Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Van actie naar interactie
Interne communicatie Van actie naar interactie
2
Inhoudstafel Inleiding Doelstelling van de interne communicatie
Voorwaarden 3 pijlers Teamwerk Besluit
3
Inleiding Interne communicatie = zeer belangrijk!
Sterke verandering: digitaal (Wikipedia,…) iedereen heeft een stem Binnen bedrijven: meer nood aan interactie
4
Doelstellingen Nieuwe ideeën Betere samenwerking Snelle verandering
5
Voorwaarden Luisterbereidheid Vertrouwen Creativiteit
Constante objectiviteit interne communicatie goede werking van de organisatie
6
3 pijlers Mediamix Lijncommunicatie Informele communicatie
Personeelsbladen Internet Nieuwsbrieven Vergaderingen Persoonlijke contacten Informatiesessies Teambuildings Sportdagen Culturele activiteiten
7
3 pijlers Lijncommunicatie
= communicatie tussen topmanagement, middenkader & medewerker. Doel Beleid (opgelegd door management) overbrengen naar medewerkers Motiveren medewerkers om dit beleid te volgen
8
Teamwerk Wisselwerking tussen ≠ ondersteunende diensten
≠ partijen op elkaar inspelen Hoe groter de verstandhouding vd ≠ partijen Hoe groter de kans op succes
9
Besluit Bedrijven opstellen communicatieplan
strategische doelstellingen doel = verbeteren interne communicatie Succes = hangt af van de mogelijkheden Gestructureerd beeld vd doelgroepen = noodzakelijk
10
Bron 0Vision%20interne%20NL_tcm pdf
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.