De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De overstapafspraken schooljaar 2015-2016 POVO.  Introductie  Functionarissen  Programma 2015-2016  Overstapkalender 2015-2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De overstapafspraken schooljaar 2015-2016 POVO.  Introductie  Functionarissen  Programma 2015-2016  Overstapkalender 2015-2016."— Transcript van de presentatie:

1 De overstapafspraken schooljaar 2015-2016 POVO

2  Introductie  Functionarissen  Programma 2015-2016  Overstapkalender 2015-2016

3 Overstapafspraken 2015-2016  Procedure toetsbeleid  Procedure LDOS  Afspraken advies vanuit PO voor plaatsing op VO  Procedure overstap PO en SO naar VSO

4 Leerling in het VO  Idee ontstaan uit de Platform POVO  Ontwikkeld in samenwerking met de VO en VSO-scholen in Rivierenland

5

6 Praktijkonderwijs Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LA meer dan 50% / > 3 jaar (vooral begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ 60-80 Grensgebied IQ 75-80 -> overleg SO/PO en VMBO - Praktijkonderwijs  Leren door doen, vaardigheidsgericht  Theorie als ondersteuning voor de praktijk  Veel aandacht voor sociale vaardigheden  Speciale aanpak: kleine klassen, team met met veel expertise.  Stages: de sleutel naar de arbeidsmarkt  Naschoolse begeleiding op de arbeidsmarkt

7 Basisberoepsgerichte leerweg

8 Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LA 25 – 50% / 1½ - 3 jaar (vooral begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ 80-90 Grensgebied IQ 75-80 -> overleg SO/PO en VMBO - Praktijkonderwijs

9 Kadergerichte leerweg

10 Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. Leerachterstanden 15 – 30% (vooral begrijpend lezen, rekenen) richtlijn IQ 90- 100 Grensgebied Basis/kader: IQ tussen 85 en 90 met stimulerende leerlingkenmerken en weinig leerachterstanden.

11 Theoretische leerweg

12 Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau C/III (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ 100-110 Grensgebied Kader/TL: IQ tussen 95 en 100 met stimulerende leerlingkenmerken en weinig leerachterstanden

13 HAVO Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau B/II (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >110

14 VWO Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau A/I (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >120

15 TTO / Gymnasium LOVS niveau A+/I+ (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >120

16


Download ppt "De overstapafspraken schooljaar 2015-2016 POVO.  Introductie  Functionarissen  Programma 2015-2016  Overstapkalender 2015-2016."

Verwante presentaties


Ads door Google