Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMark Maas Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
2
Mheenpark ………….. Hoe verder? Komend jaar De jaren daarna
3
m.socrative.com Room number: 816195 Join Room
4
Van belang …………………. Vanuit de overheid…. Nieuwe managementstructuur Profilering Gedachtegoed “De nieuwe school” 816195
5
In ieder geval ……..
6
Filmpje 3M-excursie http://www.youtube.com/watch?v=nq9TNWrv2Qk
7
Inspiratie-presentatie 30 – 45 min waarbij vooral veel praktische voorbeelden van ICT-gebruik in de klas getoond worden. O.a.: - Khanacademy - Mentimeter en Socrative - Mathtrain.tv - maken van screencasts - Lore.com (zelf digitaal lesmateriaal maken) - Skype education - digitaal voorkennis checken - Gamification
8
? Profilering
9
“De nieuwe school” Hoe is het begonnen? Nu: Projectgroep met opdracht schrijf eigentijds schoolconcept dat bruikbaar kan zijn voor bestaande scholen en/of toepasbaar is in een nieuwe school – voor VOG – 4 fasen Onderzoek, ontwerp, inrichting en uitvoering
10
Onderzoeksfase Waarom een nieuw concept? Onderwijskundige grondslagen Visie op onderwijs
11
Waarom? Twijfels over huidige resultaten Een veranderende samenleving vraagt ander onderwijs industriële tijdperk informatietijdperk (21st century skills) standaardisatie gepersonaliseerd onderwijs alle veranderingen tot nu hebben niet geleid tot andere manier van lesgeven
12
Eigentijds onderwijs Actieve leerlingen keuzes, zelf a.d. slag, op maat, zelfsturing en verantwoordelijkheid Realistische opdrachten Grote rol ICT Leren gericht op ontwikkeling i.p.v afrekenen Leren leren Samenwerkend leren Goede monitoring
13
De spagaat Nu straks (?) – Organisatie – Docenten – Management
14
Mee bezig (1) Evaluaties D-uren, 4MH, laptops Grote taken helder en smart (en verdeeld) Internationalisering: Club Europe 3 x duurzaam vacature: 2 ICT-coördinatoren
15
Mee bezig (2) Plan voor aansluiting op VVTO-E Positie VWO+ en gymnasium Nadenken over “Ondernemende stroom” Nieuwe OOP-organisatie
16
OOP: Uitgangspunten Minder versnippering Kwaliteitsslag Taken weg bij OP Ruimte creëren voor nieuwe taken
17
OOP: Meest opvallend Leerling-infopunt Telefoniste/receptioniste Activiteitencoördinator
18
Nog doen in 12/13 Kwaliteitsslag PTA onderbouw Kwaliteitsslag studieplanners (beide afhankelijk van nieuwe ELO) Kwaliteitsbeleid – Kwaliteitsmatrixen – Nwe opzet jaarplan – Inspectie-indicatoren (afhankelijk van traject SL) Scholingsplan
19
Onderwijs (1) Vakwerkplan Scholing (gedifferentieerd) via de bouwstenen Hoe ?? Verdieping via Academie OBIT ?? Didactisch coachen ?? Differentiatie Kennis Activerend Opbrengstgericht ICT Plezier Vertrouwen Betekenisvol Structuur Wederzijds lesbezoek Intervisie
20
Onderwijs (2) Proeftuin onderwijsvernieuwing in 2H
21
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.