Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlbert Brabander Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN
2
SAMENVATTING Factsheet Storyboard Bewijslast Bevindingen
3
FACTSHEET Doelgroep Mediaontwikkeling Veranderingen waarden en normen door ontwikkeling Oude waarden en normen publiekdoelgroep (van de ontwikkeling) Botsing oude en nieuwe waarden en normen Zichtbaar maken van de botsing
5
DOELGROEP Jongeren van 15-25 jaar die veel gebruik maken van sociale media in de omgeving van Amsterdam
6
MEDIAONTWIKKELING Er is steeds minder privacy in onze samenleving. Dingen die je online ergens neerzet kunnen ook invloed hebben op je offline leven.
7
VERANDERINGEN WAARDEN EN NORMEN DOOR ONTWIKKELING Waarden: Mensen vinden het belangrijk dat iedereen op de hoogte is van hun leven en zullen veel van hun leven online posten. Mensen vinden aandacht erg belangrijk op elke mogelijke manier en willen gehoord worden Normen: Cookiewetgeving aangesterkt Scholen verbieden het om gebruik te maken van social media binnen school
8
OUDE WAARDEN EN NORMEN Waarden: Het is belangrijk om contact (een goed gesprek, niet enkel een like of comment) te behouden Mensen vonden het raar om je eigen naam online te gebruiken en alles was veel anoniemer Normen: Je houdt je aan de huisregels van een website Copyright
9
BOTSING OUDE EN NIEUWE WAARDEN EN NORMEN Persoonlijke informatie delen is nu normaal Wij voelen ons veiliger op het web, terwijl het web nu misschien wel gevaarlijker is Wij zien het web als een tweede huis en plaatsen er van alles op De gevaren online denken wij nu beter te kennen
10
ZICHTBAAR MAKEN VAN DE BOTSING Tweets verzamelen waarin staat dat mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam gaan op een bepaalde dag. Hiervan maken wij een groot moodboard en hiermee zullen wij rondlopen op deze locatie om mensen te laten zien dat iedereen jouw tweets kan zien.
11
STORYBOARD
12
STORYBOARD (VERVOLG)
14
BEWIJSLAST Een filmpje van onze actie op verschillende locaties in het centrum van Amsterdam
16
BEVINDINGEN Ouders met kinderen waren verrassend geïnteresseerd. Jongeren reageerden vooral grappend op de tweets en wezen naar het bord. Nauwelijks kwamen zij dichterbij. Een groot deel van de mensen glimlachten schuldig toen zij ons bord lazen. … Dan nu het filmpje!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.