Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJurgen Beckers Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
De mythe van het ‘Vrouwengevaar’
Een historiserende inventarisatie van (inter)nationaal onderzoek naar de relatie tussen feminisering en ‘jongensproblemen’ in het onderwijs Joyce Hardy – 1BaSWB
2
Feminisering > negatieve effecten problemen in onderwijs crisis in samenleving VS, Engeland, Nederland & Continentaal-Europese landen Start : 19de VS
3
MANNEN VROUWEN Liefhebbend Hoog moreel gehalte Lagere klasse, jongere kinderen Zomerperiodes Zachte aanpak Pedagogiek van moederliefde Oudere kinderen Intelectueel Winter Rolmodel voor jongere mannen
4
The women peril = vrouwengevaar Amerikaanse media
vrouwen missen intellectuele kwaliteiten die mannen nodig hebben om zich voor te bereiden op het leven in de moderne samenleving ° gefeminiseerde mannelijke identiteit
5
MIT- wetenschapper Rogers
1929 Massachusetts Institute of Technology Vervrouwelijking van het onderwijs en samenleving mensen niet meer in staat tot politiek en filosofisch denken
6
Motherteacher 1978, USA Feminisering
Identiteits- en gedragsproblematiek Falen van het Amerikaanse onderwijs ‘Pedagogiek van de moederliefde’
7
Anno 2014 Vrouwen Té veel discipline Les volgens het boekje EN moeite met lln die afwijken van gebaande pad Té veel/weinig discipline = slecht voor mannen
8
Wetenschappelijke testen
PRIMA-cohortonderzoek CITO-toets Wetenschappers Jungbluth Meijnen Meyer en Thompson McNeil Davis en Slobodian
9
Bronvermelding Levitin and Chananie Ethaugh en Harlow
Schell en Courtney Daniels, Creese, Hey, Leonard en Smith Childs en McKay Siongers Bronvermelding Timmerman, G., & Van Essen M. (2004). De mythe van het ‘vrouwengevaar’. Een historiserende inventarisatie van (inter)nationaal onderzoek naar de relatie tussen feminisering en ‘jongensproblemen’ in het onderwijs. Pedagogiek, 24(1),
10
VROUWENGEVAAR = MYTHE
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.