Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHelena Brabander Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Proposal for the new ACARE [ bron: presentatie EC 7 juni 2011]
2
ACARE Current Implementation Group (IG) (follow-up of the implementation of the SRA) Communication Group (CG) Member States Group (MSG) Infrastructures Group (currently dormant) Human Resources Group (HRG) Strategy Review Group (SRG) Environmental Group International Cooperation Intermodality Long Term ATM Permanent Groups Temporary Groups Integration Team (IT) (incl. Support Group) PLENARY (Secretariat)
4
Composition of the ACARE new General Assembly +2 SME/ISE/MRO
5
Status ACARE new ACARE blijft als “merknaam” bestaan. ACARE staat nu voor Advisory Council for Aviation Research and innovation in Europe Op Le Bourget is op 21 juni ACARE new gelanceerd door de EU Commissaris voor Transport De GA is daar voor de eerste maal bijeengekomen Grote belangstelling van ongeveer 100 deelnemers GA heeft ingestemd met de Terms of Reference van ACARE new en de opdracht gegeven een SRIA op te stellen in lijn met Flightpath 2050 Idee is deze SRIA op Farnborough 2012 (of de ILA 2012) te presenteren In November 2011 is de volgende GA gepland
6
Vertegenwoordigers met NL achtergrond in ACARE new General Assembly Michel Peters – directeur NLR, namens EREA Pieter Elbers – COO KLM ??? – Schiphol Group (tbc) Wim Pasteuning – Fokker Technologies (via ASD, tbc) ???– NL overheid Opmerking: - Op dit moment zijn dit kandidaten, die nog niet formeel zijn benoemd
7
Werkgroepen & Stuurgroep
8
Issues / Hoe verder Transitie van Acare oud naar Acare nieuw IT vergadering 30/6 heeft de huidige ACARE werkgroepen opgedragen een overdrachtsdocument op te stellen » Resultaten / documenten uit het verleden » Aanbevelingen naar de toekomst / open acties » Lijst betrokkenen Formele overdracht in november dit jaar ACARE oud draagt stukken dan over aan GA van ACARE new 12 juli as vergadert nieuwe stuurgroep Kickoff van de werkgroepen fase Rol voor SG leden om kandidaten aan te dragen??
9
Issues / Hoe verder Nederlandse deelname in de werkgroepen Verzoek voor deelnemers loopt naar verwachting ook via de Associaties (ASD, IATA, ACI...) en wellicht de lidstaten Een Nederlandse coordinatie groep lijkt een noodzaak 11 juli as vergadering van NL-betrokkenen in GA en SG Suggesties en vragen voorlopig via AgentschapNL – Luchtvaart (GKL)
10
Nieuw JTI
11
Achtergrond Initiatief van de directeur van Clean Sky Commissie (DG Move / DG RTDI), Industrie, Onderzoeksinstellingen, lidstaten betrokken Idee is verder te bouwen op resultaten van Clean Sky en evaluatie 2010 Bedoeling is advies te geven aan Commissie om nieuw JTI onder CSF / Horizons 2020 te starten Nog veel discussie over inhoud, aanpak enz. Onderwerp waarover wordt gesproken is Aircraft and their interaction with the global ATS to maximize the operational efficiency to the benefit of passenger, environment and competitiveness
12
Status Kritiekpunten Onvoldoende aansluiting bij politieke realiteit Transport / Operationele aspect ontbreekt Teveel doorzetten van Clean Sky 1 Relatie met FP2050 beperkt Alternatief is een JTI dat de voorlopige structuur van het CSF volgt en bestaat uit drie pilaren Air Transport to the benefit of pax & environment [societal challenges] Aircraft and its interaction with ATS [competitiveness] Frontier research to the benefit of society NL visie?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.