Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLien Jonker Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
De overstapafspraken schooljaar 2015-2016 POVO
2
Introductie Functionarissen Programma 2015-2016 Overstapkalender 2015-2016
3
Overstapafspraken 2015-2016 Procedure toetsbeleid Procedure LDOS Afspraken advies vanuit PO voor plaatsing op VO Procedure overstap PO en SO naar VSO
4
Leerling in het VO Idee ontstaan uit de Platform POVO Ontwikkeld in samenwerking met de VO en VSO-scholen in Rivierenland
6
Praktijkonderwijs Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LA meer dan 50% / > 3 jaar (vooral begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ 60-80 Grensgebied IQ 75-80 -> overleg SO/PO en VMBO - Praktijkonderwijs Leren door doen, vaardigheidsgericht Theorie als ondersteuning voor de praktijk Veel aandacht voor sociale vaardigheden Speciale aanpak: kleine klassen, team met met veel expertise. Stages: de sleutel naar de arbeidsmarkt Naschoolse begeleiding op de arbeidsmarkt
7
Basisberoepsgerichte leerweg
8
Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LA 25 – 50% / 1½ - 3 jaar (vooral begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ 80-90 Grensgebied IQ 75-80 -> overleg SO/PO en VMBO - Praktijkonderwijs
9
Kadergerichte leerweg
10
Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. Leerachterstanden 15 – 30% (vooral begrijpend lezen, rekenen) richtlijn IQ 90- 100 Grensgebied Basis/kader: IQ tussen 85 en 90 met stimulerende leerlingkenmerken en weinig leerachterstanden.
11
Theoretische leerweg
12
Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau C/III (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ 100-110 Grensgebied Kader/TL: IQ tussen 95 en 100 met stimulerende leerlingkenmerken en weinig leerachterstanden
13
HAVO Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau B/II (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >110
14
VWO Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau A/I (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >120
15
TTO / Gymnasium LOVS niveau A+/I+ (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >120
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.