Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEsther Claessens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
ALTIJD HETZELFDE VERHAAL Jeroen Blokhuis
5
In een nieuwe wereld Een stem vinden Gehoord worden
6
In een nieuwe wereld Een stem vinden Gehoord worden User generated - social Artist’s marketplace Exhibitions
7
KRUIP IN DE HUID VAN JE KLANT
8
Zo kan het niet langer Van verwarring naar inzicht Iets veranderen in je wereld
9
WAT IS JOUW ROL?
11
Je stempel op de wereld drukken Archetypen Held (Krijger) Nike Olympische Spelen Star Wars RockyRebel (Outlaw, Revolutionair) Harley Davidson Rock, metal, hip-hop, tequila The Godfather Magiër (magical moments,transformatie) Champagne-merken, Dior wellness centra, New Age Harry Potter
12
Op zoek naar het paradijs Archetypen Onschuldige (kind, Innocent) Disney Efteling Forrest Gump, E.T. Ontdekker (individualist, Explorer) Outdoor merken Amazon.com Startrek Wijze (‘The truth shall set you free’) Universiteiten (Harvard, MIT) Procter & Gamble (R&D) Oprah Winfrey, Gandalf
13
Geen mens is een eiland Archetypen Gewone jongen (Regular Guy/Gal) Visa (versus Am. Express), Postbank Country- & folk, democratie Cheers, Roseanne, All in the family Minnaar (‘I only have eyes for you’) Victoria’s Secret, Chanel, Jaguar beauty, sex-appeal, genot Titanic, Romeo & Julia Gangmaker (Jester of Hofnar) Ben & Jerry’s maffe merken, cartoons, komieken Steve Colbert
14
Structuur bieden aan de wereld Archetypen Verzorger (ouder, caregiver) Volvo, banken & verzekeraars Soepen, ‘comfort food’ Prinses Di, Envida Schepper (creator, zelfexpressie) Sesamstraat Apple (van Rebel via Schepper naar Heerser) Amadeus Heerser (Be in control) Mercedes Benz, Hilton Hotels, Ralph Lauren Patriotisme, management Shakespeare drama’s, Elizabeth
15
“Wij bieden praktische en medische zorg en ondersteuning, maar dat niet alleen. We bemoeien ons actief met het leven van de mensen om hen te helpen een goed en waardevol bestaan te leiden.”
16
PLOT – WENDINGEN IN HET VERHAAL
18
Begin Het begint met de bewustwording van de eigen kwetsbaarheid. Een blessure, een kwaal… om welke reden dan ook beseffen mensen dat het niet altijd vanzelf zal gaan. Dit besef is lang te verdringen. Het verhaal gaat dan ook pas echt van start met als het werkelijk niet meer zonder hulp kan. De trigger hiervoor is vaak extern: een gebeurtenis, of iemand uit de omgeving (familie) die zegt: zo gaat het niet langer. Midden Nu komt het, soms moeizame, proces naar acceptatie op gang. Je beseft dat je leven verandert, en daar gaat iedereen anders mee om. Het kan strijd opleveren, moeilijke vragen, aanpassingsproblemen. Hoe vind je je eigenwaarde in een leven met belemmeringen? Happy end? Uiteindelijk kan men accepteren dat het leven is veranderd, als men eigenwaarde en zingeving heeft hervonden. Voor iedereen ziet die er anders uit.
19
WELKE VERHALEN KEN JE AL?
20
De underdog vecht ergens voor. Hij/zij is degene die iets maakt van niets, door zichzelf te veranderen – en de wereld
21
Bewust van je kwetsbaarheid Zo kan het niet langer Je leven opnieuw uitvinden
22
PLOT JE CONTENT
23
Verhalen van Envida
24
CHECK!
25
1. Goedkeuring Je hebt commitment en vertrouwen nodig Begrijpen/willen je mensen dit wel? Ja, kunnen we dit in de roadmap vooer volgend jaar Daar is een plekje voor op de website Vastleggen in strategie
27
VERHALEN VERZAMELEN
31
STORY TELLING
33
Doe… Vind je basisverhaal Kruip in de huid Archetypes Plots voorbeeldverhalen Leg het vast Plot je content Kies formats Verzamel de verhalen Organiseer het Proces Cultuur
34
Checklist Gaan jullie er echt voor? Onderdeel communicatie-, contentstrategie Budget Chief storytelling Is het een lekker verhaal? Klopt het? Vertel je het zelf graag? Heb je/ben je een verhalenverteller? Geen amateurs Storytelling is een werkwoord
35
THE END
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.