Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonathan Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Cross Media
2
Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober 5e en 6e uur.
3
Beoordeling Cross Media strategie 50%, Cross Media Design 50% Cross Media strategie –Cross Media plan 50% –Cross Media presentatie 20% –Cross Media tentamen 30%
4
Terugblik Verschuiving medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep, doelstelling, strategie
5
3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen
6
Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaakt van een overkoepelende boodschap.
7
Doelgroep (Wie?) Doelstelling (Wat?) Strategie (hoe) Vandaag Marketingcommunicatie- instrumenten
8
Reclame PR en voorlichting Sponsoring Promoties Direct marketingcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen en tentoonstelling Guerilla marketing Social media
9
Reclame Reclame: Wordt gebruikt voor het versterken van een merk Gebruik van massamedia
10
Reclame Actiereclame:beïnvloeden koopgedrag. Promotie (actie) wordt gecommuniceerd. Themareclame: beïnvloeden van kennis en attitude van de doelgroep. Hoge frequentie uitingen.
11
Beleveniscommunicatie Door een merk geënsceneerde, belevenisgeörienteerde gebeurtenissen die de consument op eigen initiatief kan ondergaan.
12
Beleveniscommunicatie
13
Public Relations bevorderen wederzijds begrip tussen een onderneming en haar doelgroep. M.a.w. Relatie met doelgroep
14
online PR Vaak éénzijdige en ongevraagde communicatie. Veel organisaties proberen aandacht van de bezoeker te trekken Zodra iemand dat doet moet je zorgen dat je klaar staat om diensten te verlenen, een conversatie aan te gaan, te reageren op een vraag. Mensen worden gebombardeerd met informatie en reclame.
15
Dus niet!
16
Maarrrrrrrrr!
20
Voorbeeld Iklas
22
Sponsoring Sponsor levert geld, goederen, diensten en know-how. In ruil daarvoor werkt de gesponsorde mee aan de doelstellingen van de gebruiker. Doelstelling –Vergroten merkbekendheid –Versterken merkimago
23
Promotie Het behalen van extra omzet gedurende de actieperiode –Mc Donalds glas www.bananas.nlwww.bananas.nl (alles over promotie-acties)
24
Directmarketingcommunicatie Marketing gericht op verkrijgen en onderhouden van een duurzame relatie tussen aanbieder en afnemer
25
Direct marketingcommunicatie Is alleen effectief als de aanbieder informatie heeft over de naam en het adres van potentiële afnemers.
26
DM Inzet tal van media: Mail H-A-H Folders Antwoordkaarten TV Internet (www.ah.nl)www.ah.nl
27
Persoonlijke verkoop Persoonlijk en interactief contact tussen verkoper en koper. Altijd sprake van tweerichtingsverkeer
28
Guerilla communicatie Strategisch doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de doelgroep sympathie en een wauw- effect opwekt voor een merk, dienst, of product.
31
Viral Marketing marketingtechniek die poogt om bestaande sociale netwerken te exploiteren om zo de bekendheid van het merk te vergroten op een wijze die te vergelijken is met een virale epidemie.marketingtechniek viraleepidemie mond-tot-mondreclame die versterkt wordt door het internet, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.’mond-tot-mondreclame internet
32
http://www.youtube.com/watch?v=X9lhaoaL4SY
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.