Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJosephus Timmermans Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo
2
Introductie
3
Idee omzetten in paper prototypes (1)
5
Paper prototypes – think-aloud Iteratie 1Iteratie 2 Eerste menu verwijderd (toekennen standaard gebruikersnaam “Player 1”) “Settings” uitgebreid “Pauzeren” en het zien v.d. huidige score toegevoegd
6
Paper prototypes – think-aloud Iteratie 2Iteratie 3 Andermaal startscherm en menu’s aangepast Weinig aanpassingen aan spelscherm: score op andere plaats en het woord “score” er voor gezet
7
Paper prototyping – minimal viable
8
Idee omzetten in paper prototypes Samengevat: Verscheidene pogingen Onnodige discussies minimal viable product Maar wel belangrijke dingen geleerd o Snelheid paper prototyping o “Vergeten” features: pauzeren, score tonen
9
Eerste digitaal prototype (minimal viable)
10
Overzicht evaluaties Evaluatie 1Evaluatie 2Evaluatie 3Evaluatie 4Evaluatie 5 DoelSpel duidelijk en leuk CriteriaLearnability en satisfaction MethodeThink-aloud Expert review Vragenlijst BesluitDoel, besturing, gedrag blokken onduidelij k
11
Evaluatie iteratie 1 Doel: is het spelconcept duidelijk en leuk? Besluit: o Doel, besturing, gedrag blokken onduidelijk o Ontbreken van enkele features: pauzeren, highscore
12
Verandering digitaal prototype Iteratie 1Iteratie 2 Lay-out blokken aangepast Pauzeren mogelijk Highscore zichtbaar Tekst toegevoegd die het doel v.h. spel duidelijker moet maken Uitleg besturing weggehaald (irrelevant tablet) Scoreberekening, nieuwe blokvormen, verhoogde snelheid
13
Iteratie 2
14
Evaluatie iteratie 2 Doel: is gedrag blokken duidelijk? hoe kunnen we doel en besturing duidelijk maken? zijn nieuwe features (pauzeren en highscore) OK? Besluit: o Nieuwe lay-out blokken is verbetering, maar animatie afschieten blokken zal gedrag veel meer verduidelijken o Tutorial nodig om doel en besturing te verduidelijken o Highlighting nodig v.d. rij waarop blok afgeschoten wordt o Nieuwe features nuttig
15
Verandering digitaal prototype Iteratie 2Iteratie 3 Animatie bij het afschieten van blokken Een actieve tutorial wanneer men voor het eerste speelt Highlighting van de rij waarop een blok afgeschoten zal worden
16
Iteratie 3
17
Evaluatie iteratie 3 Doel: zijn geïmplementeerde oplossingen duidelijk: o Doel spel? o Besturing? o Gedrag blokken? Besluit: o Tutorial maakt besturing en gedrag blokken duidelijk o Animatie maakt gedrag blokken duidelijk o Tutorial is echter onduidelijk en maakt doel van het spel ook onvoldoende duidelijk
18
Verandering digitaal prototype Iteratie 3Iteratie 4 Uitsluitend aanpassingen aan de tutorial: o Beschrijving doel spel op het begin v.d. tutorial o Vervangen van onduidelijke pijlen in de tutorial door handjes die de actie voordoen
19
Iteratie 4
20
Evaluatie iteratie 4 Doel: o Is de tutorial makkelijk te doorlopen (duidelijk)? o Is het doel van het spel duidelijk na het doorlopen van het spel? o 2 manieren van besturing testen (swipe vs tap-to-shoot) Besluit: o Tutorial duidelijk o Doel van het spel duidelijk o Swipe besturing werd duidelijk verkozen t.o.v. de huidige tap-to-shoot besturing
21
Verandering digitaal prototype Iteratie 4Iteratie 5 Er waren geen aanpassingen die zich opdringden na de laatste evaluatie uitbreiding ‘minimal viable product’ o Door toevoegen van geluidseffecten
22
Iteratie 5
23
Evaluatie iteratie 5 Doel: o Toegevoegde geluidseffecten beoordelen o Spel evalueren op specifieke “Game Criteria” o Nieuwe inzichten verwerven over goede/zwakke punten en aanpassingen die gebruikers wensen Besluit: o Geluidseffecten OK o Goede aspecten v.h. spel: simplicity en verslavend o Punten van verbetering: ‘juice it up’, wegwerken ‘bug’
24
Release in the Wild Doel: o Statistieken verzamelen o Nieuwe inzichten verwerven over aanpassingen die gebruikers wensen Besluit: o Punten van verbetering: ‘juice it up’, wegwerken ‘bug’ o Zie volgende slides
25
Release in the Wild (Google Analytics) Basisstatistieken SessionsUsersPageviewsAverage Session Time 51131495400:02:50 Device Catagory DesktopMobileTablet 75.93%14.87%9.20% 55,4% 44,6%
26
Release in the Wild (logs) Aantal Scores930 Minimum Score0 Maximum Score336 Gemiddelde Score33 Aantal Scores549 Minimum Score6 Maximum Score336 Gemiddelde Score57 Met 0-scores: Zonder 0-scores:
27
SUS Questionnaires
28
(Release in the Wild)
29
De ultieme test: the mother test …
30
Conclusie Minimal viable product was goed Extra features toegevoegd SUS (op tablet) werd steeds beter Release in the Wild kon beter aangepakt worden ‘Juice up’ Release in app stores om bereik op tablet te vergroten
31
Vragen? Opmerkingen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.