Download de presentatie
GepubliceerdAnnelies Mulder Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Toekomstbestendige winkelgebieden in 6 lessen
Bijeenkomst Beter en Concreter, Zaandam, 15 januari 2015 Hans-Hugo Smit MSc MCD, Platform31
2
Kennis maken, duiden en verspreiden
3
Kennis maken, duiden & verspreiden
4
Platform31 & Winkelgebieden
Retailagenda (Hamit Karakus) Analyse Binnenstadsvisies G32 Experiment ‘Aangename Aanloopstraten’ Experiment ‘Regelloze Winkelgebieden’
5
Idee uit nationale ‘Winkeltop’
Winkeliers , G32, beleggers, provincies, ontwikkelaars, Ministerie EZ, etc., etc.
6
Winkelgebieden dóen ertoe!
Zeer publieke plaatsen In het hart van een gemeenschap Gaan mensen aan het hart Hoog op politieke agenda G32 enquete: 75% van ambtenaren ‘vitale binnenstad’ in top 3 van gemeentelijke urgentie
7
Les 1 Stuur op aantrekkelijke winkelgebieden … …en niet op bestrijden van leegstand.
8
Vroeger: vastgoedontwikkeling
Grond-exploitatie Bouw/ Ontwikkeling Beheer Gebruik Vastgoedontwikkelingsproces
9
Nu: Waardecreatie Vastgoedontwikkelingsproces Waardecreatie
Grond-exploitatie Bouw/ Ontwikkeling Beheer Gebruik Vastgoedontwikkelingsproces Waardecreatie
10
Winkelleegstand
11
Aantrekkelijke winkelgebieden
Winkelleegstand Aantrekkelijke winkelgebieden
14
Les 2 Ga uit van aantrekkelijkheid in de optiek van de consument
15
Segmentatie
16
Kwali - tijd
17
Smart & Connected
18
There is no Planet B Volhoudbaar
19
Vertaalslag toekomstbestendige winkelgebieden
20
Brand Stores (& Beleving & Pop up)
22
Dienstverlening
23
Bricks & Clicks
24
Thuisafgehaald.nl
25
Kiala
26
Click & Collect
27
Fulfillment Centra & “Darkstores”
28
Winkelgebied van de toekomst
“Kennis van de rollen en belangen van partijen in winkelgebieden en hoe die op elkaar inwerken zijn belangrijke bouwstenen om tot een effectieve gebiedsgerichte samenwerking te komen.”
29
Les 3: Zorg voor een actuele Publiek én Privaat gedragen, visie op detailhandel én binnenstad… Les 4: … die is afgestemd op regionaal niveau.
30
Winkelgebied van de toekomst
31
Les 5: …kies & neem afscheid van perspectief-arme gebieden Les 6: zoek “lerend” naar de juiste middelenmix…
32
De 6 lessen Regionale schaalniveau leidend (niet lokale)
Voorkomen leegstand ≠ aantrekkelijke winkelgebieden maken Stel aantrekkelijkheid voor consumenten voorop! Publiek-privaat gedeelde visie als kader voor instrumenten. Regionale schaalniveau leidend (niet lokale) Neem afscheid . Het kán niet meer overal Durf te experimenteren met instrumenten
33
hanshugo.smit@platform31.nl 06 - 10 15 67 08
Verder praten?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.