Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Interculturele Communicatie
0mgaan met diversiteit Vorming Interculturele Communicatie in de dienstverlening Acsim bvba Ghislain Verstraete
3
Reducties Propageren van etnische lezing Negatie van diversiteit
Cultuur als homogene en a-historische realiteit Negatie van interactie Eenzijdige associatie met problemen
4
DIVERSITEIT INDIVIDUEN In Tussen GROEPEN GEMEENSCHAPPEN CONTEXTEN
5
Processen Niveaus Personaliteit Individuen Socialiteit Groepen
Culturaliteit Individuen Groepen Gemeenschappen
6
Kruispuntdenken VROUW GROOTSTAD KINDERLAST ECONOMISCH ACTIEF
7
SITUERING van het INTERCULTURALISERINGSPROCES INDIVIDU interculturele competentie ORGANISATIE BELEID Interculturalisering diversiteitsbeleid
8
Professionele Interculturele competenties
generieke competenties beroepseigen competenties
9
Generieke competenties
Breed observeren en contextgericht werken Empatisch en reflexief interageren Flexibiliteit Communicatieve vaardigheden (code switchen) Competenties benoemen en erkennen Samen projecten maken
10
Ruimte voor diversiteit
RUIMTE VOOR NEGOTIATIE (2) MINIMALE BASISAFSPRAKEN (1) Minimale basisafspraken zijn afspraken waarover niet permanent en individueel kan genegotieerd worden. (2) Contextgebonden en individueel kan genegotieerd worden over afspraken die niet tot minimale basis behoren. Ruimte voor diversiteit
11
Sociale relaties en de stad
Duurzame relaties Vluchtige relaties Heterogeen Homogeen Bonding Bridging ingang (Naar Ruth Soenen)
12
‘DECENTE’ samenleving (Naar Margalit)
Geen institutionele vernedering Burgers maximaal vrij en respectvol laten leven Burgers nemen eigen leven in handen (recht) Permanente en kwalitatieve aandacht om structurele en langdurige vernedering te vermijden (preventie) te remediëren (curatie) te bestrijden (politieke actie)
13
acsim bvba Harmoniestraat 43 B Menen 0478 /
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.