De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Naam: Florian van Rijsbergen Groep: 8 Reis Noorwegen 27 mei-31mei 2015

Verwante presentaties

Presentatie over: "Naam: Florian van Rijsbergen Groep: 8 Reis Noorwegen 27 mei-31mei 2015"— Transcript van de presentatie:

1 Naam: Florian van Rijsbergen Groep: 8 Reis Noorwegen 27 mei-31mei 2015
NORGE Naam: Florian van Rijsbergen Groep: 8 Reis Noorwegen 27 mei-31mei 2015

2 HET VERTREK VANAF SCHIPHOL
Na school werden we door onze ouders naar Schiphol gebracht. Daar namen we afscheid want om uur vertrok het vliegtuig Na een goede vlucht waren we om uur in Oslo Vanaf daar gingen we naar school waar onze gastouders op ons wachtten HET VERTREK VANAF SCHIPHOL

3 ONS MOOIE HUIS

4 Naar school We zijn twee dagen naar school geweest
We moesten ons voorstellen d.m.v. een PowerPoint en vertellen over onze school Zij deden dat ook We zaten de hele dag in soort theater m.u.v. de lunch en buiten spelen Vrijdag hebben we een Engelse film gekeken en we hadden ook een soort sportdag op vrijdag

5 end of the world Met ons gastgezin zijn we na school op dag 1 naar End of the world geweest. Ligt bij Skaggerak Niet echt einde van de wereld maar je kunt zo ver kijken dat het zo lijkt Er is veel water toerisme in zomer Mensen uit Oslo hebben daar vaak vakantiehuisjes. Oudste vuurtoren wordt nog steeds gebruikt.

6 hoydepark Op dag twee na school zijn we naar Hoydepark geweest
We gingen daar BBQ-en op strand, berg beklimmen, wandelen en naar een Ferrari show die daar toevallig was

7 WEEKEND In het weekend was je helemaal bij het gezin
Martin, ons vriendje, was jarig op zaterdag. We zijn toen naar een museum geweest, Vikingmuseum, naar Tonsberg, om cadeautjes voor thuis te kopen en met het verjaardagfeestje zijn we gaan bowlen met vriendjes en kennissen van ons gezin. In de avond hebben we spelletjes gespeeld. Wij leerden de kinderen het kaartspel “pesten” en zij ons een ander spel. Uiteraard was er taart.

8 Zondag Dit was onze laatste dag, om 15.30 uur gingen we weg.
In de ochtend zijn we nog naar de kust geweest want nu scheen de zon. Daarna zijn we een rit gaan maken op een mountainbike, hebben we ijs gegeten en tot slot ook nog op krab gaan vissen met een touwtje en een garnaal.

9 Uiteindelijk moesten we dan toch vertrekken, takk for alt ina, martin og kevin.

10 Onderwijs/school Margrietschool Lindhoyskole Vanaf 4 jaar tot 12 jaar
1 gebouw Eten, nu nog, soms thuis Twee kleine, betonnen speelpleintjes Lopen op schoenen in school Schoolrapporten Vanaf 6 tot 16 jaar 3 gebouwen Eten op school Grote schoolpleinen met sportvelden Lopen in school op slofjes of sokken 2 maal per jaar een gesprekje Onderwijs/school

11 Opvallend Wat meteen opvalt is de ruimte, het vele groen, de bergen, het water, de rust en de vele houten huizen. Ook thuis wordt altijd er op sloffen gelopen. De brievenbussen die op de hoek van de straat hangen voor iedereen Geen deuren en fietsen op slot Echt vriendelijke mensen en niet zo gehaast

12 Det var fantastisk !!!

Download ppt "Naam: Florian van Rijsbergen Groep: 8 Reis Noorwegen 27 mei-31mei 2015"