De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DYNAMIC IDENTITY. Film taal grammatica elementen Introductie op het onderwerp SHOT SIZES – KADERS.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DYNAMIC IDENTITY. Film taal grammatica elementen Introductie op het onderwerp SHOT SIZES – KADERS."— Transcript van de presentatie:

1 DYNAMIC IDENTITY

2 Film taal grammatica elementen Introductie op het onderwerp SHOT SIZES – KADERS

3 SHOT SIZES KADER

4 KADERS? BESLISSINGEN? WAT KUNNEN WE ZIEN? WAT BETEKENT HET?

5 COMPOSITIE – IN HET KADER Je dient te beslissen of het KADR een centraal punt dient te hebben [een persoon of objekt], symmetrisch of asymmetrisch moet zijn, harmonisch of niet harmonisch. De aanwezigheid van elk element in het kader moet gerechtvaardigd te worden.

6 Extra long shot: Toont de volledige topografie van het landschap waarbinnen de actie plaats vindt; menselijk figuren zijn klein en slecht zichtbaar en mengen zich met de achtergrond; gebruikt voor een algemene beschrijving van een plaats of om een nieuwe ruimte te beschrijven.

7 Long shot: Een volledige aanblik van de plaats van actie; de menselijke figuur is zichtbaar; de ruimte is goed zichtbaar; gebruikt om de relatie tussen de acteurs en de omgeving te tonen of om algemene informatie over de plaats van actie te tonen.

8 Full shot: Is een uitsnede van een extra long shot; we kunnen het volledige figuur van de acteur zijn; we kunnen slechts een deel van de omliggende ruimte zien; erg populaire in stomme films.

9 American shot: Toont een deel van het full shot; de menselijke figuur wordt getoond vanaf de knieën omhoog en domineert in het kader; meestal gebruikt in scenes met een dialoog.

10 Medium shot: Toont de menselijke figuur vanaf het middel omhoog; de acteur domineert het kader; we kunnen meer expressie op het gezicht zien dan in een american shot.

11 Medium close-up: we zien de buste van de menselijke figuur, we kunnen de gezichtsuitdrukkingen van de acteurs zien, diens gebaren en emoties; de achtergrond is niet zo belangrijk en is vrijwel niet zichtbaar.

12 Portrait/Close-up: Het hoofd van de acteur (of een ander objekt) vult het kader bijna volledig; het maakt nauwkeurige observatie van details en gezichtsuitdrukkingen zichtbaar..

13 Big close-up: Is een erg nauwkeurige vorm om dichterbij een acteur of objekt te komen; het beeld wordt gevuld met een lichaamsdetail of detail van een object; het kader trekt de aandacht; het is bedoeld om het niveau van emotionele spanning te verhogen.

14 In welk kader zou jij je als jezelf voelen?


Download ppt "DYNAMIC IDENTITY. Film taal grammatica elementen Introductie op het onderwerp SHOT SIZES – KADERS."

Verwante presentaties


Ads door Google