De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WELKOM Sales Management Association. PROGRAMMA 1. Historie en Cijfers Europrovyl 2.Verschillende Marktsegmenten/Doelgroepen 3.Afgelopen 5 jaar: “CRISIS!”

Verwante presentaties


Presentatie over: "WELKOM Sales Management Association. PROGRAMMA 1. Historie en Cijfers Europrovyl 2.Verschillende Marktsegmenten/Doelgroepen 3.Afgelopen 5 jaar: “CRISIS!”"— Transcript van de presentatie:

1 WELKOM Sales Management Association

2 PROGRAMMA 1. Historie en Cijfers Europrovyl 2.Verschillende Marktsegmenten/Doelgroepen 3.Afgelopen 5 jaar: “CRISIS!” 4.Sales voorheen 5.Sales nu 6. Leefregels Sales 7.Toekomst De innovatieve trendsetter in kozijnen

3 HISTORIE EUROPROVYL 1970:Oprichting door Haitsma Beton 1988: Innovatie verdiept profielsysteem 1998:Innovatie Authentiek kozijn 2000:Overname Doorwin Groep 2000:Innovatie Eurospeed concept 2006:Innovatie CLK kozijn 2011:Introductie LEAN/BIM (Procesinnovatie) De innovatieve trendsetter in kozijnen

4 CIJFERS EUROPROVYL Aantal werknemers:Ca. 100 Omzet 2014:Ca. 20 miljoen Productie:ca. 9000 m1 profiel per week ca. 750 kozijnen per week De innovatieve trendsetter in kozijnen

5 MARKTSEGMENTEN/DOELGROEPEN PARMA -ZZP-ers / Klusbedrijven -Dealers -Montagebedrijven -Bouwmaterialenhandels -Aannemers De innovatieve trendsetter in kozijnen PROJECTEN -Aannemers -Woningbouwverenigingen -Projectontwikkelaars -Architecten -Adviesbedrijven (Bouwfysische bureaus)

6 MARKTSEGMENTEN/DOELGROEPEN De innovatieve trendsetter in kozijnen EUROPROVYL BOUWMAT. HANDEL AANNEMER ZZP-er/KLUS PARTICULIERE EINDGEBRUIKER DEALER

7 MARKTSEGMENTEN/DOELGROEPEN De innovatieve trendsetter in kozijnen EUROPROVYL AANNEMER WONINGCORPORATIE PARTICULIERE EINDGEBRUIKER PROJECTONTW.

8 ECONOMISCHE CRISIS Te laag bouwvolume / Overcapaciteit Enorme prijsdruk Veel faillisementen (debiteurenbeheer?) Verschuiving van de markt (Vestia): -Projectontwikkeling naar marktpartijen -Onderhoud/beheer naar marktpartijen De innovatieve trendsetter in kozijnen

9 SALES VOOR 2008 -Lobby bij voorschrijvende instanties -Woningbouwvereniging -Architect / Bestekschrijver -Productinnovatie (weinig Procesinnovatie) -Commerciele vaardigheden! (weinig technische kennis) De innovatieve trendsetter in kozijnen

10 WAAROM? De innovatieve trendsetter in kozijnen “Waarom veranderen??? We hebben geen tijd om veranderingen uit te voeren; “ Het is beter om harder te duwen!?!“

11 SALES NU ! -Lobby bij aannemers -Kennis/onderricht -Vertrouwen en transparantie! -Ketensamenwerking! -Klantgericht / Bruggen slaan! De innovatieve trendsetter in kozijnen

12 LEEFREGELS SALES De innovatieve trendsetter in kozijnen Als de klant jou niet begrijpt, ben je niet duidelijk geweest Een verkoper die denkt er alles aan gedaan te hebben, is vaak vergeten te luisteren! Vertel niet hoe goed je bent, maar laat zien hoe goed je bent Stel je kwetsbaar op Wees oprecht en wees jezelf

13 De innovatieve trendsetter in kozijnen


Download ppt "WELKOM Sales Management Association. PROGRAMMA 1. Historie en Cijfers Europrovyl 2.Verschillende Marktsegmenten/Doelgroepen 3.Afgelopen 5 jaar: “CRISIS!”"

Verwante presentaties


Ads door Google