Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDirk Bosman Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)
2
DAGINDELING Introductie: voorstelling [ed+ict] & platform (SKILLVILLE) Games als motivator (gamification?) Over Mood City Mood City – Door de ogen van de leerling Mood City – Door de ogen van de leerkracht Vragen
3
WIE ZIJN WIJ? [ed+ict] - http://edict.khlim.behttp://edict.khlim.be Onderzoeksgroep - University Colleges Leuven-Limburg Ontstaan uit de lerarenopleiding Sinds 2011 spin-off CETIT bvba met UCLL
4
PLATFORM SKILLVILLE SKILLVILLE – http://www.skillville.be (VOET)http://www.skillville.be
5
GAMES ALS MOTIVATOR Een goed game is boeiend en motiveert om verder te spelen. Wat bepaald een goed game? De game mechanics: Achievement Progress bar Visuals / context Rewarding Leader boards (competitie) … Gebruiken van game mechanics in andere toepassingen = GAMIFICATION
6
GAMES ALS MOTIVATOR Organisatie optimaal leerproces: Gagné’s 9 events of learning Gain Attention (aandacht trekken) Inform Learner of Objectives (duidelijke doelen stellen) Stimulate Recall of Prior Learning (eerder verworven kennis) Present Stimulus Material (stimulerend materiaal) Provide Learner Guidance (begeleiding) Elicit Performance (aanzetten tot actie) Provide Feedback (terugkoppeling tijdens het leren) Assess Performance (evaluatie) Enhance retention and transfer to other contexts (gebruiken)
7
GAMES ALS MOTIVATOR Gamification gebruiken om: Te motiveren Te voldoen aan de 9 stappen van instructie (9 events Gagné) Vb. Present the stimulus => visualisatie van omgeving Vb. Elicit performance => een spel vereist actieve deelname Vb. Gain attention => pakkend intro filmpje
8
OVER MOOD CITY Preventie geweld in relaties van jongeren. Evidence-based Positieve aanpak: Hoe gezonde relaties opbouwen en onderhouden? Pakket: The Fourth R curriculum (Centre for Prevention Science at the University of Western Ontario, Canada)
11
Rol van de leerkracht Administrator & Coach Tempo en inhoud bepalen Opvolgen vooruitgang & resultaten Starten en modereren van groepsgesprekken volgens de resultaten
12
MeToDi Methodological Toolkit voor uitgevers en ontwikkelaars van Digitale leermaterialen. Het Instituut voor Mediastudies (KULeuven) en [ed+ict] (UCLL) TETRA-project (september 2015- augustus 2017) Oproep: Game bedrijven en ontwikkelaars van digitale leermiddelen ANDY.VELTJEN@UCLL.BE
13
VRAGEN?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.