Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMathilda Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde
2
Dit verhaal gaat NIET over:
3
Doel van trendonderzoek Analyseren van de omgeving van je bedrijf Inzicht in het gedrag van je klant (consumer insight) Nieuwe producten/diensten Nieuwe manieren voor marketingstrategie Andere bedrijfsvoering
4
Trend= een beweging, een ontwikkeling binnen een klein of groot tijdsgewricht in mentaliteit, gedrag, product
5
Tijd Impact in de samenleving TRENDSPOTTERS (COOLHUNTERS) €
6
Gartner hypecycle
7
Kennis van de markt Hoe ontwikkelt zich de maatschappij op Demografisch gebied Economisch gebied Sociaal cultureel gebied Technologisch gebied Ecologisch gebied Politiek gebied
8
trendniveaus Maatschappelijk niveau consumententrends markttrends consumententrends markttrends product markttrends product
9
trendniveaus globalisering De global village food Hang naar lokale, geborgenheid food product entertainmentwellness product huisinrichting entertainment
10
Relevante trends voor ondernemers 1.De veranderende consument: consumer wordt prosumer/cosumer. 2. De beleveniseconomie gaat door, de vraag naar authenticiteit en transparantie. 3.Generation G: giving is the new taking, sharing is the new giving 4. technologie: Augmented Reality en Location Based Services
11
1. DE PROSUMER 31-3-201511
12
PRO ACTIEVE CONSUMENT 31-3-201512
13
31-3-201513 Voorkeuren aziaten voor recensies, 2009
14
31-3-201514 Power of social media, dialoog!!
15
24/7/365 Instant gratification
16
31-3-201516 CUSTOMIZING
17
31-3-201517 PRODUCENT EN CONSUMENT
18
31-3-201518 CO CREATION
19
Vraag naar authenticiteit “tell it like it is”
20
2. Experience economy Pine en Gilmore: voeg belevenis toe aan je product/dienst
23
Limited editions Pop up stores
24
3. THE BETTER WORLD 31-3-201524
26
31-3-201526
27
31-3-201527
28
Random Acts of Kindness
29
4. Blended reality
30
Augmented reality
31
31-3-201531
32
Location based services
34
Blended: 31-3-201534
42
Trends vertalen De trend toepassen op jouw branche: Wat zou deze trend voor mijn bedrijf kunnen betekenen? Wat voor product zou ik daaruit kunnen halen? Hoe zou ik mijn marketingstrategie daarop aanpassen?
43
Een heleboel sites www.trendwatching.com www.extendlimits.nl www.erwinvanlun.com www.scienceofthetime.com www.springwise.com www.trendslator.nl www.dutchcowboys.nl www.frankwatching.com
44
Gewoon cool om te zien http://inspire.2ia.pl/ (inspire me now)http://inspire.2ia.pl/ http://www.thecoolcollector.blogspot.com/ www.thecoolhunter.net www.likecool.com
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.