Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Bounce rate verlagen: is SEO de oplossing? Vragen? @VeBenelux
2
www.veinteractive.com In deze presentatie zal de focus liggen op de relevantie van landingpagina’s en de bouncerates!
3
Nu eerst! Hoe verlaag je de bounce rate van jouw webshop: Voldoe aan verwachtingen die je schept in de Google Adwords ; Toon duidelijke call-to-action; Verkort de laadtijd van je pagina; Zorg voor een hoge gebruiksvriendelijkheid; Test je aannames met A/B-tests.
4
www.veinteractive.com Client | Date | Project En nu.. Wat wordt er bedoeld met relevante landingspagina’s A. Hoe het wel moet!
5
www.veinteractive.com B. Hoe het niet moet! Webshop A. komt goed uit de test, omdat bij het invullen van rode pumps in Google een overzicht pagina van rode pumps de landingspagina is!
6
Niet overtuigd? E en ander voorbeeld! Een ander voorbeeld: Zoektermen: Lacie harde schijf 1 TB Resultaat, waar ik via Google op terecht kwam, zoals het niet moet want dit is een harde schijf van 1 TB:
7
Hoe het wel moet ! De volgende screenshot toont hoe het wel moet. Echter was dit niet de landingspagina, maar kreeg ik dit overzicht door zelf een filter te creëren. In plaats van slechts één schijf weer te geven, wil ik zoals in dit voorbeeld alle Lacie schijven van 1TB zien.
8
Tijd voor harde cijfers! Om meer data te vergaren ging ik op verder onderzoek uit met de volgende vraag in mijn achterhoofd: hebben de hoge investeringen in SEO wel het gewenste resultaat? Nogmaals, dit resultaat, moet dus zijn een overzicht van het gezochte artikel. Hierbij keek ik naar drie branches: Fashion, Cosmetics en Elektronica. Allen ondergingen drie testen, in de tabel hieronder een voorbeeld:
9
Dit resulteerde in de volgende cijfers!
10
Nog een beter beeld… Om nog een beter beeld te krijgen van dit probleem, keek ik vervolgens naar een van de grootste e-commerce spelers van Nederland: Coolblue (#5 in Twinkle top 100). In hoeverre geeft Coolblue relevante landingspagina’s? Hierbij zocht ik met twee en drie zoektermen, beide tien verschillende opdrachten. Bij twee zoektermen werd er in 90% van de gevallen het correcte overzicht gegeven. Dit is niet verassend wanneer ik bijvoorbeeld zoek op ‘Philips stofzuiger’. Maar wanneer er een term wordt toegevoegd, daalt dit percentage naar 30%.
11
En dan, de conclusie Als het zelfs een grote speler als Coolblue niet lukt om met drie zoektermen een relevante landingspagina te tonen, is SEO dan wel de oplossing hiervoor? Vanuit het perspectief van de webshops is ook duidelijk dat hier een antwoord op moet komen. Als dit op te lossen is, dan zal de bounce rate drastisch verlaagd kunnen worden en conversiepercentages stijgen. Naast dat SEO meerdere zoekwoorden niet kan verwerken, is er nog een probleem. Op het moment dat webshops een wisselend assortiment hebben, is het of duur of praktisch onmogelijk om dit via SEO te kunnen inregelen.
12
@VeBenelux ? info@nl.veinteractive.com Meer info? www.veinteractive.com/nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.