De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde."— Transcript van de presentatie:

1 Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde

2 Dit verhaal gaat NIET over:

3 Doel van trendonderzoek Analyseren van de omgeving van je bedrijf Inzicht in het gedrag van je klant (consumer insight) Nieuwe producten/diensten Nieuwe manieren voor marketingstrategie Andere bedrijfsvoering

4 Trend= een beweging, een ontwikkeling binnen een klein of groot tijdsgewricht in mentaliteit, gedrag, product

5 Tijd Impact in de samenleving TRENDSPOTTERS (COOLHUNTERS) €

6 Gartner hypecycle

7 Kennis van de markt Hoe ontwikkelt zich de maatschappij op Demografisch gebied Economisch gebied Sociaal cultureel gebied Technologisch gebied Ecologisch gebied Politiek gebied

8 trendniveaus Maatschappelijk niveau consumententrends markttrends consumententrends markttrends product markttrends product

9 trendniveaus globalisering De global village food Hang naar lokale, geborgenheid food product entertainmentwellness product huisinrichting entertainment

10 Relevante trends voor ondernemers 1.De veranderende consument: consumer wordt prosumer/cosumer. 2. De beleveniseconomie gaat door, de vraag naar authenticiteit en transparantie. 3.Generation G: giving is the new taking, sharing is the new giving 4. technologie: Augmented Reality en Location Based Services

11 1. DE PROSUMER 31-3-201511

12 PRO ACTIEVE CONSUMENT 31-3-201512

13 31-3-201513 Voorkeuren aziaten voor recensies, 2009

14 31-3-201514 Power of social media, dialoog!!

15 24/7/365 Instant gratification

16 31-3-201516 CUSTOMIZING

17 31-3-201517 PRODUCENT EN CONSUMENT

18 31-3-201518 CO CREATION

19 Vraag naar authenticiteit “tell it like it is”

20 2. Experience economy Pine en Gilmore: voeg belevenis toe aan je product/dienst

21

22

23 Limited editions Pop up stores

24 3. THE BETTER WORLD 31-3-201524

25

26 31-3-201526

27 31-3-201527

28 Random Acts of Kindness

29 4. Blended reality

30 Augmented reality

31 31-3-201531

32 Location based services

33

34 Blended: 31-3-201534

35

36

37

38

39

40

41

42 Trends vertalen De trend toepassen op jouw branche: Wat zou deze trend voor mijn bedrijf kunnen betekenen? Wat voor product zou ik daaruit kunnen halen? Hoe zou ik mijn marketingstrategie daarop aanpassen?

43 Een heleboel sites www.trendwatching.com www.extendlimits.nl www.erwinvanlun.com www.scienceofthetime.com www.springwise.com www.trendslator.nl www.dutchcowboys.nl www.frankwatching.com

44 Gewoon cool om te zien http://inspire.2ia.pl/ (inspire me now)http://inspire.2ia.pl/ http://www.thecoolcollector.blogspot.com/ www.thecoolhunter.net www.likecool.com


Download ppt "Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde."

Verwante presentaties


Ads door Google