organisatie overnemen?
7
7slidenr. Generaties, uw organisatie en de toekomst! 2.Hoe zou een organisatie met alleen maar screenagers eruitzien en functioneren?
8
8slidenr. Generaties, uw organisatie en de toekomst! 3. Welke waarden zullen de digital natives (2000-2015) hebben ten aanzien van werk en leren?
9
9slidenr. Generaties, uw organisatie en de toekomst! 4. Hoe kunnen organisaties hun leren voorbereiden op de digital natives (2000-2015)?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.