Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLaura Molenaar Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki
2
Inleiding Ons project Kom op tegen kanker Stappenplan Uitvoering
Regelingen : verzekering, huur Prognose Conclusie
3
Ons project Mini-voetbaltornooi donderdag 7 mei 2015
Grasveld vooraan hoofdingang Thomas More Kempen Teams van 5 tot 8 spelers Kom op Tegen Kanker steunen Aanvullende catering: Frieten + Curryworsten Chips Cornetto Frisdranken
4
Kom op Tegen Kanker Samenwerking met Kom op Tegen Kanker via Thomas More Geel Promotiemateriaal
5
Stappenplan Beknopte financiële analyse
Wat is je aanbod en je klantenbestand? Product Choice Set SWOT Strategische Intenties USP
6
Voorbereiding Kostenberekening
7
Kostenberekening: Eten en drinken
8
Kostenberekening: Benodigdheden
9
Kostenberekening: Personeel
10
Wat is je aanbod? Mini voetbal met eet- en drankgelegenheid
1 Team : mensen ⇒ 16 teams bereiken Toeschouwers per team : 3 mensen Een match : 20 minuten Entertainment + een goed gevoel geven door een goed doel te steunen voetballiefhebbers & mensen die plezier willen maken Vrienden/koten/voetbalploegen/studenten/verenigingen ⇒ doelgroep Deelnemers & toeschouwers
11
Product Choice Set Tussenseizoen ⇒ weinig tot geen voetbal ⇒ vergroot de kans om deel te nemen Catering + deelname per persoon ⇒ goedkoop Reclame: Facebookpagina : aangemaakt - opstarten vanaf 2 maart Weebly 100 affiches → affiche aangemaakt - gegevens waar op te hangen verzameld → uiteindelijk zorgt dit voor mond-aan-mond reclame
12
Voorbeeld Facebookpagina
13
Voorbeeld Facebook Evenement
Evenement aan de pagina gekoppeld vrienden uitnodigen overzicht van aanwezigheden onmiddellijke statistieken
14
Weebly
15
Weebly: inschrijvingen
Snel en efficiënt Professioneel Overzichtelijk
16
Weebly: inschrijvingen
17
Affiche voorbeeld
18
T-shirts ontwerpen
19
SWOT: Sterktes en kansen
Sterkten publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger toernooi koppelen aan het goede doel VLK geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten Geen alcohol voor de studenten Kansen Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK meer bekendheid door VLK aan ons evenement veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei niet voldoende inschrijvingen: meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen Sterktes Campus vol studenten Koppelen aan Kom op Tegen Kanker Lagere prijs van catering aanbieden Kick Against Cancer Duidelijke naam Kansen Winst maken om te schenken Meer bekendheid door Kom op Tegen Kanker Toeschouwers die honger en dorst hebben terwijl ze voetbal kijken Enige voetbalevenement deze periode
20
SWOT: Bedreigingen en zwaktes
Sterkten publiekstrekker: Campus vol studenten = toeschouwers met honger toernooi koppelen aan het goede doel VLK geslaagde concurrentiestrategie door een lagere prijs (catering) Kick Against Cancer ; onze naam Zwakten Geen alcohol voor de studenten Kansen Veel winst maken om te kunnen schenken aan VLK meer bekendheid door VLK aan ons evenement veel toeschouwers die honger en dorst hebben, terwijl ze voetbal kijken enige voetbalevenement in deze periode Bedreigingen slechte weersomstandigheden: => oplossing een reserve datum op 13 mei niet voldoende inschrijvingen: meer reclame via Facebook, persoonlijk contact, ronselen op trainingen Zwakten Geen alcohol Bedreigingen Slechte weersomstandigheden plan B op 13 mei Niet voldoende inschrijvingen meer reclame persoonlijk contact ronselen op trainingen
21
Strategische Intenties
Wat willen we veranderen? Verleden Niet genoeg gekoppeld aan het goede doel Te groot aanbod aan eetmogelijkheden Niet seizoensgebonden nagedacht (warme soep in mei) Nu Koppelen aan Kom op Tegen Kanker + affiche/promomateriaal Beperken tot een aantal gerechten Ijs in de plaats van soep, warme zomerdag Wat moet er blijven? Kwaliteitsevenement Sociale media campagne Verkopen van goedkope snacks en drank
22
USP USP voor onze doelgroep/ potentiële klanten
enige studentengroep/vereniging die op 07/05/2015 een sportief evenement organiseren op en rond de campus van Thomas More Geel. = uniek evenement gebruik goede doel en inspelen op interesse motiveert om te kopen USP voor DAG/1, de (eventuele) kopers van ons project uitgewerkt plan, enkel kopen en toepassen lonen en kosten niet onbezoldigd, dan nog hoge winstverwachting zeer lage kosten, met hoge verwachte ROI
23
7 P’s: Product Organiseren van een voetbalevenement minitornooien
7 mei 2015 (13/05 = backup dag) 4 groepen opdelen in 4 teams team : 5 tot 8 deelnemers Ideale doel is 16 teams die zich inschrijven Winnaars van elke groep spelen de halve finale Een wedstrijd zal +/- 20 minuten duren Locatie is gratis Materialen voor de voetbal is kosteloos
24
7 P’s: Plaats Campus van Thomas More Geel
Grasveld vooraan aan de hoofdingang aangevraagd bij de facilitaire dienst grasveld onderhouden vlak voor de wedstrijd stuk parking voor onze catering online plaats Facebook Facebook Evenement Mailadres Weebly
25
7 P’s: Prijs Prijs per team € 35,00 Prijzen vooral voor de catering
Frisdranken = €1,00 Voeding Friet + curryworst + saus = €2,00 Cornetto €1,00 Chips €1,00 Zo goedkoop mogelijk = doelgroep studenten Alle producten een winst van 0,50 tot € 1,00 Onze kosten: Aankopen van drank en voeding Drukwerk = sponsor zoeken
26
7 P’s: Promotie Facebook-pagina + evenement Affiches drukken scholen
voetbalclubs Persoonlijk mensen ronselen vriendenkringen koten voetbaltrainingen Kom op Tegen Kanker Promotiemateriaal stylo's stickers banners posters
27
7 P’s: People Personen die in ons evenement voorkomen: Ons team
Plan opgesteld Team uit het eerste jaar Plan uitvoeren Deelnemers Toeschouwers Scheidsrechter Sponsors Leveranciers Kom op Tegen Kanker organisatie
28
7 P’s: Physical evidence
Omgevingsomstandigheden Temperatuur = zonnige dag Storm? back-up plan op 13 mei Extra sfeer Door muziek = Motiveren en langer blijven Inkleden met promotiemateriaal Kom op Tegen Kanker Goede doel staat centraal Symbool/logo is herkenbaar
29
7 P’s: Process Stappen die worden ondernomen om deelnemers te ronselen
Eerste herkennen van ons evenement, interesse opwekken Facebookpagina/affiche zien hangen of persoonlijk worden aangesproken Door reclame op de Kom op Tegen Kanker website Tweede inschrijven via een inschrijvingsformulier op Weebly of via mail bevestigen van de inschrijving en of het geld ontvangen is Derde Herinneringsmail uitsturen naar alle deelenemers Vierde naar ons evenement komen en spelen
30
Uitvoering Het evenement zelf organiseren Drukwerk Sponsoring
hoe meer hoe beter Tafels en stoelen (Stad Geel) vastleggen Facebook & Weebly optimaliseren
31
Regelingen Voetbalmateriaal doelen ballen hesjes potjes Verzekering
Aansprakelijkheid Grasveld Muziekinstallatie Tafels en stoelen Stad Geel 100 stuks Promomateriaal KAC voorzien
32
Voorbereiding E-mail adressen / adressen van koten in geel
Potentiële klantenlijst opgesteld Verzekering afgesloten
33
Financiële prognose en boekhouding
Boekhouden
34
Conclusie Realiseerbaar Weinig kosten
Meeste voorbereiding is getroffen Grote Return on Investment Voetballen voor het goede doel
35
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.